Hoofdklasse A zondagamateurs 2014/15

Unregistere

Well-known member
Kwam er vaak toen m'n zoontje nog voetbalde. Ligt zowat aan Capelle vast.
Grote club, met heel veel velden. Warner Hahn komt er oa vandaan.

Het is inderdaad tegen Capelle aan. De Hoofdweg uitrijden en voor je er erg in hebt, zit je in Nieuwerkerk.

Overigens komt Warner Hahn er bij mijn weten niet vandaan. Die komt van Alexandria '66. Maar dat geheel terzijde.

Toch jammer dat dit soort clubs het vaak moeten afleggen tegen clubs zonder enige binding, achterban of organisatie, maar die wel over een suikeroompje met al dan niet fout geld beschikken.

Eens hoor. Mooi voorbeeld, al spelen ze dan op zaterdag, is Deltasport. Ik verbaasde me al over hun wonderlijke revival in de nacompetitie, nadat ze sinds de winterstop vanwege financi?le problemen amper nog presteerden. Iedereen zou er zo ongeveer vertrekken. Maar wat bleek, er is een nieuwe geldschieter. Ton Pattinama verwacht dan ook dat de selectie die er nu nog zit, zo'n beetje volledig blijft. Zo kan het dus lopen....

Een jaar of 15 geleden speelde ze zelfs nog in de 5e klasse geloof ik, de meeste jeugd speelde toen al landelijk. Maar alle talenten werden al weggeplukt voordat ze in het 1e belandde. Ik weet nog dat ze bizar veel jeugd hadden, ook wel eens tegen E17 en D22 ofzo gespeeld.

Waar kom jij eigenlijk vandaan, als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nieuwerkerk gepromoveerd naar de hoofdklasse. IFC redde het vanmiddag niet. Ze moesten sowieso een 0-1 achterstand zien weg te poetsen en dat werd niet eenvoudiger toen Brian Leons al na zeven minuten rood pakte. Totaal onnodig, waardoor zijn team met tien man door moest. Rond het uur een harde charge van een Nieuwerkerker op de aanvoerder van IFC. Had rood kunnen - of moeten - zijn, maar slechts geel. Daarna maakte Nieuwerkerk-vleugelspits Remco Langerveld een goal en was het wel klaar, zeker toen IFC-topscorer Yoeri Rombouts na een overtreding uit frustratie ook een rode kaart incasseerde. Zonde. Beide spitsen zijn belangrijk voor IFC, maar pakken toch ook te vaak onnodige gele en rode kaarten.

Ook SDO naar de hoofdklasse. Na de 1-2 bij Alphense Boys van vorige week, werd het ook thuis 2-1.
 

Joost

Well-known member
Ik heb een tante wonen in Nieuwerkerk dus ben er wel eens geweest. Het leek mij altijd dat er veel Rotterdammers verhuist zijn richting Nieuwerkerk. Veel behoorlijk jonge aanwas dus in een dorp van 25.000 inwoners met maar 1 club. Als je dan goed beleid hebt dan kun je een eind komen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben wel benieuwd of ze potten kunnen breken. Op basis van de twee duels met IFC vond ik het een vrij solide ploeg, met een paar ervaren spelers, en een zeer handige en beweeglijke voorhoede. Qua niveau redelijk gelijkwaardig aan IFC, dus als Nieuwerkerk het goed doet, weten onze buren ook direct wat zij wellicht hadden kunnen bereiken. Maar die zijn eerst aan het bijkomen van de rode kaarten.... Ongelooflijk.
 

Unregistere

Well-known member
De spitsen van IFC, die zondag dus allebei rood kregen, hebben fikse schikkingsvoorstellen ontvangen van de KNVB. Brian Leons kreeg 7 duels, Yoeri Rombouts 4. Leons speelt dus pas ergens in oktober weer, vermoedelijk.
 

de waan

Well-known member
Ik zag dat Leonidas al om 1 uur heeft gespeeld. Weet jij waarom dat was, Unregistere?
 

Unregistere

Well-known member
Ik zag dat Leonidas al om 1 uur heeft gespeeld. Weet jij waarom dat was, Unregistere?

Ja, dat is hun nieuwe vaste speeltijd. Volgens mij had ik het ooit wel al ergens in dit topic geplaatst, maar weet niet meer precies waar. Op die manier hopen ze meer mensen te trekken, die dan na afloop eredivisie gaan kijken in de kantine.

Ze kenden vandaag wel een valse start. De Rotterdammers verloren thuis met 1-3 van promovendus RKAVV en eindigden met negen man na rode kaarten voor Lionahr en Nooitmeer. RKAVV is direct de nieuwe koploper. Een andere promovendus, Nieuwerkerk, begon met een 1-1 gelijkspel bij Quick. Michel van Guldener zorgde in blessuretijd voor de gelijkmaker.

Ook SDO (2-0 tegen Nieuw Utrecht), JOS Watergraafsmeer (1-2 bij topklassedegradant HFC EDO) en Westlandia (1-2 bij De Dijk) begonnen met een overwinning.

De derde topklassedegradant in de afdeling, ADO '20, speelde met 1-1 gelijk bij De Meern. DHC - OFC eindigde doelpuntloos.
 

Unregistere

Well-known member
In A zijn er nog twee clubs met de volle score: Westlandia (3-0 tegen De Meern) en JOS / Watergraafsmeer (3-1 tegen Leonidas, doelpunt van Kevin Angel Queijo). De Rotterdamse topklassedegradant is dus nog puntloos, net als een andere degradant, HFC EDO. Die club verloor met 2-0 bij Nieuw Utrecht.

Ook de derde topklassedegradant ADO '20 draait nog verre van goed, verloren nu van Quick met 1-2. Promovendus Nieuwerkerk ging er op eigen veld dik af tegen De Dijk: 0-4.

Verder nog: RKAVV - DHC 1-1 en OFC - SDO 1-0.
 

Unregistere

Well-known member
In A won Westlandia ook de derde wedstrijd. Op bezoek bij Quick werd het 2-3. Daardoor zijn ze alleen koploper, want JOS / Watergraafsmeer verspeelde op bezoek bij SDO de eerste punten (0-0).

Promovendus RKAVV staat nu naast JOS op de tweede plek met zeven punten. De club uit Leidschendam won dik bij HFC EDO, dat na de degradatie uit de topklasse nog niet heeft gewonnen. Sterker nog, ze zijn puntloos. Net als een andere topklassedegradant, het Rotterdamse Leonidas. Die ploeg verloor vandaag, ondanks goals van Chouaibi en Pisas, met 3-2 bij De Meern.

Nieuwerkerk heeft het ook nog lastig na de promotie. Vandaag verloren ze thuis met 1-2 van OFC. Mimoun El Kadi scoorde voor Nieuwerkerk. Verder won DHC met 3-2 van Nieuw Utrecht en klopte De Dijk ADO '20 met dezelfde cijfers. Ook ADO '20 heeft het als topklassedegradant met slechts ??n punt dus nog erg lastig.
 

Unregistere

Well-known member
Westlandia blijft lekker draaien. Ze wonnen ook hun vierde competitieduel, met 3-2 tegen SDO. De Dijk, dat met 0-3 won bij OFC, is tweede met 9 punten.

De topklassedegradanten blijven moeizaam opereren. Leonidas verloor voor de vierde keer op rij, nu met 1-4 (doelpunt El Hank) tegen HFC EDO. Die ploeg won daardoor voor het eerst. ADO '20 boekte de eerste zege. Het werd 4-1 tegen Nieuwerkerk (doelpunt Scholman), dat voorlaatste staat.

Verder nog: JOS / Watergraafsmeer - DHC 0-1, RKAVV - De Meern 0-3 en Nieuw Utrecht - Quick 1-2
 

Unregistere

Well-known member
Het kan niet op voor Westlandia in A. Nu weer 2-5 bij promovendus Nieuwerkerk, dat het zwaar heeft. Voor Nieuwerkerk scoorden El Kadi en El Harti. Achter Westlandia, dat dus nu 15 punten heeft, blijft De Dijk goed meedraaien. De Amsterdammers wonnen met 4-0 van Nieuw Utrecht en zijn nu tweede met 12 punten. DHC klopte Leonidas, dat gisteren trainer Koos Waslander wegstuurde, met 1-0 en staat met 11 punten derde. Leonidas puntloos laatste.

Verder klom ADO '20, ook een topklassedegradant, na een 3-0 zege op de terugzakkende promovendus RKAVV naar het linkerrijtje. Ook JOS Watergraafsmeer (1-3 bij Quick) en OFC (3-4 bij De Meern) bivakkeren in dat rijtje. HFC EDO draait na de degradatie uit de topklasse nog steeds niet goed en speelde vandaag met 0-0 gelijk bij promovendus SDO.
 

Unregistere

Well-known member
Westlandia gaat maar door in A! Nu weer 3-2 winst op ADO '20, 18 uit 6. De Dijk is na een 1-1 bij RKAVV niet meer de naaste achtervolger. De Amsterdammers staan nu derde op vijf punten. DHC is de nieuwe runner-up na een 0-4 zege bij HFC EDO, dat maar niet weg komt bij de onderste plaatsen.

Dat geldt ook voor Nieuwerkerk (3-1 verlies bij Nieuw Utrecht, doelpunt Bram de Bruin, maar ook rood voor Mimoun El Kadi) en Leonidas (pakte vandaag het eerste punt door een 1-1 tegen SDO, doelpunt Gerson Pisas).

Verder nog: JOS / Watergraafsmeer - De Meern 1-1, OFC - Quick 0-2.
 

de waan

Well-known member
ADO'20 valt toch ook behoorlijk tegen. Had gedacht dat die wel weer mee zouden gaan doen om de bovenste plaatsen.
 

Unregistere

Well-known member
Ze vallen allemaal tegen inderdaad, ADO '20 net zo goed. Bij Leonidas viel het te verwachten, al riep Waslander na de voorbereiding nog dat hij een sterkere selectie had dan vorig seizoen. Inmiddels zit hij thuis op de bank, dus die inschatting klopte niet helemaal...
 

Unregistere

Well-known member
In A heeft Westlandia ook de zevende wedstrijd gewonnen. Tegen OFC werd het 4-3. De Naaldwijkers hebben daardoor ook de periode gewonnen. De Dijk, dat Leonidas de zesde nederlaag aansmeerde (4-0), blijft tweede op vijf punten. JOS / Watergraafsmeer (0-3 bij het nog altijd zonder zege zijnde Nieuwerkerk) en DHC (3-2 verlies bij De Meern) volgen op zeven punten op de gedeelde derde plek. Quick (1-0 tegen het zwak presterende HFC EDO) heeft acht punten achterstand en is vijfde.

Verder nog: ADO '20 - Nieuw Utrecht 3-0 en SDO - RKAVV 2-1.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas heeft een nieuwe trainer. Gilbert de Wildt gaat proberen de ploeg te behoeden voor degradatie. Hij neemt het over van Koos Waslander, die al enige tijd geleden werd ontslagen. Vorig jaar was De Wildt trainer van het zaterdagteam van Poortugaal. Leonidas staat voorlaatste met 1 punt uit 7 duels. Zondag debuteert De Wildt in de thuiswedstrijd tegen Quick als trainer van de Rotterdammers.
 

Unregistere

Well-known member
In A won periodekampioen Westlandia vandaag ook de achtste wedstrijd, met 1-3 bij Nieuw Utrecht. Het Amsterdamse De Dijk is nog altijd tweede op vijf punten achterstand. Zij wonnen de stadsderby bij JOS / Watergraafsmeer met 1-2. DHC is na een 1-0 zege op SDO derde, Quick is vierde. Zij wonnen met 1-5 bij Leonidas, waar de komst van de nieuwe trainer Gilbert de Wildt dus geen succes bracht. Lionahr scoorde voor de Rotterdammers.

Leonidas staat met 1 punt nog altijd voorlaatste. Ook Nieuwerkerk heeft 1 punt, maar een minder doelsaldo. De promovendus verloor vandaag kansloos bij medepromovendus RKAVV: 4-1. Assad El Harti scoorde, maar Nieuwerkerk verloor ook Shannon Koetsier met een rode kaart.

Verder nog: OFC - ADO '20 1-0, HFC EDO - De Meern 4-0
 

de waan

Well-known member
Een periode winnen is dit seizoen toch wel erg lekker. 50% kans op promotie.

Kun je de rest van het seizoen nog wel eens kijken of je daar 100% van kunt maken.
 

Unregistere

Well-known member
In A lijkt Westlandia maar niet te stoppen. Ook wedstrijd negen levert een overwinning op. 4-2 tegen JOS / Watergraafsmeer voor de Naaldwijkers. Achtervolger De Dijk draait ook goed. Wonnen met 3-0 van HFC EDO en blijven op vijf punten achterstand tweede. Daarna komt toch een gaatje, want nummer drie Quick heeft zeventien punten na een 2-2 tegen RKAVV. Ook nummer vier DHC, dat met 4-0 verloor bij ADO '20, staat op zeventien punten.

Onderin streden Nieuwerkerk en Leonidas in een derby om het ontlopen van de laatste plaats. Nieuwerkerk slaagde daarin. Ze wonnen met 2-1. Leonidas blijft dus zonder zege en staat met ??n punt laatste, Nieuwerkerk heeft er nu vier.

Verder nog: De Meern - SDO 1-0, OFC - Nieuw Utrecht 1-0.
 

Batigoal

Well-known member
Leonidas staat er niet helemaal lekker op.

Voetbalclub Leonidas op Google Maps: Wanbetalers

media_xll_3402508.jpg


Heeft Leonidas geldproblemen? Volgens Google wel. Wie afgelopen week via Google Maps naar de club zocht, kreeg naast de snelste weg naar het Erasmuspad in Rotterdam ook de melding 'Leonidas (wanbetalers)' te zien.

De online-kaartendienst van Google biedt gebruikers (net als bijvoorbeeld de online-encyclopedie Wikipedia) de mogelijkheid zelf bewerkingen door te voeren. Normaal gesproken gaat dat om een wegafscheiding of een suggestie voor een snellere route, maar in het geval van Leonidas ging het om een concrete beschuldiging.

Bestuurslid Jan Roovers van Leonidas schrok toen hij de afbeelding toegestuurd kreeg. ,,Ja, ik had het toevallig net gehoord dat we als club zo worden genoemd. Daar schrik je wel even van.''

Anoniem
Vooral het feit dat de verandering anoniem is gedaan, maakt hem boos. ,,Ik heb nu geen idee wie dit heeft gedaan. Er is waarschijnlijk iemand boos op Leonidas, dat kan altijd. Maar als er geen naam bij staat, weet ik niet bij wie ik moet zijn.''

Roovers heeft geen idee uit welke hoek de beschuldiging komt. De laatste jaren zijn er wel wat problemen geweest met de betalingen, maar die zijn volgens hem allemaal opgelost. ,,Alle financi?le zaken uit het verleden zijn afgehandeld. Er zal vast wel een keer iemand niet betaald zijn, maar dat is allemaal opgelost. Er zijn in ieder geval geen spelers meer die geld van ons krijgen.''

Verwijderd
Inmiddels is de tekst 'wanbetalers' weer door Google verwijderd, maar Roovers wil nog steeds weten wie er achter de aanpassing zit. ,,Als die persoon nou gewoon zijn of haar naam erbij had gezet, dan hadden we het gesprek kunnen aangaan. Alleen zonder naam kan ik niets. Of het iemand uit de huidige selectie is? Dat lijkt mij niet. We betalen dit seizoen per gewonnen wedstrijd, dus de spelers kunnen niet zeggen dat ze nog geld van ons krijgen.''

AD.nl
 
Bovenaan