Johan Cruijff Schaal XXVIII

JMD

Well-known member
Morgenavond vindt de 28e editie plaats van de Johan Cruijff Schaal, de traditionele opening van het voetbalseizoen.
Sinds 2017 wordt het duel niet per sé meer in Amsterdam gespeeld, maar in het stadion van de kampioen. Deze keer dus in Eindhoven, PSV - Feyenoord.
Het is de 2e keer dat de Johan Cruijff Schaal gespeeld wordt in het Philips Stadion, de vorige keer was in 2018, ook toen ontving PSV Feyenoord. Het werd 0-0 in een bloedeloos duel waarna strafschoppen (volgens het ABBA-systeem) de beslissing brachten, 6-5 voor Feyenoord.

Vorig seizoen stonden beide ploegen ook tegenover elkaar, in de Kuip werd het 0-1 voor PSV, dat daarmee de 3e JCS-zege op rij behaalde.

JMD

Well-known member
PSV mist Dest (lange blessure), Mauro (lange blessure) en Boscagli (blessure). Verder is het meespelen van De Jong twijfelachtig, hij is ziek.

stc

Well-known member
PSV pakt al minimaal 20000 euro voor deze wedstrijd. De verliezer verdient dit bedrag namelijk. Bij winst ligt er 50000 euro klaar. Daarnaast worden de recettes gedeeld, na aftrek van de kosten.

Ik denk dat de trainer van Feyenoord een tactisch masterplan heeft bedacht om niet te verliezen van PSV.

JMD

Well-known member
Ik ben vooral benieuwd naar Feyenoord. Ajax wordt langzaamaan wel beter, maar zie ik niet om de titel strijden dit seizoen (maar goed, dat dachten we na het dramaseizoen 1996/97 en 2000/01 ook), dus dan is Feyenoord onze grootste concurrent. Ja, de voorbereiding viel tegen qua resultaten, maar Feyenoord koos voor grote tegenstanders, dan kan je onderuit gaan.

Overigens vind ik dit duel altijd de laatste duel van de voorbereiding.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het spijt me oprecht, maar ik vind Feyenoord er echt niet op vooruit gegaan. Hebben ze uberhaupt nieuwe spelers?

Priske haalt de kerst niet, dat is wel duidelijk.

JMD

Well-known member
Het spijt me oprecht, maar ik vind Feyenoord er echt niet op vooruit gegaan. Hebben ze uberhaupt nieuwe spelers?

Maar als je er niet op vooruit bent bgegaan kan je dat toch de coach niet verwijten?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Carranza, Smal, Hadj Moussa, Nadje en Mitchell. Alleen die eerste twee zijn al de gehele voorbereiding geblesseerd en die andere drie gehaald met het oog op de toekomst.

Dat vind ik wel heel erg voorbarig. Ik hoop en verwacht ook dat Te Kloese niet zo opportunistisch is. We zijn nu nog lang niet op niveau, wat door meerdere factoren komt. En dus is het ingespeelde PSV echt zwaar favoriet morgen. Maar ik heb goede hoop dat het uiteindelijk wel gaat lopen onder Priske. En hopelijk snel genoeg, zodat we niet weer gelijk tegen een achterstand op de concurrentie aan moeten hikken.

JMD

Well-known member
Serieuze vraag: hoe kan het dat jullie nog niet op niveau zijn? Jullie zijn toch niet veel kwijtgeraakt? (kan zijn dat ik het mis heb hoor, clubvoetbal volg ik nooit zo tussen einde en begin seizoen, en al helemaal niet in jaren met EK/WK en Spelen)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Serieuze vraag: hoe kan het dat jullie nog niet op niveau zijn? Jullie zijn toch niet veel kwijtgeraakt? (kan zijn dat ik het mis heb hoor, clubvoetbal volg ik nooit zo tussen einde en begin seizoen, en al helemaal niet in jaren met EK/WK en Spelen)
Omdat Hancko, Geertruida en Gimenez pas weer twee weken in training zijn na het EK en de Copa. Hartman en Trauner hebben nog geen minuut gespeeld in de voorbereiding vanwege blessures. Datzelfde geldt voor aanwinsten Carranza en Smal. En Timber en Stengs hebben ook diverse wedstrijden gemist vanwege blessures.
Wieffer is verkocht aan Brighton en Minteh ging terug naar Newcastle na zijn uitleenbeurt en is inmiddels ook verkocht aan Brighton.
Dus van het elftal wat vorig seizoen eindigde als basisploeg hebben alleen Wellenreuther, Beelen en Paixao een vlekkeloze voorbereiding kunnen draaien. Dus 8 van de 11 zijn of weg, of geblesseerd of nog niet topfit.

Komt bij dat de volledige technische staf nieuw is, dingen toch wat anders wil doen dan Slot en ook dat heeft dus tijd nodig. Dat het nog geen geoliede machine is, is logisch. Zou het ook niet zijn geweest als iedereen van begin tot eind voorbereiding beschikbaar was. Maar dat laatste is ook nog eens absoluut niet het geval.

Kortom, ik heb wel vertrouwen in de lange termijn. Maar dat we nu nog niet op niveau zijn, lijkt me duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Hups PSV!

Ik geloof (zoals bekend) nooit zo in resultaten van voorbereidingen. En ja, Feyenoord moet aanpassen aan de nieuwe trainer, maar dat had PSV vorig seizoen en dat ging ook best goed.

Batigoal

Well-known member
Kijken met een schuin oog vanwege de OS, maar ik verwacht ook wel een eenzijdige pot. Zal wel eventjes duren voordat Feyenoord op stoom komt en PSV is nagenoeg hetzelfde gebleven. Nulletje of 3 denk ik.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Blij dat Zechiel in de basis staat. Dat is wel iets om naar uit te kijken. Verder hoop ik dat we niet al te hard worden afgeslacht.

JMD

Well-known member
PSV: Benitez,Teze,Flamingo,Schouten,
Oppegård,Veerman,Tillman,Saibari,
Bakayoko,De Jong,Lang

FEYENOORD: Wellenreuther,Geertruida,
Beelen,Hancko,Nieuwkoop,Zerrouki,
Zechiël,López,Stengs,Gimenez,Paixão

Bovenaan