IJshockey

JMD

Well-known member
Honkbal is echt bizar.
Inderdaad. Dat wist ik altijd al, en dat zie je ook wel, maar realiseerde het me pas echt toen ik in 2018 in Canada was en ik mijn vakantie zou eindigen bij de Blue Jays. Elke dag ging het op het nieuws over waar Toronto speelde en hoe ze gespeeld hadden. Pas toen realiseerde ik me pas echt hoe idioot dat schema is. 3 dagen op rij in San Francisco, 1 dag rust, dan 3x thuis, dan 3x New York enz...
 

Makanaky

Well-known member
Door Covid begonnen ze pas in januari met de competitie, normaal loopt het van oktober tot juni.
Ook erg lang en ijshockey in juni/juli is wel een beetje raar, zeker in steden waar het soms wel 40+ graden kan worden.
Stanley Cup finale is altijd in juni.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, 82 competitiewedstrijden tussen begin oktober en half april en vervolgens vier best of seven rondes in de playoffs.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sowieso hebben die teams in de Amerikaanse sporten aardig grote selecties als ik me niet vergis.
NFL is echt krankzinnig, 53 man voor een wedstrijd. NHL heeft 23 man, waarvan er 20 spelen. Van die 20 spelen er normaal 19, de 20e is de reservekeeper
 

ALenstra

Well-known member
Sinds komend seizoen 17 reguliere competitiewedstrijden. En daarna tot 4 wedstrijden in de playoffs.
 

ALenstra

Well-known member
De Fransman Luc Tardif is de nieuwe voorzitter van de wereldijshockeybond IIHF. Hij volgt de Zwitser Rene Fasel op.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het mannenteam van China mag misschien niet meedoen, ivm het te lage niveau. Ik gok dat het wel los zal lopen, maar ze zitten bij Canada, VS en Duitsland in een poule...
 
Bovenaan