Hirving Lozano - Veni, Vidi, Vici Mexican style

Eef de Kip

Well-known member
Ik hoopte sowieso al op verlies van PSV maar ik begin nu wel heel dramatisch te hopen. Maar goed, laten we het op toeval houden.
 

SanMark.

Well-known member
Laat ik hier even 1 keer duidelijk op antwoorden @JMD en @Eresdege. Dan is het daarna ook klaar.

- Ik nam vanaf september 2016 even een lange pauze van DVK. PSV stond toen 2e. Deed nog op drie fronten mee. En de prille competitie lag nog helemaal open. PSV, Ajax, Feyenoord... iedereen kon nog kampioen worden. Kortom, wat JMD en anderen hier ook suggereren: met de ranglijststand had m'n zelfverkozen 'sabatical' helemaal niets te maken.
- Waarmee dan wel? Met het even helemaal klaar zijn met DVK.

En nou heb ik er weer zin in. En als sommigen daar een enorm probleem mee hebben... Tja, jammer dan. Kan ik niets mee.

En de internetpolicy op je werk werd ook toevallig net weer versoepeld. Wat valt het allemaal mooi weer samen.
 

ElSimao

Active member
Jawel, een goede speler. Had m graag bij Ajax zien spelen. Vind het erg knap van Brands dat hij deze speler naar Eindhoven heeft weten te lokken want objectief gezien is hij toch behoorlijk out of league voor PSV. Denk wel dat een beetje een Pyrrusoverwinning is aangezien er heel veel tijd en middelen in deze transfer gestoken is. Leuk dat je dan een goede linksbuiten hebt, maar de rest van het elftal is en blijft bijzonder matig en per saldo schiet je er dan niet veel mee op.

Het is dat Ajax deze zomer het ook flink heeft laten liggen en Feyenoord wederom ten onder gaat aan die idiote sprookjes van ze dat het ongetwijfeld weer spannend gaat worden bovenin.
 

vakx2.0

Banned
Jawel, een goede speler. Had m graag bij Ajax zien spelen. Vind het erg knap van Brands dat hij deze speler naar Eindhoven heeft weten te lokken want objectief gezien is hij toch behoorlijk out of league voor PSV. Denk wel dat een beetje een Pyrrusoverwinning is aangezien er heel veel tijd en middelen in deze transfer gestoken is. Leuk dat je dan een goede linksbuiten hebt, maar de rest van het elftal is en blijft bijzonder matig en per saldo schiet je er dan niet veel mee op.

Het is dat Ajax deze zomer het ook flink heeft laten liggen en Feyenoord wederom ten onder gaat aan die idiote sprookjes van ze dat het ongetwijfeld weer spannend gaat worden bovenin.

Het is natuurlijk niet zo dat Brands op slechts 1 bord heeft geschaakt en enkel en alleen met Lozano bezig is geweest. Dat is een foute voorstelling van zaken. Alleen al voor de backpositie zijn er niet 1 maar meerdere spelers benaderd... die uiteindelijk net niet haalbaar bleken.

Tel daarbij op dat PSV afgelopen zomer niet de financiele reserves had om met geld te smijten (itt tot Ajax), en het verklaart enigszins waarom PSV niet met een heel blik nieuwe spelers aan dit seizoen is begonnen.

Dit deels uit financiele noodzaak geboren beleid pakt tot op heden niet verkeerd uit. Met achterin Zoet (die gelukkig aan boord werd gehouden) en met debutanten als Bergwijn en Lammers is er een aardig scorende mix ontstaan die ook zonder Lozano wedstijden wint. Als ik kiezen mag: liever 1 jonge, positieve speler waar de klasse vanaf druipt erbij (waar het hele elftal zich aan optrekt). Dan drie of vier mwoah mwoah versterkingen voor de breedte of toekomst.

Naar internationale maatstaven natuurlijk een heel matig elftal. Maar goed genoeg om de derde titel in vier jaar tijd onder leiding van Cocu te kunnen pakken.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Naar internationale maatstaven natuurlijk een heel matig elftal. Maar goed genoeg om de vierde titel onder leiding van Cocu te kunnen pakken.
Vierde titel onder Cocu? Volgens mij is PSV 2x onder Cocu kampioen geworden... Dus zou een eventuele titel de 3e zijn.

Jawel, een goede speler. Had m graag bij Ajax zien spelen. Vind het erg knap van Brands dat hij deze speler naar Eindhoven heeft weten te lokken want objectief gezien is hij toch behoorlijk out of league voor PSV.
Waarom 'out of league' voor PSV?
 

ElSimao

Active member
Tel daarbij op dat PSV afgelopen zomer niet de financiele reserves had om met geld te smijten (itt tot Ajax),

Er is een reden waarom Ajax wel de financiele middelen heeft en PSV niet en dat is het beleid. Als Nederlandse club moet je waarde toevoegen en PSV doet dat weinig. Jeugd krijgt veel te weinig een kans en men teert op matige mid- en eind twintigers. Daar is het buitenland nauwelijks in geinteresseerd en dus kun je die geldstroom weinig aanboren.

Dus zeker, leuk dat jullie Lozano hebben en ik denk dat je daar een degelijke ROI op kan maken, maar verder mist het elftal potentie. Zelfs als je kampioen wordt, kom je niet vooruit. Ajax kan door het beleid nu wel 10 Lozano's kopen. Dat dat niet gebeurt...tsja, teleurstellend, maar qua mogelijkheden is er geen vergelijking mogelijk. Zoveel is duidelijk.
 

vakx2.0

Banned
Allemaal prachtig... maar ondertussen gaan er straks kinderen naar school die nog nooit een Ajax kampioenschap hebben meegemaakt.

Kan er om die reden niet bij dat Ajacieden altijd heel goed schijnen te weten hoe ze PSV de les moeten lezen over ?goed beleid voeren?. Ik denk dat ze daar in Eindhoven heel beschaafd naar luisteren terwijl ze de platte kar naar buiten halen om straks Cocu en zn derde schaal op rond te rijden. 😉
 

ElSimao

Active member
Allemaal prachtig... maar ondertussen gaan er straks kinderen naar school die nog nooit een Ajax kampioenschap hebben meegemaakt.

Kan er om die reden niet bij dat Ajacieden altijd heel goed schijnen te weten hoe ze PSV de les moeten lezen over ‘goed beleid voeren’. Ik denk dat ze daar in Eindhoven heel beschaafd naar luisteren terwijl ze de platte kar naar buiten halen om straks Cocu en zn derde schaal op rond te rijden. ��

Dit jaar wel of geen kampioen, het maakt in de grand scheme of things niet zoveel uit. Ajax en PSV zijn over een langere periode ongeveer even succesvol op het veld, maar bancair gezien zijn de verschillen duidelijk.
 

gevegt

Well-known member
Het gaat veel te snel met die jongen. Straks denkt hij dat hij volgende seizoen al goed genoeg is voor een topclub in Europa.
 
Bovenaan