Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het warmste wat ik (voor zover ik me kan herinneren) ooit in Nederland had meegemaakt was in Maastricht, bijna 38 graden toen ik naar FC Vinkenslag - Excelsior in de beker ging.
 

zwammy

Well-known member
Klopt, Eindhoven staat standaard bovenaan bij hete dagen, qua steden dan. Ook als het koud is trouwens.
 

Lennard95

New member
Ik heb ook ooit met 36 graden in Bobbejaanland gezeten, ook geen pretje.
We waren uiteindelijk meer kwijt aan water dan aan entree tickets :D
 

De Wolf

Well-known member
Zuidoost Nederland worden de hoogste temperaturen bereikt. Het een na hoogste record staat op Maastricht. Warnsveld bij Zupthen heeft het record in handen. Even boven Venlo ligt Arcen die vaak de hoogste temperatuur meld.
 

erka

Well-known member
Zuid-NL:

Wo 30 C
Do 35 C
Vr 36 C
Za 37 C

De rest zit daar een paar C onder, maar heel Nederland gaat er uiteindelijk aan op zaterdag. Pfff..

186045854481.jpg
 

JMD

Well-known member
Erg fijn ook voor de Tourstart trouwens, hahaha.
Lekker warm inderdaad, maar ze zullen liever dit hebben dan regen, dat verprutste al de Tourstart in Leiden (1978) en 's Hertogenbosch (1996). En ook Rotterdam (2010) had volgens mij op de proloogdag een buitje.
 

erka

Well-known member
Lekker warm inderdaad, maar ze zullen liever dit hebben dan regen, dat verprutste al de Tourstart in Leiden (1978) en 's Hertogenbosch (1996). En ook Rotterdam (2010) had volgens mij op de proloogdag een buitje.

Tja, maar wel 1 miljoen mensen aan de kant, 35 C, in de zon, overvolle treinen. Ik denk dat ze m wel knijpen hoor.
 

JMD

Well-known member
Tja, maar wel 1 miljoen mensen aan de kant, 35 C, in de zon, overvolle treinen. Ik denk dat ze m wel knijpen hoor.

Dat is wel zo inderdaad.

Ik zat gisteren bij het WK Beachvolleybal in Amsterdam en daar werd nu al gewaarschuwd door de EHBO dat je genoeg moest drinken. Kan je nagaan hoe dat gaat zijn als de temperaturen later in de week flink hoger worden. Langs de kant van de weg kan je de schaduw opzoeken en zit je in de wind, in zo'n 'stadionkuipje' is het altijd warmer.
 

erka

Well-known member
Zuidwest-Nederland:

1062015283659.png


Voor niet-kenners: de Rode lijn is belangrijkste.

Klef nachtje ook van vrijdag op zaterdag...
 

JMD

Well-known member
Zuidwest-Nederland:

1062015283659.png


Voor niet-kenners: de Rode lijn is belangrijkste.

Klef nachtje ook van vrijdag op zaterdag...

Zondag dan ineens nog 'slechts' 22 graden... Dat zal wel komen door een flinke hoeveelheid onweer op zaterdagavond/nacht?
 

JMD

Well-known member
Overigens geeft wetter.de en bbc.co.uk/weather voor komende donderdag t/m zaterdag 'slechts' 30 graden in Nederland.
 

fr-keff

Active member
Overleg nog wel even of we echt "moeten" :p

Efteling op een warme dag? Niet doen! Mensen zijn zo stom om dat juist daarheen te rijden. Paar jaar terug 2 uur in de rij gestaan voor 3 min in de droomvlucht... Nooit meer in het weekend naar de efteling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan