Hoofdklasse A 2016/17 (zaterdag)

de waan

Well-known member
Spijkenisse is voor mij toch wel een grote verrassing of zat dit er al een beetje aan te komen de laatste jaren?
 

Unregistere

Well-known member
Spijkenisse is voor mij toch wel een grote verrassing of zat dit er al een beetje aan te komen de laatste jaren?

Ik vind het geen verrassing. Noordwijk schatte ik vooraf in als grootste favoriet, maar daarna had ik toch wel de hoogste verwachtingen van Achilles Veen en Spijkenisse. Ter Leede vond ik verrassender. Noordwijk viel tegen.

Spijkenisse deed twee jaar terug als promovendus al eens mee aan de nacompetitie, redden het toen niet in de poule met RVVH en Quick Boys. Ze eindigden toen als zesde en wonnen de derde periode. Die vorm trokken ze vorig seizoen al redelijk door met een vijfde plek in de sterke hoofdklasse B (achter drie promovendi en een ploeg die in de finale van de nacompetitie verloor).

Dit seizoen hebben ze het team verder versterkt. Veel kwaliteit voorin. Michael van Dommelen - in de vijf seizoenen daarvoor 79 keer trefzeker voor ASWH in de hoofdklasse plus nacompetitie - is aangesloten bij de groep en staat in de spits, samen met de onvoorspelbare vleugelspelers Marvin van der Pluijm (o.a. ex-Barendrecht en -Capelle) en de ook bij HSC '21 nog wel bekende Serginio van AxelDongen (ex-ASWH).

Ook op het middenveld hebben ze kwaliteit met Felino Jardim (o.a. ex-RBC, -XerxesDZB en -Capelle) en Sander Barragan (o.a. ex-ASWH en -FC Dordrecht).

Achterin is er routine met Marco de Borst (ex-ASWH en -Barendrecht) en de na dit seizoen vertrekkende Bart van Muijen - nog altijd de speler met de meeste competitieduels voor FC Dordrecht - achter zijn naam, terwijl ook Eric Polet en rechtsback Eti?n Mariana prima krachten zijn. Recent brak junior Jorginho Soares nog door in de defensie, maar die gaat naar SC Heerenveen.

Kortom, gewoon een prima ploeg met ervaring ?n scorend vermogen (van Dommelen 18, van AxelDongen 13, van der Pluijm 9 goals). Dat laatste heeft ze ook geholpen in de titelstrijd.

Er zal wel wat bij moeten voor de breedte denk ik, zeker achterin. Maar met Stefano Goncalves (Noordwijk) hebben ze al een goede aanwinst binnen. Zal nog wel wat volgen.
 

de waan

Well-known member
Kijk, ik heb duidelijk te weinig kennis van de sterkte van de teams zo blijkt.

Ik zie Van AxelDongen nog zo een spintduelletje uitvechten met Koen Garritsen.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk, ik heb duidelijk te weinig kennis van de sterkte van de teams zo blijkt.

Ik zie Van AxelDongen nog zo een spintduelletje uitvechten met Koen Garritsen.

Ik ook. Was een beetje een ongelijke strijd... Maar ik kan me voorstellen dat je Spijkenisse moeilijker kunt plaatsen als je niet uit deze regio komt of ze niet kent als tegenstander. Heb ik ook wel een beetje met de hoofdklasse B, kan niet echt een beeld vormen van ACV bijvoorbeeld.

Overigens wordt Spijkenisse sowieso weer een lastig potje voor ons volgend seizoen, met al die oud-ASWH'ers in de gelederen.
 

de waan

Well-known member
We hebben ooit tegen Spijkenisse gespeeld in de beker, maar dat is al wel een jaar of tien geleden. Het broertje van Jason Oost speelde er toen nog.
 

Unregistere

Well-known member
We hebben ooit tegen Spijkenisse gespeeld in de beker, maar dat is al wel een jaar of tien geleden. Het broertje van Jason Oost speelde er toen nog.

Oeh, dat is wel heel lang geleden inderdaad. Denk dat ze toen nog in de eerste klasse speelden.
 

Unregistere

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Nog een opmerkelijk feitje rond de mislukte titelstrijd van Ter Leede trouwens: beide goals van Argon werden gemaakt door Ian van Otterlo. Een speler die na de zomer uit zal komen voor.... juist, Ter Leede.

Die komt lekker binnen daar!
 

JMD

Well-known member
Haaglandia is aan het begin van hets eizoen uit de competitie genomen. Ik neem aan dat dus alleen Breukelen rechtstreeks degradeert en de nummer 13 en 14 nacompetitie spelen? O
 

Unregistere

Well-known member
Bij Sliedrecht geloven ze in een wonderbaarlijke ontsnapping. Aanvaller Sjoerd van der Waal liet in de krant weten dat hij hoopt op een extreem aanvallend Ter Leede, dat voor een 12-0 moet gaan om kampioen te worden, waarna Sliedrecht daar in de counter van kan profiteren. In combinatie met een ruime zege van Smitshoek op Zwaluwen zou Sliedrecht dan nog op de veilige twaalfde plek kunnen belanden. Ik moet het nog zien, maar er is dus nog genoeg spanning op de slotdag!
 

Forza AZ

Well-known member
Ter Leede wint slechts met 4-2 (moest 10 worden of zo) en dus is Spijkenisse nu officieel kampioen.
Had 12-0 moeten worden voor Ter Leede om nog kampioen te worden.

Noordwijk wint de 2e periode zodat opvallend genoeg de nummers 1 en 2 beide geen periode hebben gewonnen dit seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
RVVH heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in stijl verloren, met 2-3 tegen Ajax. Gauw vergeten dit jaar.

Trainer Giovanni Franken mikt op een stap hogerop, dus wie weet krijgen we nu na jaren weer een andere trainer.
 

JMD

Well-known member
Noordwijk en Ter Leede dus beide nacompetitie, en die kunnen elkaar niet tegenkomen. Dus hup Ter Leede en Noordwijk voor promotie!!!
 

Unregistere

Well-known member
RVVH heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in stijl verloren, met 2-3 tegen Ajax. Gauw vergeten dit jaar.

Trainer Giovanni Franken mikt op een stap hogerop, dus wie weet krijgen we nu na jaren weer een andere trainer.

Waar zou die stap hogerop moeten zijn dan? Assistent bij een BVO? Amateurclubs zijn wel voorzien en dit seizoen is ook geen visitekaartje voor hem.

Uiteindelijk nergens meer een wonder gebeurd gisteren. Ter Leede maakte er geen twaalf tegen Sliedrecht, maar die ploeg ontsnapte ook niet aan de nacompetitie. En ook Smitshoek kwam niet in de buurt van een 5-0 zege tegen Zwaluwen. Sterker nog, de Barendrechters verloren met 1-4.

Ben benieuwd of zij zich gaan redden de komende weken... Zou leuk zijn voor de jongens die van ons naar Smitshoek vertrekken.

Bas Buimer (Swift) is met 19 goals overigens topscorer geworden in deze afdeling. Hij maakte er ??n meer dan Michael van Dommelen (Spijkenisse). Vincent Ammerlaan van Ter Leede werd met vijftien doelpunten derde.
 
G

Gast

Guest
Iemand die mij kan vertellen wat Ter Leede voor ploeg is? Speelstijl/sterkhouders?
Mag morgen namelijk verslag geven bij wedstrijd tegen Staphorst, maar Ter Leede nog nooit in actie gezien.
 

Unregistere

Well-known member
De afgelopen jaren speelden ze, zoals de meeste clubs in de bollenstreek, altijd 4-3-3 en probeerden ze doorgaans wel verzorgd en aanvallend te voetballen. Dit seizoen heb ik ze echter ook niet meer gezien. Vorig seizoen vond ik het geen heel bijzonder team, daarom verbaasde het mij wel dat ze nu zo lang om de titel streden. Misschien wat nieuwelingen er bij dus...

Ze hebben in elk geval een lange Roemeense keeper. Voorin hebben Vincent Ammerlaan en Jeffrey Bok wel veel gescoord. Ex-prof Mitchell Kappenberg heeft tevens een goede vrije trap in de benen.

Wellicht weet JMD er nog meer over?
 
G

Gast

Guest
De afgelopen jaren speelden ze, zoals de meeste clubs in de bollenstreek, altijd 4-3-3 en probeerden ze doorgaans wel verzorgd en aanvallend te voetballen. Dit seizoen heb ik ze echter ook niet meer gezien. Vorig seizoen vond ik het geen heel bijzonder team, daarom verbaasde het mij wel dat ze nu zo lang om de titel streden. Misschien wat nieuwelingen er bij dus...

Ze hebben in elk geval een lange Roemeense keeper. Voorin hebben Vincent Ammerlaan en Jeffrey Bok wel veel gescoord. Ex-prof Mitchell Kappenberg heeft tevens een goede vrije trap in de benen.

Wellicht weet JMD er nog meer over?

Bedankt :duim:
Ga proberen er wat van te maken vanavond.
 
Bovenaan