Iberische clubs in Europa 16/17

Xisco

Member
Bar?a moet weer tegen Arsenal... Ik had liever eens een originelere tegenstander gezien.

In de EL voor de Spaanse clubs twee gunstige lotingen (voor Valencia en Sevilla, tegen respectievelijk Rapid Wien en Molde) en twee lastige lotingen (Athletic tegen Olympique Marseille, Villarreal tegen Napoli). Hadden de afvallers uit de CL een beschermde status of is het puur toeval?
 

Forza AZ

Well-known member
Hadden de afvallers uit de CL een beschermde status of is het puur toeval?
De 4 clubs uit de CL met de meeste punten waren samen met de groepswinnaars geplaatst:

Porto 10 (+1)
Olympiakos 9 (-7)
Manchester United 8 (0)
Bayer Leverkusen 6 (+1)
------------------------
Sevilla 6 (-3)
Valencia 6 (-4)
Galatasaray 5 (-4)
Shakhtar 3 (-7)

De geplaatste CL afvallers konden gewoon loten tegen niet-geplaatste CL afvallers, maar dat is door toeval niet gebeurd.
 
G

Gast

Guest
10624649_980229365346956_1280926452605720496_n.jpg
 

Xisco

Member
Zuur voor Valencia dat het gisteren veel beter voor de dag kwam dan Athletic en uiteindelijk werd uitgeschakeld door een goal waar handsspel aan vooraf ging. Voordeel is dan weer dat dit het vertrek van Neville weer wat dichterbij brengt, al hadden die slachting in Camp Nou en het dramatische presteren in La Liga tot nu toe ook geen consequenties.

In de volgende rondes twee Spaans-Spaanse confrontaties: Bar?a tegen Atleti en Athletic tegen Sevilla.
 

Ska P 187

Well-known member
Bwoah dat had beter gekund voor Barca, al denk ik dat ze Atletico in de huidige vorm wel weten te pakken.
 

Xisco

Member
Real loot de - op papier - makkelijkste tegenstander. De theorie van de "warme balletjes" werd zo weer actueel, nadat de club wel vaker de gemakkelijkste tegenstander kreeg.
 

Xisco

Member
Rome was toch niet zo heel makkelijk?

Ik (en de Spaanse pers) doelde niet op Roma. Dat "warme balletjes"-verhaal is van een paar seizoenen geleden. Als ik het me goed herinner deed toen ??n of ander Real Madrid-coryfee de loting en koppelde zijn oude club vervolgens aan de gemakkelijkste tegenstander. Real heeft bij latere lotingen nog een paar keer dat geluk gehad.
 

Raul

Well-known member
Ik (en de Spaanse pers) doelde niet op Roma. Dat "warme balletjes"-verhaal is van een paar seizoenen geleden. Als ik het me goed herinner deed toen ??n of ander Real Madrid-coryfee de loting en koppelde zijn oude club vervolgens aan de gemakkelijkste tegenstander. Real heeft bij latere lotingen nog een paar keer dat geluk gehad.

Ja, vind het niet gek hoor inmiddels. Het is toch Real, amigo. Tegen Wolfsburg? Wat een lachertje is dat. Die rollen ze makkelijk op man.
 

U.G.

Well-known member
Real loot de - op papier - makkelijkste tegenstander. De theorie van de "warme balletjes" werd zo weer actueel, nadat de club wel vaker de gemakkelijkste tegenstander kreeg.

Er zal toch iemand tegen Wolfsburg moeten spelen Xisco, ennuh, heb je Real de afgelopen tijd wel zien 'voetballen'...crisis waar maak je je druk om ?
 

U.G.

Well-known member
Btw namens Portugal treft Benfica Bayern en mag Braga het opnemen tegen Donetsk. Ben benieuwd naar Benfica.
 

Raul

Well-known member
Allemaal voor Atletico vanavond? Weer een nederlaag vanavond voor Bar?a? Laten we het hopen. Vamos Atletico: )
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik verwacht wel dat Bar?a gaat winnen vandaag, maar dat Atl?tico net als in de competitie ze het heel moeilijk zal maken. Het zal nog geen gelopen race zijn na vanavond.
 

U.G.

Well-known member
Ik wil een alles-slopende wedstrijd zien, met veel kaarten, venijn, treiterijen, frustraties, bitchslaps en keurig op 0-0 eindigen. En later in Madrid dit opnieuw maar dan erger, met verlengen en een penaltyreeks. Ik ga Benfica kijken, maar dit is wat ik terug zou willen zien in de samenvatting.
 
G

Gast

Guest
Wat een leuke verrassing van Wolfsburg gisteravond :-D.

Ik ben bang dat Sevilla de laatste tegenstander tijdens deze EL-campagne wordt, maar niets is onmogelijk. Vanavond alles geven voor een goede uitgangspositie voor de return in het Pizjuan. Er wordt veel gerefereerd aan de halve finale van de Copa in 2009, toen kon het ook, dus waarom nu niet? De verhoudingen tussen beide clubs zijn vergelijkbaar...
 

Raul

Well-known member
Unai Emery is na gisteren, de meest succesvolle coach aller tijden bij Sevilla. Ik was erg verbaasd toen ik het las want hij won in 193 wedstrijden, 103 wedstrijden dus 53 procent van de wedstrijden. Rijp voor de volgende stap?
 
Bovenaan