Hoofdklasse C zaterdagamateurs 2015/2016

noordooster

Well-known member
TVC' 28, een zondag eersteklasser in zijn woonplaats Tubbergen werd ook genoemd. Dat is helemaal dichtbij voor Penterman, maar ze zullen daar wel minder betalen dan bij SVZW en het niveau is natuurlijk ook wat lager.
Ik vond het opmerkelijk dat ze bij TVC als nieuwe trainer Eric Lippold, de huidige trainer van Nieuw-Buinen en de ex-trainer van Emmen amateurs, hebben aangesteld.
Dat kost hun nogal wat aan kilometervergoeding.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik had gedacht dat Excelsior'31 ook nog wel in de markt zou zijn, of kunnen die ook helemaal niet meer mee?
Nee, dat heb ik toevallig vorige week nagevraagd bij de insiders uit Rijssen (daar werk ik ook 1 dag in de week).
Sinds dit seizoen is het budget voor de selectie aardig naar beneden bijgesteld. Waarschijnlijk ook wel de reden dat er een paar 'grote' jongens zijn vertrokken. Excelsior'31 moet ook wat meer op goedkopere / regionale talenten gokken.
 

Unregistere

Well-known member
Steeds meer clubs die toch die kant op lijken te gaan (budget iets minder en anders verdeling, dus ruimte voor talenten / regiospelers). Vind ik wel een gezonde ontwikkeling. Er is wel een select groepje clubs waar de bomen tot aan de hemel reiken, maar ja, die ga je waarschijnlijk toch nooit structureel evenaren. Excelsior '31 kan met Mahmudov een mooi voorbeeld noemen aan spelers met ambities. Dat lijkt me een voordeel.

De kans bestaat dus dat Penterman naar de eerste klasse gaat met SVZW. Tja.
 

noordooster

Well-known member
Je doelt op HSC Brein ?
Maar had je niet veel eerder, in de 70-er jaren, al niet Dijka Steenwijk, Hubert Sneek en Weber Germanicus ?
Dat moeten toch zo'n beetje de verenigingen zijn die daarmee begonnen ?
 

noordooster

Well-known member
De kans bestaat dus dat Penterman naar de eerste klasse gaat met SVZW. Tja.

Wanneer je de column van Erik Assink op VOZ leest, dan zal dat niet gebeuren.
Assink geeft ook een inkijkje in waarom hij enigszins verrassend ook voor komend seizoen heeft getekend in Wierden.
Hij komt met het weinig verrassende "uitdaging" en er is " veel mogelijk" en "ze willen mij graag houden ".
De vele kilometers en files neemt hij dan maar voor lief.
Ik ben enkele malen als toeschouwer bij SVZW geweest, zowel in de topklasse als in de hoofdklasse.
Ik ken geen club uit de zaterdag top- of hoofdklasse waar het minder sfeervol is als daar.
Zou zoiets voor zo'n trainer nou geen enkele rol spelen ?
 

noordooster

Well-known member
En Nick de Graaf gaat naar de second of third love van DGS en de Waan.

WKE heeft zijn hoge positie in de topklasse voor een belangrijk deel te danken aan de Graaf.
Een paar maanden geleden was er volgens de Graaf geen betere club dan WKE nadat zijn overgang naar DVS'33 en/of naar IJsselmeervogels niet door was gegaan.
Kennelijk was het geld van SVZW en het verhaal van Assink toch beter.
de Graaf en Penterman zijn wel echte versterkingen voor SVZW
 

de waan

Well-known member
Nou ja, dat vind ik niet zo verwonderlijk. Hij zal toch aanzienlijk minder krijgen bij WKE dan waar hij aanvankelijk voor getekend had. Tel daarbij op dat hij inmiddels bijna dertig is en dat hij ooit begonnen is bij SVZW.

SVZW heeft de afgelopen jaren al in weet niet hoeveel echte versterkingen gehaald, maar op de ??n of andere manier komt het er nooit uit. Dus ook met deze twee moet ik het nog maar zien.
 

noordooster

Well-known member
Voor mij opnieuw een bewijs dat ACV financieel niet kan ( of wil ) meedoen met de top van de amateurs.
Menting ( oa ex-Fc Groningen, Veendam en Emmen ) heeft bewezen niet alleen als spits, maar ook als centrale verdediger uit de voeten te kunnen.
 

SanMark.

Well-known member
En Genemuiden behoort ook niet tot de top betalers van het amateur voetbal. Al kan je daar nog wel een leuke cent verdienen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo, SVZW heeft het voor elkaar gekregen. Hielke Penterman is per 1 februari al speelgerechtigd en heeft een contract getekend voor 3,5 jaar.
Die zijn dus nu wel zeker van klassebehoud en wie weet als het gaat draaien pakken ze de laatste periode, promoveren via de nacompetitie naar De Topklasse.
Ja, enkel en alleen door Hielke. Let maar op.
 
Bovenaan