JC-schaal: wie pakt de 1e prijs

• PSV

Stemmen: 3 50,0%
  • PSV na ABBA

Stemmen: 0 0,0%
  • Feyenoord

Stemmen: 1 16,7%
  • Feyenoord na ABBA

Stemmen: 2 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag is het dan zover; de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen en direct om een prijs.
Wie wint de Johan Cruijff-schaal?

Vanavond om 18.00 uur trappen in Eindhoven PSV en Feyenoord af voor dit duel.
Beide trainers hebben al aangegeven het te zien als een echte prijs en geen laatste test in de voorbereiding (ook logisch dat je zoiets zegt).
Is het na 90 minuten gelijk, dan volgen direct strafschoppen, volgens het ABBA-systeem.

Nog Kantine-gangers die hier live bij aanwezig zijn?

Max

Administrator
Forumleiding

Nee, van wat ik weet slaat iedereen over. Verder is het natuurlijk alleen een echte prijs als wij winnen.

Atreides

Well-known member
Jammer dat ze de vaste locatie hebben losgelaten. Zo wordt het nooit wat met echte traditie. Verder vindt ik het jammer dat we in Nederland deze prijs vaak niet zo serieus nemen. Terwijl je van de Nederlandse bekerwinnaar en kampioen toch een mooie krachtmeting mag verwachten. Zeker als er zoals vandaag twee topteams op het veld staan

Persoonlijk heb ik vandaag een lichte voorkeur voor Feyenoord, maar dat is ook omdat ik van PSV de meeste concurrentie verwacht.

Forza AZ

Well-known member
Jammer dat ze de vaste locatie hebben losgelaten.
Aan de ene kant jammer, maar met een half volle ArenA (als Ajax niet meespeelde) was het ook niet echt sfeervol.

Beste optie was geweest om een nieuwe vaste lokatie te kiezen in een stadion met 15.000-20.000 plaatsen. Dat zal echter wel weer lastig geweest zijn, met gemeentes die niet zitten te wachten op een paar duizend supporters van (top)clubs.

Dan is er een thuiswedstrijd van maken voor de kampioen het best mogelijke op dit moment.

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich vind ik de Galgenwaard wel een mooie locatie. Alleen is daar geen treinstation en Utrecht is een gevoelige stad met Ajax.

Pascallovic

Well-known member
Opstellingen:
Psv: Zoet; Dumfires, Viergever, Schwaab, Angelino; Rosario, Hendrix, Pereiro; Bergwijn, De Jong, Malen.
Feyenoord: Bijlow; St Juste, Botteghin, V/d Heijden, Verdonk; Clasie, Toornstra, Vilhena; Berghuis, van Persie, Larsson

Pascallovic

Well-known member
De verwachting is altijd groot en het valt meestal tegen als het om Feyenoord gaat.
Dat jij een grote verwachting hebt van de achterhoede St Juste, Botteghin, V/d Heijden en Verdonk zegt vooral iets over een onrealistisch verwachtingspatroon.

Max

Administrator
Forumleiding
Botteghin in de basis. Die is echt te traag.

Best genant. Van Beek speelde vorig seizoen prima. Wat de achterhoede betreft een lichtpuntje. Dan de trage Botteghin naast de ook niet vlotte Van der Heijden...

Miramar

Well-known member
Best genant. Van Beek speelde vorig seizoen prima. Wat de achterhoede betreft een lichtpuntje. Dan de trage Botteghin naast de ook niet vlotte Van der Heijden...
Eerste goal De Jong met het hoofd en daarna Malen op snelheid...

Miramar

Well-known member
Dat jij een grote verwachting hebt van de achterhoede St Juste, Botteghin, V/d Heijden en Verdonk zegt vooral iets over een onrealistisch verwachtingspatroon.
Meer over de dagen voorde wedstrijd. Dat men er zin in heeft en er voor gaat...

Bovenaan