Het PSV transfertopic

JMD

Well-known member
Nou en? Had je 'm dan niet moeten halen?

Tuurlijk wel. Liever halen met deze constructie, 'm topscorer zien worden en - wie weet - de titel... terwijl hij wekelijks meer en meer aan transferwaarde wint... om dan bij de eindafrekening 40% van de ongetwijfeld zeer forse transfersom te moeten inleveren.

Dan 'm niet halen omdat je 100% wilt hebben. En jezelf terugvinden op plaats 3 of 4 met 10 punten achterstand op de koploper. Om maar 'n voorbeeld te noemen.

Verstandige aankoop.

Eens. Denk dat we meer en meer van dit soort constructies gaan zien, omdat het anders voor NL ploegen (m.u.v. Ajax) niet te doen is om dit soort spelers te halen.
 

SanMark.

Well-known member
Nou en? Had je 'm dan niet moeten halen?

Tuurlijk wel. Liever halen met deze constructie, 'm topscorer zien worden en - wie weet - de titel... terwijl hij wekelijks meer en meer aan transferwaarde wint... om dan bij de eindafrekening 40% van de ongetwijfeld zeer forse transfersom te moeten inleveren.

Dan 'm niet halen omdat je 100% wilt hebben. En jezelf terugvinden op plaats 3 of 4 met 10 punten achterstand op de koploper. Om maar 'n voorbeeld te noemen.

Verstandige aankoop.

Waar kun je dat terug halen uit mijn tekst ?
 

SanMark.

Well-known member
Mijn fout. Ik was op zoek naar de point van je opmerking. Maar die was er dus niet.

Jawel of je nu 100% eigenaar bent of 51% je hebt even veel (of weinig) over de speler te zeggen.

Niets geen waarde oordeel of het verstandig is om 40% af te staan.

Maar goed ik wil daar wel een oordeel over geven.

Ik vind 40% gigantisch veel zeker ten opzichte van het feit dat je circa 15 miljoen hebt betaald voor dus 60% van de speler. Psv betaald ongetwijfeld 100% van zijn salaris. Op lange termijn word dit een verliesgevende hobby ook al zal het deze keer misschien goed uitpakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jawel of je nu 100% eigenaar bent of 51% je hebt even veel (of weinig) over de speler te zeggen.

Niets geen waarde oordeel of het verstandig is om 40% af te staan.

Maar goed ik wil daar wel een oordeel over geven.

Ik vind 40% gigantisch veel zeker ten opzichte van het feit dat je circa 15 miljoen hebt betaald voor dus 60% van de speler. Psv betaald ongetwijfeld 100% van zijn salaris. Op lange termijn word dit een verliesgevende hobby ook al zal het deze keer misschien goed uitpakken.

Gaat een keertje mis en dan mag de gemeenschap weer een lucratieve deal met PSV sluiten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind 10 miljoen helemaal niet zoveel geld voor een Argentijns talent (grootste talent van het land)... 18 jaar pas.
Beter dit soort gasten aan boord halen... want volgend jaar zijn er echt een paar vertrokken (De Jong, Locadia, Lozano?).
In de breedte is er genoeg. Dus je hebt alleen iets aan spe
lers die meteen van meerwaarde zijn (zoals Lozano nu). Tja, dat kost geld.
Maar het kost je nog veel meer als je je geld op de bank houdt.

Past bovendien prachtig in het rijtje: Romario, Ronaldo, Romero!

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen Lozano die al 120 wedstrijden ervaring in de sterkste competitie van Latijns-Amerika heeft of Romero die nog geen 25 wedstrijden op profniveau heeft gespeeld.

Prima beleid wat mij betreft om te investeren in buitenlands talent. Wel grappig dat bij Band? en eerder Neres Ajax een koopclub is, terwijl PSV natuurlijk exact hetzelfde doet.
 

vakx2.0

Banned
Jouw mening. Mag. Ik blijf het wel een verstandige deal vinden.

Je betaalt 15 miljoen voor 'n speler die je ongeveer voor 5 jaar vast hebt gelegd (3 miljoen per jaar dus, voor de boeken). Diezelfde speler gaat je financieel minstens 40-50 miljoen opleveren. Waarmee je, zelfs met de afdracht, je de oorspronkelijke transfersom TENMINSTE tweemaal hebt terugverdiend.

Los van het financiele.... in de tussentijd maakt ie je mogelijk ook nog kampioen. En wie weet, wat nog meer.

Dankzij Lozano wordt dit jaar ELKE wedstrijd van PSV in Mexico uitgezonden, wat ook nog wat extra's in merchandising oplevert. En wie weet, toekomstige Mexicaanse talenten voor PSV laat kiezen.

Last but not least... wat weerhoudt PSV ervan om bij de volgende koper eveneens een doorverkooppercentage te bedingen? Dat recht (en die macht) hebben ze op dit moment.
 

SanMark.

Well-known member
Jouw mening. Mag. Ik blijf het wel een verstandige deal vinden.

Je betaalt 15 miljoen voor 'n speler die je ongeveer voor 5 jaar vast hebt gelegd (3 miljoen per jaar dus, voor de boeken). Diezelfde speler gaat je financieel minstens 40-50 miljoen opleveren. Waarmee je, zelfs met de afdracht, je de oorspronkelijke transfersom TENMINSTE tweemaal hebt terugverdiend.

Los van het financiele.... in de tussentijd maakt ie je mogelijk ook nog kampioen. En wie weet, wat nog meer.

Dankzij Lozano wordt dit jaar ELKE wedstrijd van PSV in Mexico uitgezonden, wat ook nog wat extra's in merchandising oplevert. En wie weet, toekomstige Mexicaanse talenten voor PSV laat kiezen.

Last but not least... wat weerhoudt PSV ervan om bij de volgende koper eveneens een doorverkooppercentage te bedingen? Dat recht (en die macht) hebben ze op dit moment.

Allemaal aannames, en weinig feiten.
 

SanMark.

Well-known member
De enige aanname is 40-50 miljoen opbrengst. De rest zijn feiten.

En brengt ie geen 40-50 miljoen op, dan houden ze 'm gewoon bij PSV. Nog een jaartje of vijf topscorer worden.... ook leuk.

Mogelijk kampioen, mogelijk kiezen Mexicaanse talenten voor Psv. Extra reclame inkomsten ?

En waarom niet een doorverkoop % bedingen.

Weinig feiten meer fabels.
 

JMD

Well-known member
Risicovol is het natuurlijk best. Als jij 40% al niet krijgt en je wilt je 15 miljoen eruit hebben, dan moet die dus voor minimaal 25 miljoen weg. (en dan ga ik voor het gemak nog even voorbij aan tekengelden en dat soort dingen) Als PSV hem voor dat bedrag kan slijten is dat bijna de duurste verkoop ooit, maar goed, de transfermarkt is op hol geslagen, dus wie weet lukt dat, zeker als hij goed speelt op het WK.
 

vakx2.0

Banned
Mogelijk kampioen, mogelijk kiezen Mexicaanse talenten voor Psv. Extra reclame inkomsten ?

En waarom niet een doorverkoop % bedingen.

Weinig feiten meer fabels.

- Wie wordt er anders kampioen?
- Dankzij Guardado koos Lozano voor PSV. Dus dat principe heeft zich al vaker, en meermaals, bewezen voor PSV. Feit.
- Extra reclameinkomsten is ook een feit. PSV spint op dit moment al commercieel garen in Mexico (toch vaker het ED lezen, SanMark)
- Doorverkoop percentage bedingen is een optie. Feit. Die macht heeft PSV als enige eigenaar namelijk. Of ze het doen, is afwachten. Dat ze het kunnen is feit.
 
Bovenaan