Het grote Uitspraken-topic

Maasveld

Well-known member
Een simpele "nee" had volstaan, maar Friesland komt zoals we van hem gewend zijn met een prachtig Frieslandsiaans antwoord:

Sheriff had dus nooit kampioen kunnen worden? Toch?

Dat klopt. Ze hadden alleen tweede kunnen worden als ze een beter resultaat zouden halen dan Milsami.
De uitslag van Sheriff speelde zelfs geen enkele rol voor de titel. Het was al duidelijk: Milsami is kampioen bij een zege, Dacia bij een gelijkspel of een zege.

Bij onderling resultaat kunnen er soms vreemde dingen optreden. Verdraai de onderlinge resultaten maar eens:

1. Team A 55 punten
2. Team B 52 punten
3. Team C 52 punten

Onderlinge resultaten:
C pakt 4 punten van B
A pakt 6 punten van C
A-B eindigde gelijk

Laatste speelronde:
B-A
C-D

Scenario 1: Team A verliest niet --> Team A kampioen
Scenario 2: Team B en C winnen --> Team A kampioen (onderling: A 7 punten, B 5 punten en C 4 punten)
Scenario 3: Team B wint, Team C wint niet --> Team B kampioen (onderling B 4 punten, A 1 punt)

Team C kan dus niet kampioen worden, maar zoals je bij de laatste twee scenario's ziet, kunnen ze wel een doorslaggevende rol spelen in het kampioenschap. Het is een van de redenen waarom onderling resultaat niet een hele goede "tie-breaker" is. Voor een gelijke stand tussen 2 teams is er niet echt probleem, maar zodra het drie of meer teams betreft kan het vrij rommelig en onoverzichtelijk worden.
 

gevegt

Well-known member
Het begint met een grapje.

Otterlo is de toegangspoort tot de Hoge Veluwe. Stelletje barbaren.
Er wordt gereageerd.
Liever barbaar dan racist. Dat is het enige nadeel van oostwaarts rijden, het wordt almaar primitiever. ;-)
En teruggeslagen.
Primitiever? Ha! Dat gevoel heb ik altijd als ik de randstad in rijd. Een gevoel van medelijden overvalt mij dan altijd.
Game, set and match.
Dat is een verschil van perspectief. Bij ons zijn de personen primitiever en bij jullie het leven.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik moest eindelijk lachen om dat oude zure kreng.

Een tandvleestransplantatie. Dan schrapen ze vlees weg uit je gehemelte en dat naaien ze (in mijn geval dan) vast bij je ondertanden. Omdat het nog al kleine bloedvaatjes zijn mag je je dan 2 maanden niet inspannen vanwege stijgende bloeddruk (eigenlijk verbaast het me dat ik wel mocht autorijden). De eerste twee weken mocht ik alleen vloeibaar eten, sindsdien heb ik ook geen soep meer aangeraakt. En ook niet praten, dat was nog het lastigst.
 

gevegt

Well-known member
Er mogen hier toch geen reacties gepost worden? Dat ouwe kreng brandt hier haar vingers. Ik stel een ban van een week voor.
 

De Wolf

Well-known member
Ik had een Duitse lerares die tijdens het uitleggen van al die naamvallen expres steeds met haar marmotje tegen de hoek van de tafel ging staan duwen. Bizar was dat. Ze deed het heel subtiel en dacht waarschijnlijk dat niemand dat door had. Maar dat moet je dus niet doen voor een klas vol met pubers, die net de verschillen tussen mannetjes en vrouwtjes aan het ontdekken zijn.

Voor wie niet het hele top 2000 topic leest
 

de waan

Well-known member
Die ja. Van die types die vinden dat dat liedje van Claudia de Breij het mooiste liedje ooit is, terwijl het in werkelijk het meest irritante liedje ooit gemaakt is. En van die vrouwen die Sara Kroos grappig vinden en dan boos worden als je zegt dat Sara Kroos echt helemaal kut is en op moet rotten. Van die vrouwen die elke dag berichten op facebook zetten dat ze zo begaan zijn met zieke mensen en dat als je dat niet kopieert op je eigen facebook dat ze je dan van hun facebook verwijderen. Mensen die dat soort berichten op hun facebook zetten, flikker ik zelf gelijk van m'n facebook af. Van die vrouwen die elke dag roepen dat ze voetbal het meest vreselijke op aarde vinden, maar bij het WK je zicht belemmeren in de kroeg, met hun oranje hoed en veertjessjaal. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die types gaan massaal naar shit als DVVAL. En daar gaan mannen dus vrijwillig naartoe. Terwijl ze daar Amstel schenken, in plaats van normaal bier. Ik snap dat niet.

Kut Feyenoord.

:duim:
 
Bovenaan