KKD Speelronde 10

Maasveld

Well-known member
Ik had een heel aparte avond vandaag. Voor onze badmintonvereniging had ik geregeld dat we een bar mochten bemannen bij Roda. Op het laatste moment kwamen er afzeggingen (ik was aardig pissig daarover) waardoor ik er zelf maar ben gaan staan. We werden doordat we met minder waren ook nog verplaatst en mochten de VVV supporters van een hapje en drankje voorzien.

Van alle verkocht drank was 95% bier, dat viel me wel op. De frisdrank is nauwelijks aangeraakt en de perculator met koffie was 1 bekertje leger na 90 minuten.

Het is opmerkelijk dat sommige mensen bij het binnenkomen van een stadion veranderen in neanderthalers. Alsof het heel logisch is om onder het glas door te gaan schreeuwen dat degene die het bier tapt moet opschieten terwijl je ziet dat de tap gewoon loopt. Het is dan wel mooi dat wanneer je daar iets van zegt en er een grapje mee maakt de persoon in kwestie volkomen wordt uitgelachen door de mensen die er omheen staan. Toen hij in de rust weer kwam was-ie poeslief.

Daarnaast heb ik me echt verbaasd over de werkethos van de twee uitzendkrachten die ook bij ons stonden. Er zijn voor de wedstrijd en tijdens de rust piekmoment. Dan moet je doorwerken en niet treuzelen. Als iemand heeft afgerekend en nog wacht op zijn broodje kun je prima doorgaan met de tweede terwijl die ander wacht. Nee, de uitzendkracht wachtte eerst op de goedkeuring van de betaling, ging dan alles pakken en wacht tot alles klaar is terwijl ze nog even rustig op Instagram staat te kijken.

Het was in ieder geval bijzonder om eens mee te maken. En sportief was het voor Roda ook nog eens een topavond.
Hmm 95%, valt me toch tegen.

Maar goed, volgend seizoen dus weer een buscombi.
 

Jef400

Well-known member
Eindhoven wordt een penalty ontnomen… MVV nu derde
En dan tweede geel geven na protesten. Echt gedraag ik me als een knvb-scheidsrechter in mijn beroepsleven kan ik wat anders gaan doen. Ik kan zo niet tegen dat afschuifgedrag momenteel. Met RKC, tig voorbeelden in de KKD, dit weer. Ik kots ervan.
 

Maasveld

Well-known member
En dan tweede geel geven na protesten. Echt gedraag ik me als een knvb-scheidsrechter in mijn beroepsleven kan ik wat anders gaan doen. Ik kan zo niet tegen dat afschuifgedrag momenteel. Met RKC, tig voorbeelden in de KKD, dit weer. Ik kots ervan.
Wat was er met RKC?

Als je je als profvoetballer zou gedragen zou je overigens ook wat anders kunnen gaan doen.
 

Jef400

Well-known member
Absoluut geen penalty en dan na een interview boetes gaan lopen geven. Walgelijk gedrag. Misschien ben ik het gewend met emoties om te gaan hoor. Ik ben tijdens mijn stageperiode veelvoudig vervloekt omdat ik bezwaarschriften heb afgewezen, en op het treinstation breng ik als servicemedewerker ook niet altijd goed nieuws. Maar het zou de KNVB eens sieren eens die emoties te managen in plaats van kaarten en boetes te trekken. Ik walg daar echt van.
 

Maasveld

Well-known member
Absoluut geen penalty en dan na een interview boetes gaan lopen geven. Walgelijk gedrag. Misschien ben ik het gewend met emoties om te gaan hoor. Ik ben tijdens mijn stageperiode veelvoudig vervloekt omdat ik bezwaarschriften heb afgewezen, en op het treinstation breng ik als servicemedewerker ook niet altijd goed nieuws. Maar het zou de KNVB eens sieren eens die emoties te managen in plaats van kaarten en boetes te trekken. Ik walg daar echt van.
Emoties managen, dat lijkt me nu een uitstekend advies voor spelers, trainers, doorgesnoven Neanderthalers op de tribune, betweterige analisten en journalisten en alle dorpsidioten op sociale media.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Jef400

Well-known member
Emoties managen, dat lijkt me nu een uitstekend advies voor spelers, trainers, doorgesnoven Neanderthalers op de tribune, betweterige analisten en journalisten en alle dorpsidioten op sociale media.
En randdebielen in een scheidsrechterspakje. Allemaal normaal blijven doen. Emoties horen er bij. Die ga je ook niet tegen met straffen. Vaak werkt het zelfs nog averechts..
 

Maasveld

Well-known member
En randdebielen in een scheidsrechterspakje. Allemaal normaal blijven doen. Emoties horen er bij. Die ga je ook niet tegen met straffen. Vaak werkt het zelfs nog averechts..
Waarom zou er voor voetbal een uitzondering moeten gelden?
 

Jef400

Well-known member
Dus moet je die zien te managen. Met een kaartje of een bonnetje maak je dat echt niet beter. Dat is het leuke van leidinggeven. Het zorgen dat je die excessen voorkomt. Niet dat je achteraf in moet grijpen, of in het geval van Gerrets gisteren zelf weer olie op het vuur gooit.
 
Bovenaan