Het PSV transfertopic

JMD

Well-known member
Romero is een pure spits, dus PSV rekent op de jackpot voor Luukinho. :heinz:

Dat niet. Maar men houdt er rekening mee dat zowel Lozano als Luukinho van de zomer weggaat. Lozano omdat die simpelweg niet te houden zal zijn en Luukinho omdat die zelf aangegeven heeft dat hij nog een keer het in het buitenland wil proberen.
Denk dat het dus logisch is dat je al verder kijkt. Met Locadia in de spits ga je de oorlog ook niet winnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat niet. Maar men houdt er rekening mee dat zowel Lozano als Luukinho van de zomer weggaat. Lozano omdat die simpelweg niet te houden zal zijn en Luukinho omdat die zelf aangegeven heeft dat hij nog een keer het in het buitenland wil proberen.
Denk dat het dus logisch is dat je al verder kijkt. Met Locadia in de spits ga je de oorlog ook niet winnen.
Luukinho gaat zogenaamd al 2 zomers weg. Net als dat Maher en Ritzmaier al jaren niet wegkomen. Dan zou ik niet alvast 10 miljoen uitgeven voor een opvolger.
 

Batigoal

Well-known member
Dat niet. Maar men houdt er rekening mee dat zowel Lozano als Luukinho van de zomer weggaat. Lozano omdat die simpelweg niet te houden zal zijn en Luukinho omdat die zelf aangegeven heeft dat hij nog een keer het in het buitenland wil proberen.
Denk dat het dus logisch is dat je al verder kijkt. Met Locadia in de spits ga je de oorlog ook niet winnen.

Hoeveel procent van Lozano heeft PSV in bezit?
 

JMD

Well-known member
Wat snap je niet?

Ze zijn 100% eigenaar, dus mag PSV zelf bepalen waar ze Lozano aan verkopen (in tegenstelling tot als je bv maar 75% eigenaar bent, dan bepaalt de ander mee), maar moet van het bedrag wat ze vangen 40% afstaan. Die partij (ik meen dat het zijn vorige club is) heeft te accepteren wat PSV onderhandelt. Daar is (ik meen) Utrecht een keer mee in de boot gegaan, ze hadden doorverkooppercentage gekregen, maar de volgende club liet de speler transfervrij vertrekken. Utrecht heeft toen nog een rechtzaak aangespannen maar verloor die.
 

SanMark.

Well-known member
Wat een onzin. Ben je 51% eigenaar dan bepaal je nog voor 100% waar iemand heen gaat.

Idem bij Ajax die heeft circa 33% van de aandelen uitstaan maar de aandeelhouders hebben 0 te vertellen.
 

JMD

Well-known member
Wat een onzin. Ben je 51% eigenaar dan bepaal je nog voor 100% waar iemand heen gaat.

Idem bij Ajax die heeft circa 33% van de aandelen uitstaan maar de aandeelhouders hebben 0 te vertellen.

Leek mij ook ja (gezien je vb), maar dacht laatst ergens gelezen te hebben dat dat toch wat uitmaakt of je 100% eigenaar bent of zeg maar 80%
 

vakx2.0

Banned
Ik vind 10 miljoen helemaal niet zoveel geld voor een Argentijns talent (grootste talent van het land)... 18 jaar pas.
Beter dit soort gasten aan boord halen... want volgend jaar zijn er echt een paar vertrokken (De Jong, Locadia, Lozano?).
In de breedte is er genoeg. Dus je hebt alleen iets aan spelers die meteen van meerwaarde zijn (zoals Lozano nu). Tja, dat kost geld.
Maar het kost je nog veel meer als je je geld op de bank houdt.

Past bovendien prachtig in het rijtje: Romario, Ronaldo, Romero!
 

SanMark.

Well-known member
Leek mij ook ja (gezien je vb), maar dacht laatst ergens gelezen te hebben dat dat toch wat uitmaakt of je 100% eigenaar bent of zeg maar 80%

Het klinkt alleen interessanter. Dus kan mij voorstellen dat de Psv supporters het op die manier brengen. Komt er op het eind toch op neer dat je 40% van de transfersom moet weggeven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind 10 miljoen helemaal niet zoveel geld voor een Argentijns talent (grootste talent van het land)... 18 jaar pas.
Beter dit soort gasten aan boord halen... want volgend jaar zijn er echt een paar vertrokken (De Jong, Locadia, Lozano?).
In de breedte is er genoeg. Dus je hebt alleen iets aan spelers die meteen van meerwaarde zijn (zoals Lozano nu). Tja, dat kost geld.
Maar het kost je nog veel meer als je je geld op de bank houdt.

Past bovendien prachtig in het rijtje: Romario, Ronaldo, Romero!

Tien miljoen? Dan kan hij er vermoedelijk geen fuck van.
 

JMD

Well-known member
Het klinkt alleen interessanter. Dus kan mij voorstellen dat de Psv supporters het op die manier brengen. Komt er op het eind toch op neer dat je 40% van de transfersom moet weggeven.

Jep. Eens. Bij 40% maakt het dan dus niet uit. Bij 49% eigenaar of 51% doorverkooppercentage zit er dus wel een verschil tussen want dan mogen de andere eigenaars ook meepraten.
 

vakx2.0

Banned
Het klinkt alleen interessanter. Dus kan mij voorstellen dat de Psv supporters het op die manier brengen. Komt er op het eind toch op neer dat je 40% van de transfersom moet weggeven.

Nou en? Had je 'm dan niet moeten halen?

Tuurlijk wel. Liever halen met deze constructie, 'm topscorer zien worden en - wie weet - de titel... terwijl hij wekelijks meer en meer aan transferwaarde wint... om dan bij de eindafrekening 40% van de ongetwijfeld zeer forse transfersom te moeten inleveren.

Dan 'm niet halen omdat je 100% wilt hebben. En jezelf terugvinden op plaats 3 of 4 met 10 punten achterstand op de koploper. Om maar 'n voorbeeld te noemen.

Verstandige aankoop.
 
Bovenaan