KKD - Speelronde 23

Joost

Well-known member
Je hebt van die dagen dat echt alles verkeerd valt....

Roda begon fris en goed aan de wedstrijd. Paar mogelijkheden en een kopbal van Werker die van de lijn wordt gehaald. De eerste beste keer dat Almere omschakelt staan Milts en Verburgh een beetje te slapen en schiet Almere de 0-1 knap binnen. Roda had het even moeilijk daarna en Almere benut ook de tweede mogelijkheid. Althans, de grensrechter oordeelde dat de bal over de lijn was.

Maar Roda herpakte zich na die nieuwe tegenslag, zette weer aan en kreeg een penalty nadat Remans onderuit geschopt werd. Nog voor de pauze zijn er mogelijkheden op 2-2 maar die valt nog niet.

Wat het arbitrale trio vervolgens in de rust gesnoven had weet ik niet maar ik kan het niet aanraden, je raakt er totaal van in de war.
Roda kwam wel weer prima uit de kleedkamer en kreeg mogelijkheden op de 2-2. Almere kwam niet meer van eigen helft tot een countertje na een klein uur. Zotti raakt heel licht zijn tegenstander die gretig neergaat en Zotti krijgt zijn tweede geel. Tijdrekken en gretig naar de grond gaan was sowieso een specialiteit van Almere. Het spel lag om de haverklap stil voor weer een blessurebehandeling en het extreme tijdrekken werd toegestaan. Iemand die vier keer terugloopt om een hoekschop bijvoorbeeld. Ruperti liet het toe en begon in de 92e minuut een keer te waarschuwen.

Met Ruperti en zijn assistenten komen we tot de clowns van de avond want dat leek dus echt helemaal nergens op na rust. Buitenspel vlaggen voor iemand waar de bal niet eens naartoe gaat, talloze keren totaal de verkeerde kant op vlaggen bij een ingooi. Werker trekt een speler neer; doorvoetballen. Dijkhuizen heeft een keurige tackle op de bal; gele kaart. Je zag bij beide teams de frustratie. En op basis van de beelden en zijn verdere optreden heb ik dus grote twijfels of die 0-2 wel over de lijn was.

Roda deed haar best maar was speelde na de rode kaart niet goed meer. Er werd gewerkt maar vooral voorin teveel gepingeld. Almere bleef wat achterin hangen en counteren en werd daarmee wel een aantal keer gevaarlijk. Engels kreeg nog een grote kans voor Roda maar maaide over de bal. In de 3e minuut van de extra tijd in het slotoffensiefje van Roda wordt Milts gevloerd en moet de bal op de stip. Ruperti besluit zoals vrijwel alles in de tweede helft anders.

Nee, het was niet onze avond
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind Joost een fijne DVK er maar hij is nog minder neutraal dan Gerard Cox bij een klassieker. Die tweede geel was terecht, dat moment in blessuretijd leek mij een overduidelijke schwalbe. Maar ik kan zelf ook niet tegen mijn verlies dus ik vergeef het Joost graag. :duim:
 

Joost

Well-known member
Ik vind Joost een fijne DVK er maar hij is nog minder neutraal dan Gerard Cox bij een klassieker. Die tweede geel was terecht, dat moment in blessuretijd leek mij een overduidelijke schwalbe. Maar ik kan zelf ook niet tegen mijn verlies dus ik vergeef het Joost graag. :duim:

Het is wel heel makkelijk om zoiets te zeggen op basis van een samenvatting. Wat ik juist post is dat het arbitrale trio echt heel vaak mis zat in de tweede helft (richting beide zijden) en dat Almere dodelijk effectief was in het benutten van de kansen in de eerste helft.

Die tweede gele kaart van Zotti is niet slim al is er weinig contant, hij trekt volgens mij ook helemaal niet aan zijn shirt maar de aanvaller voelt een hand in zijn rug en gaat liggen. Daarom verbaast het me een beetje dat je dan concludeert dat het moment in de extra tijd een schwalbe is. Er is daar in ieder geval meer contact dan bij de rode kaart. Als je de beelden voor het gemak even stilzet zul je ook concluderen dat het een onbetwistbare strafschop is. De verdediger zet zijn been ervoor om de bal te blokkeren, Milts is eerder, tikt de bal weg en gaat over het uitgestoken been.

https://www.foxsports.nl/video/3019233/samenvatting-roda-almere-city-3019233/

Maar we schieten er verder toch weinig mee op, het viel gisteren gewoon allemaal verkeerd en dat gebeurt nu eenmaal af en toe.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ging inderdaad af op wat ik in de samenvatting zag, Zotti verlaat het veld ook zonder protest, over het algemeen een teken dat ie weet dat ie fout zat.
En de situatie met Milts, daar blijf ik een schwalbe in zien.
 

Batigoal

Well-known member
Die eerste goal van RKC; als tiki-taka onder Guardiola's beste dagen. :duim:

Aitor Cantalapiedra kan er ook wel wat van.
 

Unregistere

Well-known member
En Schuurman van Klaveren die direct scoort voor FC Dordrecht in de wonderlijke inhaalrace tegen Jong Ajax. Simon Power ook met een doelpunt. En die zegt dan na afloop in een interview, gevraagd naar zijn sterke punten, dat hij 'power' heeft. :heinz:


Vanaf 1.30.
 
Bovenaan