Iberische clubs in Europa 16/17

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat was Atletico slecht trouwens. Ik vond het eerste half uur genieten door Real, maar daarna was het een matig duel.
Ik miste agressie en diepgang bij Atletico. Tandenloos. Had ik echt meer van verwacht.
 

U.G.

Well-known member
Man, wat zat ik ernaast zeg. Beter ga ik weer een tijd offline ;).

De wens was waarschijnlijk de vader van de gedachte.

Maar beter kom jij hier gewoon weer wekelijks klagen over die Chino-baas van Valencia, en over Real, en Xisco Spaanse talenten helpen pinpointen en over de Spaanse selectie berichten. Dat is wat jij beter kan doen.
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Nu maar hopen op een herhaling van de stunt van 2004 of een revanche voor 1998, want het aantal Europa Cups I in kleur moet wel in evenwicht blijven (vijf om vijf). Banneling Higua?n of cul? Dani Alves die de finale beslist, net als Mijatovic in buitenspelpositie uiteraard, dat zou mooi zijn.

Dit seizoen wordt er wat mij betreft maar ??n keer feest gevierd in Madrid en dat is op 27 mei als Iniesta de beker de lucht insteekt.
 

U.G.

Well-known member
Ik mag je amigo maar ik kan je alleen maar aanraden om die agenda heel snel weg te gooien...want dit is ongeveer wat Real ?cht gaat doen :duim:

 

Janssen

Well-known member
Nu maar hopen op een herhaling van de stunt van 2004 of een revanche voor 1998, want het aantal Europa Cups I in kleur moet wel in evenwicht blijven (vijf om vijf). Banneling Higua?n of cul? Dani Alves die de finale beslist, net als Mijatovic in buitenspelpositie uiteraard, dat zou mooi zijn.

Dit seizoen wordt er wat mij betreft maar ??n keer feest gevierd in Madrid en dat is op 27 mei als Iniesta de beker de lucht insteekt.

Beste post van de dag :duim:

Ik verwacht overigens wel dat Madrid de titel pakt. Malaga is alvast omgekocht en bij de rest helpen de grensrechters wel een handje.
 

U.G.

Well-known member
Nu maar hopen op een herhaling van de stunt van 2004 of een revanche voor 1998, want het aantal Europa Cups I in kleur moet wel in evenwicht blijven (vijf om vijf). Banneling Higua?n of cul? Dani Alves die de finale beslist, net als Mijatovic in buitenspelpositie uiteraard, dat zou mooi zijn.

Dit seizoen wordt er wat mij betreft maar ??n keer feest gevierd in Madrid en dat is op 27 mei als Iniesta de beker de lucht insteekt.

;) Ik heb net hierover heen gelezen ben ik bang hahaha....serieus, is dit iets dat in Barcelona wordt bijgehouden ?
 

Xisco

Member
;) Ik heb net hierover heen gelezen ben ik bang hahaha....serieus, is dit iets dat in Barcelona wordt bijgehouden ?

Lang was dit een soort reactie als Real Madrid weer opschepte over die zes uit de vroege historie van het Europese voetbal, dat wat betreft Europa Cups I "in kleur" Bar?a gelijkwaardig was (of uiteindelijk zelfs beter). Met de winsten van 2014 en 2016 staan de twee clubs nu wat recente veroveringen gelijk, maar eigenlijk wordt het niet zo specifiek bijgehouden. Iedere gewonnen prijs van Real Madrid is er sowieso ??n teveel.
 
G

Gast

Guest
Hopelijk bereiken die halve Portugezen uit Galici? de finale vandaag, lijkt mij de beste toeschouwer voor de EL-finale.
 

Ska P 187

Well-known member
Als er ook naar een beetje Spaans voetbal inzit dan winnen ze natuurlijk van de rijkste, maar niet kunnen voetballen, club van de wereld (?)
 

U.G.

Well-known member
Hopelijk bereiken die halve Portugezen uit Galici? de finale vandaag, lijkt mij de beste toeschouwer voor de EL-finale.

Al wat Spaans is in Galici? is simpelweg ge?mporteerd, dat stuk is Portugeser dan Portugal zelf, want de taal komt daar vandaan. That's right, de twee grootste Spaanse persoonlijkheden uit de vorige eeuw, Franco en Julio Iglesias ;) zijn Portugees.

Om echte hoofdprijzen te winnen in Europa tegenwoordig, CL, EK en de EL moet je iig iets Portugees hebben. Dus come on Galegos !

Maar dit mag Ajax winnen van me hoor. Good reminiscence.
 
Laatst bewerkt:

Xisco

Member
Voor wie het was vergeten, vat SPORT het vandaag nog even samen:

24-11: El FC Barcelona arrasa al Real Madrid en t?tulos en los ?ltimos nueve a?os

El FC Barcelona gana en t?tulos al Real Madrid en todas las competiciones: Liga (6-1), Champions (3-2), Copa (4-2), Supercopas de Espa?a (5-2), Supercopas de Europa (3-2) y Mundiales de Clubes (3-2)

Objetivamente la ?ltima d?cada es azulgrana. Por el n?mero de t?tulos y por la propuesta futbol?stica. La hegemon?a se ha demostrado con marcas para la historia del f?tbol, como los tripletes de las temporadas 2008-09 con Pep Guardiola y 2014-15 con Luis Enrique Mart?nez, como el sextete en 2009.

Kortom, ook al wint Real de CL, Bar?a blijft veel beter.
 

U.G.

Well-known member
Daarom heeft Bar?a dus Andr? Gomes binnengehaald...

Dat snap ik maar jullie hebben dan ook gewoon de verkeerde vriendjes in PT, en zelfs dan hadden jullie voor dat geld en uit dezelfde winkel bijv. een Bernardo Silva kunnen halen.
 

U.G.

Well-known member
Voor wie het was vergeten, vat SPORT het vandaag nog even samen:







Kortom, ook al wint Real de CL, Bar?a blijft veel beter.

Real kan back to back Europees kampioen worden, en als ze ook landskampioen worden is de enige prijs die ze sinds de laatste zomer laten liggen, beleefd en empathisch als ze zijn, slechts een troostprijsje. Ik heb het nog ff in mijn boekje opgezocht, en ja, dan b?n je right there and then gewoon hartstikke de beste.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Gisteren schijnt Ronald de Boer te hebben gezegd dat Dost niet goed kan meevoetballen en daarom niet goed genoeg is voor Oranje.

Ik moet het de Boer nageven in zijn argumentatie, het is geen 'voetballer'. Als de jongens bij Sporting naar binnentrekken ?f meters inzakken en omschakelen naar een tegenaanval dan heb je niks aan Dost idd. Dat was een Liedson of zelfs Slimani niet overkomen, die bleven schakelen.

Maar als aan de andere kant het alternatief Vincent Janssen heet, dan mag je langzamerhand wel een eerlijke kans verdienen.

Real Madrid is btw de enige ploeg in Europa die Parijs kan tegenhouden, en dat gaan ze ook doen ! Je kon het al zien tegen Atletico, het gaat eindelijk lopen daar. De juiste mensen hebben eergisteren gescoord. Iedereen is er nu on point.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb eigenlijk liever dat Nederland zonder diepe spits gaat spelen. Ik word een beetje gallisch van dat krampachtig vasthouden aan 4-3-3 terwijl we daar de spelers niet voor hebben.
 

Ska P 187

Well-known member
Madrid is volgevreten wat Europa betreft. Ik zie Zidane, al vind ik het een mooie man voor de club, er nog wel uitvliegen voor de zomer goed en wel begint. (in Nederland...)
Het wordt een rampseizoen voor die witten, ik weet het zeker!

Mocht Atletico onverhoopt alsnog door de poule fase komen, dan pakken ze m deze keer, simpelweg omdat ze dit jaar nog lelijker als andere jaren voetballen, da's logisch.
Ik gok op Chelsea overigens, of City, ben bang dat er weer wat Engelse jaren aankomen.
 
Bovenaan