KKD - Speelronde 22

De Groene Scout

Well-known member
Eerste afgelasting zag ik net al voorbij komen. Neem aan dat het meeste toch wel 'gewoon' doorgaat

Vrijdag 25 januari:
20.00 uur: Roda JC - Jong AZ
20.00 uur: SC Cambuur - Go Ahead Eagles
20.00 uur: FC Dordrecht - Jong PSV afgelast
20.00 uur: FC Eindhoven - FC Den Bosch
20.00 uur: MVV - Helmond Sport
20.00 uur: Telstar - Sparta Rotterdam
20.00 uur: TOP Oss - N.E.C.

Zaterdag 26 januari:
19.45 uur: Almere City FC - FC Twente

Maandag 28 januari:
20.00 uur: Jong Ajax - FC Volendam
20.00 uur: Jong FC Utrecht - RKC Waalwijk
 

Bernardo

Well-known member
En ja hoor maandag, fantastisch. Mis nu 1 van de leukste potjes van het seizoen. Onbegrijpelijk dat zo potje niet even naar zaterdag of zondag kan
 

Joost

Well-known member
De thuisblijver kregen wederom ongelijk want Roda vermaakte het publiek behoorlijk.
Na 51 seconde 1-0, binnen 3 minuten 2-0 en nog voor we een kwart wedstrijd hadden gehad de 3-0.

Het optreden van Jong AZ was wel een prima voorbeeld waarom deze beloftenteams zo snel mogelijk uit de Eerste Divisie moeten verdwijnen. Jong Ajax en PSV blijven op kwaliteit nog wel overeind maar Jong AZ (en ik neem aan ook Utrecht) kan best leuk rondspelen maar missen de beleving die in een echt eerste elftal wel zit. Zeker als je bedenkt dat er bij Roda in de basis ook 7 jongens stonden die zo in Jong AZ mee mochten.

Uiteindelijk werd het 6-2 en had Roda niet eens heel erg haar best gedaan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Roda is inderdaad prima in vorm. Zouden ze zich nog kunnen mengen in de strijd om de prijzen?
De koploper verliest en dus heeft FC Twente morgen de kans die over te nemen.

HUP TWENTE!!!
 

Joost

Well-known member
Nee daarvoor komen we echt niet in aanmerking al krijgen we de concurrentie bovenin allemaal nog op bezoek en hebben we voornamelijk uitduels tegen het rechter rijtje.

De tactiek staat, het elftal staat en we gaan proberen te stunten in de nacompetitie.
 

Deathprod

Active member
Het is te hopen voor Roda dat ze Engels weten te behouden, die schiet ze er wel makkelijk in. Ik verwacht toch dat Twente uiteindelijk kampioen gaan worden, als die deze speelronde winnen staan ze al 6 punten voor op Sparta. Verder zie ik Den Bosch en Go Ahead het niet volhouden om te blijven winnen. Ik had vooraf veel van Sparta verwacht met zo'n sterke selectie, helaas blijkt Fraser toch een matige trainer, die maakt het nergens waar.
 

Batigoal

Well-known member
Sparta verprutst het goed de laatste weken. De winterstop heeft de club ook weinig goeds gedaan. Wellicht dat de selectie weer een frisse impuls kan gebruiken met 1 of 2 nieuwe jongens.
 

Jacco

Well-known member
Er zit toch wat meer lijn in het spel van Twente dan een tijdje geleden.

Ik heb 20 minuten gezien van de eerste helft. Daarin vond ik Almere nogal hard en Twente speelde zelfverzekerd. Op verschillende fora lees ik dat er morgen een nieuwe spits wordt gepresenteerd bij Fc Twente, ben benieuwd.
 

Joost

Well-known member
Twente heeft op papier wel een erg zwaar programma voor de boeg.
Ze krijgen nog uitduels tegen Sparta, Jong PSV, Roda, TOP, Go Ahead, RKC, Jong Ajax en NEC.

Ook Den Bosch en Go Ahead hebben een lastig programma, Sparta op papier het eenvoudigste en Roda zelfs het makkelijkste maar ik ga er niet vanuit dat wij ons nog gaan mengen bovenin.
 

Jacco

Well-known member
ik zie Roda nog wel terugkomen. Alle ploegen bovenin wisselen een goede serie af met wisselvalligheid.
 
Bovenaan