Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Makkie dus. Aan het einde van de tunnel een peleton ME-ers en aan het begin. Twee uur in de tunnel laten staan en dan in oude bussen afvoeren. Ik vrees alleen dat de paarden geen charges in de tunnel kunnen uitvoeren.

Volgens mij is die tunnel hoog genoeg voor de paarden. En anders kunnen ze altijd nog het waterkanon van stal halen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tweede keer deze eeuw dat er 'niks' gebeurd, goed hoor. Pak die sukkeltjes, die jullie club vernielen, voortaan ook zo aan... Nee, vingertje wijzen, en '5%' roepen.
 

JMD

Well-known member
Tweede keer deze eeuw dat er 'niks' gebeurd, goed hoor. Pak die sukkeltjes, die jullie club vernielen, voortaan ook zo aan... Nee, vingertje wijzen, en '5%' roepen.

Volgens mij heb ik Jamel en max en Fabian al vaak zat horen aangeven dat die sukkeltjes aangepakt moeten worden. Alleen was er zondag helemaal niks aan de hand. En op basis van 'ja, maar er zou wat gebeurd zijn' mag politie/ME helemaal niet optreden. Hoogstens mogen ze fouilleren, maar aanhouden niet.

Maar goed, het zijn maar voetbalsupporters he...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens mij heb ik Jamel en max en Fabian al vaak zat horen aangeven dat die sukkeltjes aangepakt moeten worden. Alleen was er zondag helemaal niks aan de hand. En op basis van 'ja, maar er zou wat gebeurd zijn' mag politie/ME helemaal niet optreden. Hoogstens mogen ze fouilleren, maar aanhouden niet.

Maar goed, het zijn maar voetbalsupporters he...

Exact.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Oneens. Maatschappelijk gezien is het volkomen geaccepteerd dat de ME dit doet. Al hadden ze er zondag i.p.v. 300, 3.000 gearresteerd, dan was het ook prima. Over die 800 van de vorige keer is er op een Ombudsman na ook niemand af gegaan?

Je zou verwachten dat Satyr niet zo onwetend zou zijn gezien hij het voetbal een beetje volgt, maar ook hij loopt structureel te raaskallen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Oneens. Maatschappelijk gezien is het volkomen geaccepteerd dat de ME dit doet. Al hadden ze er zondag i.p.v. 300, 3.000 gearresteerd, dan was het ook prima. Over die 800 van de vorige keer is er op een Ombudsman na ook niemand af gegaan?

Maar volgens de wet mogen ze het niet...

Maar goed, 'wie bewaakt de bewakers'... (Quis custodiet ipsos custodes.)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Maar volgens de wet mogen ze het niet...

Maar goed, 'wie bewaakt de bewakers'... (Quis custodiet ipsos custodes.)

Het heeft geen consequenties. Ze doen precies hetgeen waarvoor ze de vorige keer op de vingers zijn getikt. Ook enkel de Ombudsman die dat doet en daar geeft werkelijk niemand wat om.
 

gevegt

Well-known member
Maar volgens de wet mogen ze het niet...

Maar goed, 'wie bewaakt de bewakers'... (Quis custodiet ipsos custodes.)
Ga je nu een Asterixje doen?

Ken je de APV van Rotterdam uit je hoofd en weet je wat de driehoek van te voren heeft bepaald?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ga je nu een Asterixje doen?

Ken je de APV van Rotterdam uit je hoofd en weet je wat de driehoek van te voren heeft bepaald?

Lijkt mij dat de Ombudsman wel dat heeft bestudeerd en het lijkt mij overigens niet dat men in een APV dusdanig van bepaalde wetten mag afwijken.
 

gevegt

Well-known member
Lijkt mij dat de Ombudsman wel dat heeft bestudeerd en het lijkt mij overigens niet dat men in een APV dusdanig van bepaalde wetten mag afwijken.

De driehoek mag bepalen hoe een demonstratie verloopt. Sterker nog, je mag niet eens een demonstratie houden als die niet is aangemeld.
Wat ik uit de media heb vernomen mochten ze ter plekke demonstreren, maar zich niet verplaatsen. Het laatste deden ze toch en werden ze heel humaan gecontroleerd en degene die zich konden identificeren of een wapen bij zich hadden werden aangehouden en kregen een kleine boete.
Dat moet jou toch eigenlijk wel aanspreken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij dat nog steeds geldt dat mensen zonder redelijke verdenking niet met hun ID op de foto mogen worden gezet. Of heeft de wetgever dat aangepast na de laatste uitspraak van de Ombudsman?
 

gevegt

Well-known member
Lijkt mij dat nog steeds geldt dat mensen zonder redelijke verdenking niet met hun ID op de foto mogen worden gezet. Of heeft de wetgever dat aangepast na de laatste uitspraak van de Ombudsman?
Je loopt een jaar of tien achter.
Zonder ID mag je gewoon aangehouden worden en dan in gijzeling. Per APV is het verschillend wat ze daarna doen.
Sterker nog, dankzij de VVD ( onder het motto als je niets te verbergen hebt, maakt het niets uit ) is het zo geregeld dat je pas na de demonstratie pas hoeft te kijken of alle boetes en aanhoudingen terecht waren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Overigens zitten degene die een stadionverbod hebben gekregen volgens de woordvoerder van Feyenoord niet bij de 300 plus arrestanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan