Jupiler league, speelronde 12

zwammy

Well-known member
Die bedoelde ik maar die is weg dus. Welke doorgesnoven idioten, van Fortuna?

Toen ik op het CIOS zat vond ik het maar een balletjeskroeg
 

Unregistere

Well-known member
FC Dordrecht was niet zo effectief, begreep ik. Meer kansen dan FC Den Bosch, maar wel met 1-2 verloren. Weer een goal van Arda Havar voor de Bosschenaren. Toch een mooi verhaal hoor. Vorig jaar nog op zeer laag amateurniveau spelend en nu eigenlijk de beste man van een JL-club.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta gewonnen in de mist van Emmen. Zat niet tegen, bij 1-2 miste Marnix Kolder kort voor rust een strafschop. Eindstand 1-3.
 

gevegt

Well-known member
De wedstrijden Jong PSV - Telstar en VVV - Jong Ajax schijnen nogal leuk te zijn geweest.
Straks toch maar even kijken op SBS.
 

zwammy

Well-known member
Bij mij staat dat dan de websnacks komen, maar goed, het blijft sbs6 dus heb het gewoon ingesteld.
 

Joost

Well-known member
Geen topic voor de wedstrijden van vandaag?

Toch een paar opvallende zaken. VVV vergaloppeerd zich bij RKC. Sparta heeft meer dan 10.000 man op de tribune. Fortuna ten onder in Eindhovens kwartiertje en MVV heeft een echte cultheld erbij.
 
G

Gast

Guest
Eindelijk was het dan zover. De clash of the fallen giants stond voor afgelopen vrijdagavond gepland, een wedstrijd waar velen reikhalzend naar uitkeken.

Geelblauw tegen geelzwart
Brabant tegen Limburg
Keukens tegen containers
Schoenlapperslaand tegen ?t Jocus Ri?k
Valpoort tegen Seuntjens
Wolluk tegen Venlo​

Inderdaad niet zomaar een wedstrijd, maar de Roomsch Katholieke Combinatie tegen de Venlose Voetbal Vereniging (of andersom)!
Doorgaans gaat het er gemoedelijk aan toe in het dorp Wolluk, maar om de woeste aard in het Midden-Brabantse volluk niet te laten ontwaken, werd besloten om de altijd vurig gepassioneerde Noord-Limburgers restricties op te leggen. Om te voorkomen dat aanhangers van beide bovenstaande tegenstellingen elkaar in de ogen zouden kunnen kijken werd gekozen voor het altijd succesvolle principe van de autocombi. Zo zouden de Noord-Limburgers niets anders zien dan een auto, hekken, stewards, politie, een tribune en een veld. Dit verkleint het risico op het ontwaken van het vuur, met alle mogelijke gevolgen van dien, aanzienlijk.

De Wollukers bleven niet achter en legden hun eigen volluk allemaal een legitimatieplicht dan wel clubcardverplichting op. Hiermee werd voorkomen dat buitendorpsen het vuur zouden kunnen aanwakkeren en werd het ?ons kent ons? principe versterkt. RKC is tenslotte voor Wollukers, die Noord-Limburgers in het Wollukse kuipje is al erg zat, laat staan nog meer buitendorps volluk...

Een beetje thuisvoordeel kunnen de Wollukers dan ook wel gebruiken, want de laatste vier thuiswedstrijden gingen namelijk verloren. Tevens gingen de laatste zes duels verloren, en scoorde de ploeg maar ??n maal in de laatste vijf duels.
VVV is dit seizoen wonderwel nog ongeslagen in uitduels in de competitie. Een te duchten tegenstander dus, die Wolluk, en all??n Wolluk gezamenlijk zal moeten verslaan. Het motto alhier luidt niet voor niets, wij vormen tezamen, ??n RKC!

Dat er op de Wollukse clubwebsite niet werd gerept over een clubcardverplichting dan wel legitimatieplicht, kan gebeuren. Foutje.
Dat VVV een dag van tevoren nog rept over vrij vervoer, kan ook gebeuren. Foutje.
Met alle potenti?le gevolgen van dien besloot ik als buitendorpse toch naar Wolluk af te zakken. Bewust van het feit dat ik mijn leven niet zeker zou zijn, maar je moet wat over hebben voor je club.

Bij het binnenrijden van Wolluk, bleek het Wollukse kuipje bewaakt te worden als een fort in oorlogstijd. Wachten en bewakers op elke hoek van de straat. Dat is tenslotte wel het minste wat men kan doen om de samenleving te beschermen tegen barbaren, die op vrijdagavonden geregeld waargenomen worden in en rondom het fort.

Bij de kassa werd ik al snel ontmanteld. Het ?systeem? is waterdicht en kaarten werden niet verkocht aan clubcardloze supporters van buiten Wolluk. Logisch.
Slachtoffer van het systeem werden tevens buurtbewoners en mensen die jarenlang een seizoenkaart hadden, maar nu een verlopen clubcard. Jammer dan, geen uitzonderingen in Wolluk.
Na een gezellige babbel van een minuut of tien was men het er wel over eens dat ondertekende geen veiligheidsrisico vormde, dat de maatregel haar doel voorbij streefde ?n dat er sprake was van discriminatie.
Desalniettemin, Wolluk voor Wollukers, geen uitzonderingen! Dus ook niet voor (verlopen) clubcardloze Wollukers zonder ID.
Het waren tenslotte wel Limburgers die (helaas) ook het stadion zouden betreden, je weet het maar nooit met dat volluk? met dat half Duitse gebral. Mocht het vuur ontwaken, dan is Wolluk wel verantwoordelijk, witte ge wel.

Het ongelofelijke gebeurde toch. Een Wolluker collaboreerde, met als gevolg een vijand achter de Wollukse linie. Incognito, dat wel. Maar toch, bij ontdekking zou een lynchpartij onvermijdelijk zijn. De gemoedelijkheid in Wolluk is maar schijn, de ontmanteling van een vreemdeling gaat er normaal gesproken hard aan toe. Zo hard zelfs, dat het Wollukse nieuws Wolluk nooit zal verlaten. Niet vreemd dus dat niemand er ooit iets van vernam.

Ondanks de restricties en onderliggende gevaren hadden een kleine zestig buitendorpsen een doorgang in het fort gevonden. Daar tegenover stelde Wolluk vijfhonderd uitgenodigde Wollukers, ?n vijftienhonderd Wollukers, die zelfs betaalden voor de strijd die Wolluk dit seizoen al zo vaak verloor.
Maar nu. Nu is alles anders, met all??n Wollukers, ze vormen tezamen, ??n RKC!

De eerste slag werd nog wel gewonnen door de buitendorpsen, maar het concept bleek succesvol. Soldaat Verkoelen heulde met de vijand, maar zette zijn eigen fout recht. Hoogstpersoonlijk won hij de oorlog voor Wolluk.
Met de staart tussen de benen dropen ze af, de buitendorpsen. Nog even geplaagd door de bewakers van het fort, pas toen alle Wollukers het fort hadden verlaten, mochten de buitendorpsen van de wachten het fort verlaten. Want anders, je weet wel, dat oogcontact? dat kan al genoeg zijn.

En ondergetekende? Gedurende de strijd met samengeknepen billen, diep verscholen in de jas en in het donkerste hoekje?

Wolluk won de strijd, het fort is overeind gebleven en de buitendorpsen zijn gespaard gebleven. Het Wollukse concept is wederom succesvol gebleken en zal intact worden gehouden, graag de volgende keer n?g meer restricties, no?g minder volluk en het liefst alleen Wolluks volluk. Tezamen vormen ze namelijk ??n RKC.

IMG_1262.jpg


IMG_1271.jpg


IMG_1258.jpg


*Wolluk kan vervangen worden voor elk dorp of stad in NL met een BVO.
 

Maasveld

Well-known member
Fantastisch verslag AH, mijn complimenten!

Het is als VVV-supporter ook gewoon zo voorspelbaar. Uitwedstrijd tegen de hekkensluiter, hoe goed VVV ook bezig is, staat gewoon garant voor puntverlies. Ik voorspelde nog heel optimistisch een gelijkspel, maar zelfs dat zat er niet in.
 

JMD

Well-known member
Den Bosch binnen 10 minuten op 2-0 tegen buurman FC Oss, Oss komt terug tot 2-2 in de 19e minuut, een minuut later 3-2.
 
Bovenaan