Kampioensrace 2017-2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Ik mag aannemen dat nogal wat Ajacieden balen van zichzelf. Hadden ze de afgelopen wedstrijden geen 5 punten laten liggen, wat het verschil nog maar 2 en was het nog een haalbare kaart geweest. Nu zou ik er geen geld meer op inzetten.

Als... Dan had PSV wellicht niet met het hoofd in de wolken gelopen en bij Willem II gewonnen.

Het is zoals het is. We hebben denk ik vooral thuis te veel laten liggen.
 

ElSimao

Active member
Als... Dan had PSV wellicht niet met het hoofd in de wolken gelopen en bij Willem II gewonnen.

Het is zoals het is. We hebben denk ik vooral thuis te veel laten liggen.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar dit seizoen staat bol van onnodig puntverlies. Tegen de sterkste tegenstanders (AZ,PSV,Feyenoord) werd gewonnen en vaak nog dik ook, maar ADO thuis, Heracles uit, 2x tegen Vitesse en 2x tegen Utrecht liepen we tegen de lamp. In veel gevallen omdat de ploeg te laat op gang komt.

Ik vind het wat cliche klinken, maar het lijkt er echt op alsof de mentaliteit inderdaad niet in orde is en men pas aanzet als het al te laat is. Zowel tegen ADO als tegen Vitesse als tegen Heerenveen werd de tegenstander bij fases helemaal ondersteboven gevoetbald, maar alleen vandaag leverde het de 3 punten op. Men kan het wel, maar ze zijn erg selectief mbt dat laten zien.

Als je dan jongens als de Ligt en Kluivert hoort praten, die zien zichzelf echt al als iets heel bijzonders. Geen wonder dat je wedstrijden dan niet 100% begint.
 

delmaestro

Well-known member
Zowel tegen ADO als tegen Vitesse als tegen Heerenveen werd de tegenstander bij fases helemaal ondersteboven gevoetbald, maar alleen vandaag leverde het de 3 punten op. Men kan het wel, maar ze zijn erg selectief mbt dat laten zien.

Het gaat er om dat je vanaf het eerste fluitsignaal zo speelt. Ik vind het nogal logisch dat Ajax met haar surplus aan talent een Vitesse in fases 'ondersteboven voetbalt' als de stand 1-0 voor Vitesse is. Je moet namelijk wel om de schade te herstellen. En dat ze in principe beter kunnen voetballen daar twijfelt geen hond aan. Ik beperk me even tot de wedstrijden van Ajax tegen Vitesse, want die heb ik gezien, en ik vind dus niet dat die wedstrijden zich kenmerken als potten waarin Ajax bij fases Vitesse ondersteboven voetbalt. Ik vind dit wedstrijden waarin Ajax twijfelend en afwachtend speelt, door slordigheden en fouten op achterstand komt, en het daarna niet weet te herstellen. De intentie tot aanvallen gaat omhoog na de tegengoals, maar ze gaan niet beter spelen, en in deze gevallen lukt het ze dus ook niet om de achterstand om te buigen. Ze krijgen wel meer kansen, omdat Vitesse nadat ze voor staan achterover moet leunen van Henk Fr?ser. Dan komen de schoten op goal natuurlijk vanzelf...
 

JMD

Well-known member
PSV en Ajax wonnen beide hun duels dit weekend, beide ook met een saldoverschil van 3, dus er verandert helemaal niks, behalve dat we 1 speelronde verder zijn.

Het resterende programma voor de komende weken:
29e speelronde: PSV - NAC Breda en FC Groningen - Ajax
30e speelronde: AZ - PSV en Ajax - Heracles Almelo
31e speelronde: PSV - Ajax
32e speelronde: Roda JC - PSV en Ajax - VVV Venlo
33e speelronde: Ajax - AZ en ADO Den Haag - PSV
34e speelronde: PSV - FC Groningen en Excelsior - Ajax
Op de 31e, 33e en 34e speeldag spelen beide ploegen tegelijk, in alle andere gevallen speelt PSV steeds als eerste van de 2 titelkandidaten.
 

stc

Well-known member
Ik ben er ook nog niet zeker dat PSV kampioen wordt. Zeker gezien het spel wat ik wekelijks zie bij de heren uit Eindhoven. Hopelijk halen ze de eindstrijd wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ben er ook nog niet zeker dat PSV kampioen wordt. Zeker gezien het spel wat ik wekelijks zie bij de heren uit Eindhoven. Hopelijk halen ze de eindstrijd wel.
Waarom zou het de laatste 6 wedstrijden wel worden afgestraft als dat al 28 wedstrijden niet of nauwelijks is gebeurd? Los van het feit dat het spel van Ajax ook niet dusdanig is dat die zomaar nog alles gaan winnen.
 

stc

Well-known member
Waarom zou het de laatste 6 wedstrijden wel worden afgestraft als dat al 28 wedstrijden niet of nauwelijks is gebeurd? Los van het feit dat het spel van Ajax ook niet dusdanig is dat die zomaar nog alles gaan winnen.

Als je ziet hoe Schwaab, Isimat en Brenet wekelijks staan te schutteren dan moet het een x ophouden met het geluk. Daarnaast was het spel wederom niet goed gisteren. Aan de andere kant, de meeste tegenstanders straffen de fouten van PSV niet af. Zegt trouwens ook iets over het niveau van de tegenstanders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan ben ik dus officieel de enige PSV?er hier zonder greintje twijfel?

Mooi is dat.

Je was wel weer wat zenuwachtig en erg betrokken bij Sparta - Ajax. Volgens mij heb ik vorig jaar alleen Ajax zien spelen tegen Feyenoord en een pot tegen Excelsior die inbegrepen was bij mijn halve seizoenkaart.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben er ook nog niet zeker dat PSV kampioen wordt. Zeker gezien het spel wat ik wekelijks zie bij de heren uit Eindhoven. Hopelijk halen ze de eindstrijd wel.

Want bij Ajax spelen we wekelijks dusdanig overtuigend dat we wekelijk geen punt meer gaan verliezen? En ondanks dat het bij jullie ook verre van goed is zie ik jullie toch echt geen 4 keer gelijk spelen hoor.
Echt, als je nu nog niet durft te zeggen dat je kampioen wordt wanneer dan wel?
 

stc

Well-known member
Want bij Ajax spelen we wekelijks dusdanig overtuigend dat we wekelijk geen punt meer gaan verliezen? En ondanks dat het bij jullie ook verre van goed is zie ik jullie toch echt geen 4 keer gelijk spelen hoor.
Echt, als je nu nog niet durft te zeggen dat je kampioen wordt wanneer dan wel?

Op het moment dat ze daadwerkelijk met de schaal staan....
 

Eef de Kip

Well-known member
Je was wel weer wat zenuwachtig en erg betrokken bij Sparta - Ajax. Volgens mij heb ik vorig jaar alleen Ajax zien spelen tegen Feyenoord en een pot tegen Excelsior die inbegrepen was bij mijn halve seizoenkaart.

Dat is de juiste benaming, "Betrokken". Maar verder is Vakkie ook gewoon erg ge?nteresseerd in Ajax. En tsja, wie is dat niet?
 

ElSimao

Active member
Mocht PSV voor de topper nog een misstap begaan, Ajax tot die tijd foutloos blijven en vervolgens winnen in Eindhoven is er reden om deze discussie te voeren. Daarvoor eigenlijk niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok, ik kan me voorstellen dat met een puntje voorsprong de druk wel heel erg groot wordt en dan wil ik er best wel in gaan geloven maar voordat we in die situatie komen moet er wel een mirakel gebeuren.
Slotje maar tot na PSV-Alax.
 

JMD

Well-known member
Ja ok, ik kan me voorstellen dat met een puntje voorsprong de druk wel heel erg groot wordt en dan wil ik er best wel in gaan geloven maar voordat we in die situatie komen moet er wel een mirakel gebeuren.
Slotje maar tot na PSV-Alax.
Is het een mirakel als PSV bij AZ gelijkspeelt en verliest van Ajax? In dat geval is het gat 2 punten en mag PSV (gezien het doelsaldo) geen puntverlies meer lijden...

Ik denk ook dat PSV kampioen wordt, maar zolang er nog meer punten te halen zijn als de voorsprong groot is, is er altijd nog een (kleine) kans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan