KKD Speelronde 25

Joost

Well-known member
Voor het eerst in maanden zullen we supporters op de tribune gaan zien komend weekend!

Vrijdag
1630 Jong Ajax v SC Cambuur (inhaal)
1845 FC Dordrecht v NAC Breda
1845 Jong PSV v FC Den Bosch
2100 Helmond Sport v Roda JC
2100 Telstar v FC Eindhoven

Zaterdag
1400 TOP Oss v Almere City
1630 MVV v Excelsior

Zondag
1215 NEC v De Graafschap

Maandag
1845 Jong AZ v Go Ahead Eagles
2100 Jong FC Utrecht v SC Cambuur

Dinsdag
1845 FC Volendam v Jong Ajax
2100 Jong PSV v Helmond Sport (inhaal)

We beginnen met een inhaalduel tussen de beloften uit Amsterdam en de koploper. De Friezen spelen de komende drie duels buitenshuis en hebben de voorsprong op plaats 3 ietsje zien slinken sinds de winterstop. Daarnaast zullen ze op revanche azen na de eerdere nederlaag tegen Jong Ajax.

Later die avond een semi-derby voor NAC die gewonnen moet worden. Daarmee kan NAC op 3 punten van plek 2 komen. Roda gaat later die avond op zoek naar de 5e zege op rij, dat lukte voor het laatst ruim 25 jaar geleden. Helmond Sport kwam in Kerkrade nog terug van een 2-0 achterstand in de slotfase én versloeg afgelopen weekend Almere. Telstar zal moeten winnen van Eindhoven om het gat naar de nacompetitieplaatsen niet te groot te laten worden.

In Oss kan Almere op zoek naar een zege na 2 nederlagen op rij. Excelsior zag maandag de nacompetitie uit zicht raken en mag tegen het opkrabbelende MVV de weg omhoog zoeken.

Zondag dan eindelijk publiek en met NEC v De Graafschap direct een belangrijk potje. De Graafschap won alle 5 duels deze periode en is daarmee koploper en tevens opgeklommen naar plaats 2 in de algemene ranglijst. En mocht NEC nog echt ambitie hebben dan moet er zeker gewonnen worden.

Maandag zouden de beloftenteams geen obstakel moeten vormen voor Cambuur en de Eagles. Voor de dinsdag is dat iets minder van toepassing, maar misschien heeft Helmond Sport nog periode-ambitie, al hoop ik natuurlijk dat die vrijdag al teniet wordt gedaan.
 

Bernardo

Well-known member
Belangrijke week nu, kunnen echt gouden zaken doen als we deze 3 uitwedstrijd goed doorkomen. Almere zit in een lastige fase met ook een hoop moeilijke wedstrijd voor de boeg. Komen we deze 3 wedstrijden goed door dan durf ik wel te zeggen dat we er zo goed als zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Dat durf ik nu ook al wel te zeggen. Cambuur is het Ajax vd kkd, beste en breedste selectie, die worden gewoon kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Maar wel 1-1 inmiddels, Muhren weer eens.
Denk dat Cambuur ook wel wint.

Ik hoop trouwens niet dat Stekelenburg geblesseerd raakt, ik vind Scherpen nog steeds niet goed.
 

JMD

Well-known member
1-1 gebleven. Mooi. Goed voor de spanning bovenin.

Al hoop ik dat uiteindelijk Cambuur en De Graafschap rechtstreeks promoveren...
 

Joost

Well-known member
Bouchouari is echt een lust voor het oog. Lang geleden dat ik een speler bij Roda zo heb zien voetballen.
 

JMD

Well-known member
Almere stond 0-2 voor bij TOP, maar de Brabanders komen terug tot 2-2, waarna Almere toch weer op voorsprong komt. 2-3 vlak voor tijd
 

Bernardo

Well-known member
Dan heb je een gat van 10 punten met een wedstrijd meer. Belangrijkste is zondag niet verliezen
 

JMD

Well-known member
Jong Ajax stond 5 minuten voor tijd 0-2 voor maar verliest met 3-2. Laatste 2 goals van FC Volendam in de 5e minuut blessuretijd.... Binnen 30 seconden...

Kijk net even terug, die 2-2 is slecht verdedigd, de verdediger schiet gewoon tegen de keeper aan. Maar die 3-2 is echt lachwekkend...
 
Bovenaan