Hoofdklasse A zaterdag 2020-2021

bqandy

Well-known member
Hoofdklasse A zaterdag: Achilles’29 (Groesbeek), Achilles Veen, ARC (Alphen aan de Rijn), Capelle, Jodan Boys (Gouda), DHSC (Utrecht), DUNO (Doorwerth), FC ‘s Gravenzande, Feyenoord, Poortugaal, Rijnvogels (Katwijk), Rijsoord (Ridderkerk), Scherpenzeel, Smitshoek (Barendrecht), Spijkenisse, Zwaluwen (Vlaardingen).
 

Unregistere

Well-known member
Ook wel de verwachte indeling voor deze afdeling.

Achilles Veen, DHSC en SC Feyenoord hebben in ieder geval titelaspiraties, Capelle wil ook bovenin meedraaien.

Voor de andere teams uit de regio Rijnmond lijkt op papier geen hoofdrol weggelegd. Best wel veel veranderingen bij Smitshoek en Spijkenisse, afwachten hoe dat gaat. Rijsoord mikt op handhaving. Zwaluwen heeft een aardige leegloop achter de rug, die stoppen met betalen en houden er rekening mee dat ze mogelijk degraderen. Maar uiteraard zullen ze wel alles op alles zetten om in de hoofdklasse te blijven. Blijft SV Poortugaal over als nieuwkomer. Walsten door de 1e klasse B heen vorig seizoen, maar zijn wel de grootste smaakmaker en enkele andere basisspelers kwijt.

Hoort dit topic, net als de andere nieuwe topics, overigens officieel niet in de hoofdklassesectie @bqandy?
 
Achilles’29 heeft een bijna compleet nieuwe selectie, een stuk of 18 nieuwelingen. Ze denken wat minder kansloos te zijn maar geen idee waarop dat is gebaseerd. Met Ruud Kaiser wel een trainer van naam binnen gehengeld.
 

Unregistere

Well-known member
Achilles Veen moet verder zonder aanwinst Kenny Anderson. De middenvelder stopt per direct, omdat hij het niet meer kan opbrengen.
 

de waan

Well-known member
Je post dit ook maar vast in het topic van de hoofdklasse zaterdag?

Maar goed: rare keus inderdaad.
 

Unregistere

Well-known member
Achilles Veen wint in een doelpuntrijk duel van Capelle (4-3) en start dus goed. Ze willen meedoen om promotie. Dat wil ook SC Feyenoord en die ploeg won ook, 1-0 tegen DUNO D. En dan is er de Sneijder-brigade, DHSC. De Utrechters wonnen met 1-3 bij Achilles '29.

Verder een fijne zege voor Smitshoek bij Scherpenzeel (1-2). Zwaluwen en Rijsoord verwachten een moeizaam seizoen. Ze begonnen ook met verlies. Zwaluwen thuis tegen FC 's-Gravenzande (2-3), Rijsoord uit bij ARC (3-1).

Spijkenisse speelde gelijk tegen De Jodan Boys (1-1), terwijl nieuwkomer Poortugaal ruim verloor bij FC Rijnvogels (3-0).
 

Unregistere

Well-known member
Interessant, voor mij is Scherpenzeel een redelijk onbekende vereniging. Dus leuk om daar eens wat over te lezen. Wel zuur voor ze dus. En dan nota bene door Guyon Fernandez, die er heel de voorbereiding geen zin in leek te hebben. Kennelijk brengt het extra krachten bij hem los als het wel ergens over gaat.
 

de waan

Well-known member
Scherpenzeel speelde in 2014 nog in de vierde klasse, dus dan weet je dat daar wel iets mogelijk is in de 'randvoorwaardelijke sfeer'. Ze hebben ook wel een paar ervaren rotten, waaronder de oud strijder Kevin Sissing (die trouwens begon op de bank).

Maar het was echt zo'n clichépotje voor een debutant.
 

Unregistere

Well-known member
Sissing, kijk aan. Die heeft ook een aardige rondreis gemaakt volgens mij. Dacht dat hij nog niet zo lang geleden bij DUNO D. speelde.

Wie stond er op doel bij Smitshoek eigenlijk? Niet Stef Doedée vermoed ik of hij moet wonderbaarlijk snel fit zijn geworden.
 

de waan

Well-known member
Oei, ik moet het formulier nog wel ergens hebben. Hij zag er een beetje uit als een hipster staat mij zo bij.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een overtuigende 3-0 zege van FC 's-Gravenzande op Achilles, volgens twitter dikverdiend omdat Achilles '29 helemaal niks was.
 
Bovenaan