Zo, ben weer terug.
Heerlijk de hele middag al in Eindhoven gelopen, je voelde de happening aankomen. Kampioenswedstrijden zijn vaak dramatisch, maar wat ging PSV sterk weg, na die 2-0 leek het wel klaar. Na de 2-1 kwam Heerenveen echter terug en mochten we van geluk spreken dat het niet 2-2 werd. Heerenveen heeft een leuke ploeg om te zien, dat maakte het duel leuk. Na rust werd het iets minder, PSV leek te temporiseren en Heerenveen leek iets verdedigender te spelen. Vlak voor tijd nog de 4-1 en toen barstte het feest echt los.
Fantastisch om mee te maken, had PSV nog nooit live kampioen zien worden, en dat gebeurde nu puur toevallig. Omdat dit duel de enige was waar ik dit voorjaar nog naartoe kon heb ik in maart (toen PSV uitgeschakeld was in de EL en het dus zeker was dat ze niet op zondag speelden) een kaartje gekocht. Blijkt het de kampioenswedstrijd te zijn...
Morgen het weekend afmaken met een feestje: mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd. Geen feest in Eindhoven dus voor mij (en gelukkig werd het duel dus niet verplaatst)...
En Eresdege: zuig niet zo man. Jij zou als Ajaxsupporter moeten weten hoe het is om 7 jaar op een titel te wachten, maar jullie sloegen terug met 4 titels op rij en snoerden dus de supporters die jarenlang lol hadden om weer geen titel in Amsterdam de mond. Dus maak PSV nou niet boos, anders is de kampioen t/m 2018 ook alweer bekend...