Eef de Kip
Well-known member
Ze betalen 'm 6 miljoen tekengeld plus 1 miljoen salaris in het eerste jaar en de 3 jaren daarna 1 miljoen per jaar? Dan verdient hij dus 7 miljoen het eerste contractjaar, lijkt me ook wel een beetje aan de hoge kant.
Er moet inderdaad auk ruimte voor zijn. Maar dat lijkt me met name bij Ajax tegenwoordig wel het geval.Aan de ene kant mee eens, aan de andere kant wil ik graag nog lang genieten van PSV (en Ajax en Feyenoord en ....) en is het dus zaak dat je een fatsoenlijke boekhouding hebt waarin per saldo niet meer uitgaat dan binnenkomt, anders is het over voor zo'n club. NL is Spanje niet waar de clubs honderden miljoenen schuld kunnen hebben. Vergeet niet dat PSV een jaar of 4 terug ook op omvallen stond (en Feyenoord ook), en dat Ajax op een gegeven moment ook bijna geen eigen vermogen meer had.
Dat lijkt me idd ook wel wat overdreven...Ze betalen 'm 6 miljoen tekengeld plus 1 miljoen salaris in het eerste jaar en de 3 jaren daarna 1 miljoen per jaar? Dan verdient hij dus 7 miljoen het eerste contractjaar, lijkt me ook wel een beetje aan de hoge kant.
Het zal me verder oprecht een zorg zijn hoeveel ze 'm betalen hoor maar begin dan als club niet over een salarisplafond.
Ik snap niet dat er over tekengeld en salaris word gesproken. Dat is precies hetzelfde. Bonussen en een gedeelte van een eventuele transfer som is een ander verhaal daar staan dan weer 'diensten' tegen over.
Waarom word dat anders belast ? En moet je meer of minder belasting er over betalen ?
Waarom word dat anders belast ? En moet je meer of minder belasting er over betalen ?
Dat hangt helemaal van de afspraak af wie de belasting betaald. Zie het geval met Litmanen / Ajax.
Tsja, ik ga dat pas voor de 3e keer zeggen deze discussie: nee, dat maakt inderdaad niet uit.M.a.w.voor psv maakt het niet uit of ze salaris dan wel tekengeld moeten betalen aan de Jong.
Voor PSV maakt het ook geen ene moer uit inderdaad. Na aftrek van de belastingen gaat het geld allemaal naar de bankrekening van dhr. L. de Jong.Dacht dat die discussies vaker spelen op het moment dat een speler zijn eerste contract tekent en niet zozeer bij een verlenging. Ik zie niet zo goed in waarom het geen loon uit dienstbetrekking bij PSV zou zijn in het geval van De Jong.
Wel een mooi shirtje vind ik. Verder heerlijk uitmelken van supporter idd