KKD - Speelronde 4

Joost

Well-known member
Ajax 2 miste veertien spelers door interland verplichting, maar klaarblijk heeft een veredelde A-1 toch Jong AZ verslagen in Alkmaar. Wel een nette prestatie.

Zelfde feiten in een ander jasje.

Het middenveld en de achterhoede waren nagenoeg gelijk, enkel Per Schuurs was afwezig en werd vervangen door iemand die in eerdere wedstrijden bankzitter was.

De voorhoede werd gevormd door spelers die normaal invallen of op de bank zitten.

Er was 1 debutant in de basis. Beide invallers waren debutanten waarvan er 1 zijn rentree maakte na lang blessureleed.
 

Atreides

Well-known member
Ik zie op vi.nl dat Solomons en Kemper net als invallers Thethani en Aberkane hun 1e wedstrijd van dit jaar voor Jong Ajax speelden. Terwijl van Bladeren, Pasquali hun tweede wedstrijd speelden. Al komt dit inderdaad niet over als 14 spelers die missen. Toch opmerkelijk.
 

Atreides

Well-known member
Volgens Ajax.nl:
'Voor een 1e keer hebben we het goed ingevuld'

Linksback Mitchel Bakker speelde met rugnummer 11 waaruit bleek hoe de situatie was. "Gisteren bij de bespreking zag ik dat bij mijn positie nummer 11 stond. Maar ik wist toen ook al dat we in een 5-3-2 zouden spelen en dat ik geen linksbuiten zou zijn. In zo'n tactiek spelen, is uit nood geboren omdat we veel aanvallers en buitenspelers misten. Ik vind dat we het voor een eerste keer goed hebben ingevuld. In de 1e helft waren we de bovenliggende partij, in de 2e helft was het wat minder maar lieten we zien goed voor elkaar te kunnen werken."

?n:
een knappe zege voor het superjonge team van Michael Reiziger
 

Joost

Well-known member
Ik zie op vi.nl dat Solomons en Kemper net als invallers Thethani en Aberkane hun 1e wedstrijd van dit jaar voor Jong Ajax speelden. Terwijl van Bladeren, Pasquali hun tweede wedstrijd speelden. Al komt dit inderdaad niet over als 14 spelers die missen. Toch opmerkelijk.

Kemper kwam ook vorig seizoen al drie keer in actie.
Voor Van Bladeren was het zijn 12e optreden in Jong Ajax, voor Pasquali zijn 9e.
 
Bovenaan