Het grote Uitspraken-topic

Jozsef

New member
Over Miramar en zijn metaaldetector:

Kun je misschien gelijk is op zoek naar de laatste kampioenschaal van je cluppie, of moet je dan een sterkere detector voor hebben?

Hier kan zelfs deze oude hopeloze Feyenoordfan nog hartelijk om lachen. :duim:
 

Ska P 187

Well-known member
Sorry RSDG, stiekum waardeer ik je wel, dat wil niet zeggen dat ik zonder streken zit.
Onder de noemer

Te Mooi Om Waar Te Zijn


2lj1eld.png
 

gevegt

Well-known member
Hup Bati!

Toen we laatst met DVK-vrienden in Belgi? waren, vroeg ik onder het genot van een biertje aan onze Belgische vrienden vroegen hoe dat systeem van de Belgische competitie nou precies in elkaar zit, kwam het veelzeggende antwoord 'dat weet niemand en iedereen die geprobeerd heeft om het te snappen is inmiddels opgenomen in een inrichting'.

:eek:mg:

Overigens snap ik wel hoe het in elkaar zit... Vandaar dat ik er ook tegen ben. Het gaat er bij mij niet in dat de duels t/m maart maar half zo belangrijk zijn als die in de laatste 2 maanden. Kampioen word je over een heel jaar, niet over 2 maanden.

Je bericht dit dus vanuit je inrichting?
 

Ska P 187

Well-known member
Het duurde maar twee maanden van hoopvol wachten, maar we hebben weer een conversatie gehad die me even in lachen deed uitbarsten, okay ik moest glimlachen, in een volle bar.
Proest.

Elke keer met een andere vriendin?

Haha...

Nee hoor, elke keer alleen.

Doe ik het wel

En dan naar de rosse buurt?

Even gebeld en de hoeren ontkennen dat ze JMD ooit ontmoet hebben, laat staan gepijpt.

Dan zal het wel een nichtenbar zijn geweest.

Ik ga weer even bellen.

Ook Eef kent hem niet.
 

Maasveld

Well-known member
Dit topic kan op slot, beter dan dit wordt het niet:

rekenmachine-quantore-vb704q.jpg


Van premier Rutte kreeg Maarten van der Weijden een speciaal Elfstedenzwemtocht-kruisje voor zijn zwemprestatie.
En Mark zei dat Maarten een reus was en een held met deze mooie prestatie.
Ondanks dat hij net niet de elfde stad bereikte vind ook ik dit dus een enorme prestatie waar hij echt trots op mag zijn.
Want hij heeft met zijn zwemtocht van 163 kilometer toch maar even ruim 2,5 miljoen opgehaald Om precies te zijn ?.2511302.00 allemaal voor het KWF.

Nu we toch met wat getallen bezig zijn even de volgende weetjes: 2511302 : 163 = 15406.76 ?uro dat is wat hij per kilometer bij elkaar zwom.
Stel dat we dezelfde berekening loslaten op de opheffing dividendbelasting wat krijgen we dan????
2.000.000.000 : 15406.76 = 129813,14 km

Stel dat Maarten de opheffing van de dividendbelasting zou willen wegzwemmen.
Dan zou hij 129.813,140 kilometer moeten zwemmen dat is ruim 3x de aarde rond.
OJA en Maarten moet dit dan wel elk jaar gaan doen.
Zo zie je maar weer dat Mark Rutte ook een geweldige prestatie gaat leveren door elk jaar zoveel geld van ons over de balk te gooien. :jerry:
 

de waan

Well-known member
Hij was al bijna een week oud, maar ik moest hier dus hardop om lachen.

Jetro Willems redt het niet bij Eintracht. Ik vrees dat hij nooit meer hogerop komt.

Kenners wisten dar al langer. Geldt ook voor die linksback die ze nu hebben, die kleine bolle Spanjool met zijn getatoe?erde armpjes. Die kan er ook niet zo veel van.

Straks ga je nog vertellen dat hij nooit een halve finale CL gaat spelen.

Ga ik inderdaad straks vertellen.

...

Die Spaanse linksback die PSV nu heeft, zal nooit halve finale van de CL spelen.
 

erka

Well-known member
Jamel post een column...

TRADITIES

Ik ben 70 jaar. Toen mijn grootouders kind waren, hebben ze nooit Zwarte Piet gezien, omdat Sinterklaas toen nog meestal zonder knecht kwam. Die was dan ook pas voor het eerst niet lang voor hun geboorte in een kinderboekje ge?ntroduceerd. Daarvoor bestond hij nog helemaal niet.

Toen mijn ouders kind waren, had Sinterklaas hooguit ??n Zwarte Piet als knecht bij zich, en die knecht was vreemd en ook zeker angstaanjagend: een bangmaker met vuurrode dikke lippen en gouden oorringen, die je met de roe sloeg en zakjes zout uitdeelde aan stoute kinderen. Andere donkere mensen hadden ze nog nooit gezien, maar er alleen over gelezen in "De negerhut van Oom Tom".

Toen ik jong was, was Zwarte Piet een krompratende domme knecht van de Sint, waarvoor je moest oppassen omdat hij, als je stout was geweest, in de zak stopte en dreigde je mee naar Spanje te nemen om pepernoten van je te draaien. Best beangstigend voor een kind.

Toen mijn kinderen jong waren was Zwarte Piet gewoon een vriendelijke zwarte kindervriend, die Sint hielp met kadootjes uitdelen en die niemand kwaad deed. Maar toen een van mijn dochters een nieuw kindje in de klas kreeg dat helemaal uit Suriname kwam (en dag was toen nog best uitzonderlijk), vertelde ze thuis dat ze een zwart pietje in de klas hadden gekregen, maar dat dat meisje begon te huilen als je dat tegen haar zei.

Nu mijn kleinkinderen jong zijn, begrijpen ze niets van al die ruzies over Zwarte Piet. "Het is toch veel logischer dat hij roetvegen heeft dan dat hij helemaal zwart is," zei een van mijn kleindochters laatst, "want van al dat klimmen en door schoorstenen gaan wordt je toch niet pikzwart, maar krijg je toch alleen vieze vegen in je gezicht?"

Tja, tradities? Willen we de tradities van mijn grootouders terug? Of die uit de tijd van mijn ouders? Of die waarmee ik zelf in mijn jeugd bang werd gemaakt? Elke traditie begint ooit ergens en verandert door de tijd heen, doodeenvoudig omdat de omstandigheden veranderen. Ook Sinterklaas zelf is anders dan in mijn jeugd. Toen was hij een strenge, statige, wijze, stramme oude man. Nu een viefe jolige grijsaard die grapjes maakt en soms zelfs een dansje doet.

Beste Zwarte-Piet-aanbidders. Kijk eens naar de geschiedenis van de Sinterklaastradities. Kijk ?berhaupt naar alle tradities. Geen enkele is meer hetzelfde als die uit je jeugd. Ook Kerst wordt anders gevierd. En Pasen. In mijn jeugd kende ik geen Halloween. En Sint Maarten was ook lang niet overal hetzelfde. Met Palmpasen ging je met je palmpaasstok langs de deuren. En als de Koningin jarig was gingen we met de hele school bij het stadhuis met oranje sjerpen om een aubade bij het stadhuis zingen. Niet meer voor te stellen, tegenwoordig, voor de (afwezige) koningin zingen, met de burgemeester op het bordes. Maar dat was toen traditie.

Blijf niet hangen in het verleden, maar accepteer dat de tijden anders zijn. Dat we veel nieuwe Nederlanders hebben gekregen die onze cultuur ook rijker hebben gemaakt. En als je echt vindt dat nieuwe Nederlanders uit andere culturen zich niet mogen uitspreken over zaken die hen pijn doen, stop dan ook met het eten van roti, pita, shoarma, en al die heerlijke gerchten die je wel hebt omarnd. En met het kopi?ren van veel gebruiken uit andere culturen. Dan ben je tenminste consequent in je starheid.

Ik had je niet zo oud ingeschat Jamel.

:D
 

gevegt

Well-known member
Ons watje deed me erg lachen om zijn schromelijk overdreven liefelijk zelfvertrouwen,

Het valt mij op dat ik de laatste tijd bijzonder scherp ben met mijn posts op dit forum. Het is me al diverse malen gebeurd dat ik door een topic zat te scrollen en moest lachen om een post die van mezelf bleek te zijn. Ik ben dan ook heel blij dat ik met mijn bijdrages hier een lichtpuntje kan zijn voor jullie in deze donkere tijden. Graag gedaan! :) (y)
 
Bovenaan