Jupiler League: Speelronde 32

almere036

Member
Vrijdag, 20:00:

Go Ahead Eagles - Helmond Sport
FC Emmen - FC Dordrecht
FC Den Bosch - MVV Maastricht
SC Cambuur - FC Volendam
FC Eindhoven - NEC
De Graafschap - RKC Waalwijk
FC Oss - Telstar
Jong Ajax - Jong PSV
Jong AZ - Jong FC Utrecht
Almere City FC - Fortuna Sittard
 

almere036

Member
Gelijk maar even met een vraagstelling openen;

xm7vjd.jpg


2v3n4sm.jpg


Het tweede plaatje is een antwoord vanuit de KNVB, maar ik geloof het nog steeds niet. Almere is in de tweede periode 2e ge?indigd achter Fortuna Sittard.
Dat zou betekenen dat, ook al verliest Almere nu elke wedstrijd, we sowieso de play-offs halen als Fortuna in de top 5 eindigt.
Als dit klopt zou Almere, bij een nederlaag morgen tegen Sittard, vrijwel zeker zijn van play-offs. Volgens mij is dit nooit zo geweest, dus ik dacht misschien weet men hier er meer vanaf.
 

Janssen

Well-known member
Jupiler League: Speelronde 32

Jullie kunnen dus maar beter verliezen ja.

Wij missen Cantwell nog steeds vanwege een blessure. Flinke aderlating.
 

Maasveld

Well-known member
Gelijk maar even met een vraagstelling openen;

xm7vjd.jpg


2v3n4sm.jpg


Het tweede plaatje is een antwoord vanuit de KNVB, maar ik geloof het nog steeds niet. Almere is in de tweede periode 2e ge?indigd achter Fortuna Sittard.
Dat zou betekenen dat, ook al verliest Almere nu elke wedstrijd, we sowieso de play-offs halen als Fortuna in de top 5 eindigt.
Als dit klopt zou Almere, bij een nederlaag morgen tegen Sittard, vrijwel zeker zijn van play-offs. Volgens mij is dit nooit zo geweest, dus ik dacht misschien weet men hier er meer vanaf.

KNVB he, ik zou me nog niet al te rijk rekenen.
 

Joost

Well-known member
haha ja daarom, zou best eens een stagiaire kunnen zijn. Heb nu zelf antwoord vanuit de KNVB dat ze het aan het uitzoeken zijn en zo met een verklaring komen.

Ze hebben het reglement niet voor niets uitgevonden:

In aanvulling op de elftallen als bedoeld in artikel 6 van deze regeling (= nummer 16 en 17 Eredivisie), nemen aan de play-off om promotie/degradatie deel de vier elftallen die periodekampioen zijn geworden in de eerste divisie seizoen 2017/’18, alsmede de vier elftallen die als hoogste zijn ge?indigd op de ranglijst na afloop van de reguliere competitie van de eerste divisie seizoen 2017/’18 en geen kampioen en/of periodekampioen zijn geworden, overeenkomstig de bepalingen in het Reglement periodekampioenschappen eerste divisie betaald voetbal seizoen 2017/’18. Echter, de tweede elftallen van betaaldvoetbalorganisaties die deelnemen aan de eerste divisie seizoen 2017/’18, zijn uitgesloten van deelname aan de play-off om promotie/degradatie.
 

Forza AZ

Well-known member
Inderdaad nooit blindelings vertrouwen op antwoorden vanuit de communicatie afdeling van de KNVB. Die weten vaak zelf niet hoe het precies zit.

Wat betreft de nacompetitie is het dus gewoon zoals altijd, eerst de periodekampioenen (of nummers 2 als de periodekampioen al geplaatst is via een eerdere periode of een belofteteam is) bepalen en daarna aanvullen tot 8 clubs via de totaalstand.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Gewoon 0-3 vrijdag en dan praten we nergens meer over. Stuur ik je ook nog een krat bier na.
 

gevegt

Well-known member
Morgen ben ik toevallig in de buurt. Als ik Fortuna met iets kan helpen, doe ik het graag.
 
Bovenaan