Jupiler League speelronde 37

Pascallovic

Well-known member
Ai ai ai, Dordrecht. Boze supporters na afloop die tekst en uitleg wilden hebben van Marco Boogers en de spelers. Nog een week dikke stress.

Je vraagt je toch af wat dat is. Helpen die anderen Achilles allemaal een handje of zijn die gewoon echt zo veel beter geworden dat ze ook sterker ingeschatte ploegen kunnen verslaan, waar Dordt bijna nooit in slaagt? Of is het een combinatie van?

FC Den Bosch bakt er ook niet veel meer van, maar ik denk niet dat Dordt op voorhand durft te hopen op een puntje daar.
Gezien het spel van gisteren en de wetenschap dat je met een puntje veilig bent snap ik best dat supporters een verhaal willen horen hoe deze wanprestatie kan.

Je ziet overigens altijd wel dat tegen het eind van het seizoen ploegen onderin meer punten pakken, vanwege extra inzet/vechten voor de laatste kans, terwijl de tegenstanders dan niet meer hoeven en niet meer 100% geconcentreerd zijn. Zo heeft FC Dordrecht in het seizoen dat ze Eredivisie speelden nog gewonnen van Ajax op de laatste speeldag.

FC Dordrecht dacht dit seizoen gewoon lange tijd dat ze veilig waren en speelden ook op die manier. Nu Achilles dichterbij komt kunnen ze niet meer omschakelen om toch nog te vechten voor het laatste punt. Dat heeft wat mij betreft niets te maken met andere ploegen die Achilles zouden helpen. Achilles zit gewoon in de overleefmodus en Dordrecht sloft het seizoen uit en hoopt dat Achilles er niet voorbij komt.
 

Joost

Well-known member
Jong PSV is buiten Eindhoven bezig aan een heel matig seizoen. Won slechts 4 uitduels dit jaar; VVV, Dordrecht, Jong Utrecht en Eindhoven. Daar geef ik Achilles wel kans tegen.

Dordrecht heeft tegen Den Bosch dan ook wel kans op een punt want die zijn ook heel matig. Wonnen na de winter alleen lastige duels tegen NAC, Cambuur, MVV en de Graafschap.
 

noordooster

Well-known member
Achilles 29 leeft nog. 3-3 tegen De Graafschap.
Dordrecht - Emmen 0-4.
Play offs voor Emmen en Dordrecht nog niet veilig.

Op voorhand de enige prijs die dit seizoen voor Emmen haalbaar was.
Goed gedaan .
Hopelijk levert die nacompetitie nog wat geld op.
Maar in de eredivisie heeft Fc Emmen niets te zoeken.
 

Maasveld

Well-known member
Op voorhand de enige prijs die dit seizoen voor Emmen haalbaar was.
Goed gedaan .
Hopelijk levert die nacompetitie nog wat geld op.
Maar in de eredivisie heeft Fc Emmen niets te zoeken.
Met Niels Fleuren in de selectie is het halen van de play-offs een zekerheidje.
 

SanMark.

Well-known member
Jong PSV is buiten Eindhoven bezig aan een heel matig seizoen. Won slechts 4 uitduels dit jaar; VVV, Dordrecht, Jong Utrecht en Eindhoven. Daar geef ik Achilles wel kans tegen.

.


Ik heb het gevoel dat jong Psv op de maandagavond veel beter presteert.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb het gevoel dat jong Psv op de maandagavond veel beter presteert.
Het zal eerder aan het verschil tussen vrijdag of maandag liggen inderdaad. En omdat op maandag de meeste wedstrijden thuis gespeeld worden lijkt het dan alsof Jong PSV door het thuisvoordeel vaker punten pakt.
 

Unregistere

Well-known member
Gezien het spel van gisteren en de wetenschap dat je met een puntje veilig bent snap ik best dat supporters een verhaal willen horen hoe deze wanprestatie kan.

Je ziet overigens altijd wel dat tegen het eind van het seizoen ploegen onderin meer punten pakken, vanwege extra inzet/vechten voor de laatste kans, terwijl de tegenstanders dan niet meer hoeven en niet meer 100% geconcentreerd zijn. Zo heeft FC Dordrecht in het seizoen dat ze Eredivisie speelden nog gewonnen van Ajax op de laatste speeldag.

FC Dordrecht dacht dit seizoen gewoon lange tijd dat ze veilig waren en speelden ook op die manier. Nu Achilles dichterbij komt kunnen ze niet meer omschakelen om toch nog te vechten voor het laatste punt. Dat heeft wat mij betreft niets te maken met andere ploegen die Achilles zouden helpen. Achilles zit gewoon in de overleefmodus en Dordrecht sloft het seizoen uit en hoopt dat Achilles er niet voorbij komt.

Klopt wat je zegt over ploegen onderin versus teams zonder belangen, al was Dordt in jouw voorbeeld toen ook al gedegradeerd. Maar het is inderdaad heel schrijnend dat Achilles kennelijk wel die spirit heeft en dat het Dordt - op een incidentele opleving na - niet lijkt te lukken.

Maar er is een konijn uit de hoge hoed getoverd. Ricky van Haaren sluit weer aan voor de wedstrijd tegen FC Den Bosch. Hij vertrok in de winterstop, maar vond nooit een andere club en is dus niet overgeschreven. Daarom zou hij nog speelgerechtigd moeten zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ze het volgend seizoen op dezelfde manier aanpakken, dan is het slechts uitstel van executie.
 

Batigoal

Well-known member
Bij Dordt kijken ze geloof ik vaak in de presentatiegids van het jaar er voor als ze nog spelers nodig hebben.
 

Ceephax

New member
Nog 2 beslissingen moeten vallen in de laatste speelronde:

-Laatste plek in de nacompetitie

RKC 53 (-8) MVV (u)
Eindhoven 52 (-7) Helmond Sport (t)
De Graafschap 50 (+8) Oss (u)

RKC geplaatst bij winst, bij gelijkspel + geen winst Eindhoven, bij verlies + verlies Eindhoven + geen winst De Graafschap
Eindhoven geplaatst bij winst + geen winst RKC, bij gelijkspel + verlies RKC + geen winst De Graafschap
De Graafschap geplaatst bij winst + verlies RKC + geen winst Eindhoven

-Degradatie

Dordrecht 24 (-29) Den Bosch (u)
Achilles'29 22 (-51) Jong PSV (t)

Dordrecht gehandhaaft bij winst of gelijkspel, bij verlies + geen winst Achilles
Achilles gehandhaaft bij winst + verlies Dordrecht

Ik zie wel mogelijkheden voor Achilles om te winnen, PSV uit op vrijdag is toch een stuk minder dan op de maandag. Maar Dordrecht moet ook wel een puntje kunnen pakken. Den Bosch wint weinig meer de laatste tijd.
 
Bovenaan