Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Jozsef

New member
Da's toch geen centrale verdediger? Hij zal wel Rob Brouwer bedoelen, die speelt volgens mij bij BMG.
 

Shayman

New member
Erik Pieters heeft zich verdedigend goed ontwikkeld en zich prima staande gehouden in de stabiele Stoke-verdediging. Van Aanholt stond samen met zijn collega's achterin vaak te schutteren bij Sunderland.

Inderdaad en sterker nog, volgens mij wordt altijd als 1e genoteerd waar ze denken dat hij het hardst nodig is want volgens mij heeft hij dit seizoen overal wel gespeeld in de laatste lijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Misschien dat hij uitgeleend kan worden aan PSV om zo een plaats af te dwingen in de EK selectie. Ik denk dat Hiddink net zo vaak Stoke zie spelen als ik.
 

Shayman

New member
Misschien dat hij uitgeleend kan worden aan PSV om zo een plaats af te dwingen in de EK selectie. Ik denk dat Hiddink net zo vaak Stoke zie spelen als ik.

Inderdaad wel bijzonder dat iemand die "promotie" heeft gemaakt naar de PL wordt genegeerd en die 2 jongens van PSV die daarvoor voorlopig tekort schieten wel een abonnement hebben op Oranje.
 

Janssen

Well-known member
Pieters is de ideale linkercentrum verdediger momenteel. Dat roep ik als kenner al sinds het WK.
 

de waan

Well-known member
Heel vreemd inderdaad, dat negeren van Pieters. Als het nou allemaal stond als een huis.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Pieters is de ideale linkercentrum verdediger momenteel. Dat roep ik als kenner al sinds het WK.

Dat deed hij ook zo goed in Indonesi? inderdaad...

Pieters moet dan eerst maar eens bij een club laten zien dat hij een goede LCV is.
 

Janssen

Well-known member
Dat deed hij ook zo goed in Indonesi? inderdaad...

Pieters moet dan eerst maar eens bij een club laten zien dat hij een goede LCV is.

Waarom? Alsof BMI wat laat zien in Porto. Of Blind in Manchester. Of Vlaar bij Aston Villa dit seizoen. Allemaal drie keer niks.
 

Shayman

New member
Dat deed hij ook zo goed in Indonesi? inderdaad...

Pieters moet dan eerst maar eens bij een club laten zien dat hij een goede LCV is.

Hij speelt in de PL (niet Eredivisie) zeer behoorlijk (dus niet "kan er mee door") en wordt meestal tegenover de sterkste aanvaller gezet (dus niet "we hopen dat het goed gaat"). Back aan beide kanten en centraal heeft hij genoeg laten zien dus en niet in een schijtcompetitie waar we nu de verdedigers vandaan toveren.

Ik hoop dat we als PSV Rekik(iki) (en Isimat) houden maar met dat soort jongens ga je niet de oorlog winnen en mag je hopen dat er een gelijkspel in zit als het moeilijk wordt.
 

Fabian

Active member
Pieters hoort er bij, maar Stoke staat inderdaad niet op de radar bij Hiddink.

Het is in ieder geval vreemd hoe spelers genegeerd worden of hun kans nooit krijgen.
 

miklo

Member
Door er eindelijk eens vanaf te stappen dat Vlaar de verlosser in de verdediging is. Vlaar heeft een goed WK gespeeld maar dat was ook omdat we met een drie mans centrale verdediging speelden. Bij Villa heeft hij ook nooit uitgeblonken. Bruma, Vlaar, de Vrij, Rekik, Indi, Veltman, allemaal (nog) niet goed genoeg voor een twee mans verdediging op dit niveau. Oftewel het enige wat je kan doen is wat van Gaal deed, een driemansverdediging neerzetten. Persoonlijk zou ik voor de Vrij-Vlaar-Veltman gaan. De Vrij en Veltman hebben wel de potentie en hebben bovendien het voetballend vermogen om het middenveld goed in te spelen. Vlaar kan zich richten op verdedigen en coachen van deze jongens. Dan kan je namelijk ook met de backs spelen die we hebben (die aanvallend beter zijn dan verdedigend). Dus Willems en van der Wiel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

We hebben ons toch met het grootste gemak met een viermans achterhoede gekwalificeerd? Toernooi en kwalificatievoetbal moet je niet door elkaar gaan halen. Om nou drie centrale verdedigers rondom de spits van Letland op te stellen...
 

miklo

Member
We hebben ons toch met het grootste gemak met een viermans achterhoede gekwalificeerd? Toernooi en kwalificatievoetbal moet je niet door elkaar gaan halen. Om nou drie centrale verdedigers rondom de spits van Letland op te stellen...

Ik heb het toch ook niet alleen over deze wedstrijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Ik heb het toch ook niet alleen over deze wedstrijd.

Over welk niveau hebben we het dan precies? IJsland, Tsjechi? en Turkije zijn toch ook niet indrukwekkend goed? De nadruk wordt steeds gelegd op het centrale verdedigingsduo/-trio, maar ik geloof dat het probleem in de interlands nog veel meer ligt aan het middenveld waar steeds weinig van klopte. Gedurende de wedstrijd wisselde Hiddink dan ook nog eens verkeerd waardoor het er niet beter op werd. De enige goede speler tegen IJsland (Sneijder) er bij rust af halen en de grootste faalhaas op het veld (Afellay) laten staan. Tegen de VS eindigde we met drie nummer tiens. Verder hebben we tegen Tsjechi? het ook al in een 5-3-2 systeem geprobeerd. Zo'n wonder systeem is het niet zolang de bondscoach niet in staat is om de juiste poppetjes op te stellen. In het systeem gingen we verder uit van de exceptionele klasse van Van Persie en Robben. De ene is niet in vorm en de ander is weer geblesseerd.
 

miklo

Member
Over welk niveau hebben we het dan precies? IJsland, Tsjechi? en Turkije zijn toch ook niet indrukwekkend goed? De nadruk wordt steeds gelegd op het centrale verdedigingsduo/-trio, maar ik geloof dat het probleem in de interlands nog veel meer ligt aan het middenveld waar steeds weinig van klopte. Gedurende de wedstrijd wisselde Hiddink dan ook nog eens verkeerd waardoor het er niet beter op werd. De enige goede speler tegen IJsland (Sneijder) er bij rust af halen en de grootste faalhaas op het veld (Afellay) laten staan. Tegen de VS eindigde we met drie nummer tiens. Verder hebben we tegen Tsjechi? het ook al in een 5-3-2 systeem geprobeerd. Zo'n wonder systeem is het niet zolang de bondscoach niet in staat is om de juiste poppetjes op te stellen. In het systeem gingen we verder uit van de exceptionele klasse van Van Persie en Robben. De ene is niet in vorm en de ander is weer geblesseerd.

Daar ligt ook een deel van het probleem inderdaad. Overigens had ik het meer over een 343 ipv een 532. Maar om Clasie op het middenveld te laten staan als enige verdedigend ingestelde is natuurlijk waanzin. Maar met de backs die wij hebben sta je als verdedigend centrum steeds alleen. Daar zijn onze verdedigers gewoon niet goed genoeg voor. Dan krijg je zelfs tegen Ijsland en Turkije problemen.

Overigens is van Persie al jaren geen exceptionele klasse meer, die moet je er meteen uitgooien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verbeteren we de Legoland Walt Disney Playmobil Verdediging Van Oranje?

Twee jaar geleden hielp hij Man Utd persoonlijk aan haar laatste titel en het seizoen daarna heeft hij ook wel zijn klasse laten zien. Van wat er buiten Robben resteert gewoon nog je beste speler.

Verder heeft het niet eens met een extra verdedigende middenvelder naast Clasie te maken, maar met ?berhaupt middenvelders die geen verstoppertje spelen. Wijnaldum en Afellay hebben veelvuldig de kans op het middenveld gehad, maar die doen een wedstrijdje verstoppertje op het veld. Je kan dan beter naast Clasie Klaassen of Fer opstellen. Of Van Ginkel of Strootman als die weer eens fit zijn en speeltijd krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan