Pascallovic
Well-known member
Gezien het spel van gisteren en de wetenschap dat je met een puntje veilig bent snap ik best dat supporters een verhaal willen horen hoe deze wanprestatie kan.Ai ai ai, Dordrecht. Boze supporters na afloop die tekst en uitleg wilden hebben van Marco Boogers en de spelers. Nog een week dikke stress.
Je vraagt je toch af wat dat is. Helpen die anderen Achilles allemaal een handje of zijn die gewoon echt zo veel beter geworden dat ze ook sterker ingeschatte ploegen kunnen verslaan, waar Dordt bijna nooit in slaagt? Of is het een combinatie van?
FC Den Bosch bakt er ook niet veel meer van, maar ik denk niet dat Dordt op voorhand durft te hopen op een puntje daar.
Je ziet overigens altijd wel dat tegen het eind van het seizoen ploegen onderin meer punten pakken, vanwege extra inzet/vechten voor de laatste kans, terwijl de tegenstanders dan niet meer hoeven en niet meer 100% geconcentreerd zijn. Zo heeft FC Dordrecht in het seizoen dat ze Eredivisie speelden nog gewonnen van Ajax op de laatste speeldag.
FC Dordrecht dacht dit seizoen gewoon lange tijd dat ze veilig waren en speelden ook op die manier. Nu Achilles dichterbij komt kunnen ze niet meer omschakelen om toch nog te vechten voor het laatste punt. Dat heeft wat mij betreft niets te maken met andere ploegen die Achilles zouden helpen. Achilles zit gewoon in de overleefmodus en Dordrecht sloft het seizoen uit en hoopt dat Achilles er niet voorbij komt.