Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Intern mag hij er zeker op aangesproken worden. Walgelijk gedrag. Verder zie je dat matennaaien massaal op de velden, maar niet veel doen dat zo opzichtig.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij heeft gister van Marzo ook nog even op z'n flikker gehad. Heerlijk haha. 'Jong' Feyenoord verloor overigens met 0-2 van Heerenveen.
 

Fabian

Active member
Geslagen Feyenoord-fan: vervolging agent is gerechtigheid

Adrianne de Koning
5-11-15 - 11:14
Mike wist vrijwel meteen dat hij stappen wilde nemen, vooral om een einde te maken aan zijn gevoel van onmacht. ? Marco de Swart.

De harde klap van een agent op het hoofd van Feyenoord-supporter Mike dreunt nog na. Hij heeft nachtmerries, hoofdpijn en is op z'n hoede bij de Kuip. 'Het voelt als gerechtigheid dat hij wordt vervolgd.'

Met natte ogen hoorde Rotterdammer Mike (36) deze week de officier van justitie vertellen waar hij al zo lang op hoopte: de politieman die hem keihard met zijn wapenstok van achteren op het hoofd sloeg na de wedstrijd Feyenoord-Kuban Krasnodar, moet zich voor de rechter verantwoorden. ,,Het was zo'n foute actie, die mag niet onbestraft blijven.'' Of het Openbaar Ministerie ook aan zijn kant had gestaan, als er geen beelden waren geweest? ,,Dat betwijfel ik.''

Doodsbang
Na de verloren wedstrijd op 29 augustus 2013 waren Mike, zijn Schiedamse vriend Peter en diens zoontje Tom langer in de Kuip blijven hangen om na te praten. Op weg naar huis sloeg de sfeer om, toen twee agenten te paard door het groepje raasden. De jonge Tom viel, zijn vader werd boos. Mike stond aan de kant, opzij gedrukt door een paard. ,,Ik was doodsbang voor dat beest.''

Toen hij kon weglopen, kreeg hij voor hij het doorhad een keiharde klap op zijn hoofd. Volgens het OM deed de supporter niets en kon hij geen kant op. Reden om de agent te vervolgen voor poging tot zware mishandeling. ,,Ik had het busje niet aan zien komen. Niets gehoord ook. Tot die klap - op mijn hoofd, terwijl iedere agent leert dat dat niet mag. Ik kan die klap nog steeds horen en voelen. Het werd eerst paars voor mijn ogen. Daarna zag ik niets meer. Kon mijn ledematen niet bewegen.'' Op de grond volgden meer klappen.

Hulp
Toen hij wegkroop vroeg hij een agente om hulp, maar die zou hebben geweigerd de ambulance te bellen. Toen hij haar daarna zou hebben beledigd - 'dat weet ik echt niet meer' - werd hij opgepakt. ,,Door drie agenten werd ik naar de cel gesleept, alsof ik de ergste hooligan was.'' In de cel ontdekten ze hoe slecht hij er aan toe was. Net als zijn vriend Peter die door een 'misverstand', aldus het OM na onderzoek, was toegetakeld.

Hij wist direct dat hij stappen wilde nemen, vooral om een einde te maken aan het gevoel van onmacht. Een stap die lang niet iedereen zet, die klaagt over het optreden van de politie. ,,De rotte appels, de opgefokte agenten, die moeten weg,'' is zijn doel. ,,Je moet met je kind toch naar het voetballen kunnen? Hopelijk leert de politie hiervan.''

Verlossend bericht
Na zijn aangifte bleef het lang stil. Maar maandag kwam het OM met het verlossende bericht dat de slaande agent - een leidinggevende van de aanhoudingseenheid - wordt vervolgd. Door het nieuws merkt Mike dat alle herinneringen weer bovenkomen. ,,Ik heb opeens weer nachtmerries.'' Ook heeft hij nog regelmatig hoofdpijn 'wat ik voor die tijd niet had'. Hij meldde zich met concentratie- en geheugenklachten bij de neuroloog. ,,Mijn ouders vinden dat ik ben veranderd. Zelf merk ik dat niet zo.''

De eerste weken keerde hij niet terug naar de Kuip. Zijn seizoenkaart was afgepakt en het voelde niet goed. Nu gaat hij weer met plezier naar de wedstrijden van zijn club. ,,Ik kom al bijna 20 jaar in de Kuip, had nooit problemen gehad. Na die klap ben ik wel meer op mijn hoede.''

www.ad.nl

Hier werd, ook op dit forum door een aantal, in het begin naar gekeken van 'eigen schuld, dikke bult'. Maar zo blijkt maar weer dat een verhaal heel anders in elkaar kan steken dan wat men zelf al als waarheid wegzet.

Ben benieuwd naar de zitting. Het zou weleens tot wat aanpassingen binnen de ME-aanpak kunnen leiden.
 

JFK

Well-known member
Kunnen dit soort berichten niet gewoon in het topic "Binnenlands nieuws" geplaatst worden?
 

Keyser S?ze

New member
Hier werd, ook op dit forum door een aantal, in het begin naar gekeken van 'eigen schuld, dikke bult'. Maar zo blijkt maar weer dat een verhaal heel anders in elkaar kan steken dan wat men zelf al als waarheid wegzet.

Je citeert nu de versie van dit "slachtoffer". Wie zegt dat dit de waarheid is?
 

gevegt

Well-known member
Het kom bij over dat die man alles wel een beetje aandikt. Als hij werkelijk last van hoofdpijn heeft, dan lijkt het mij niet bevorderlijk om gewoon naar de Kuip te gaan om Feyenoord te zien spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gronsveld hervat de training na een langdurende hamstringblessure opgelopen in het eerste oefenduel tegen SC Feijenoord.
 

zwammy

Well-known member
Die sommige mensen verdienen ook een wapenstok op de harses, niet het volk dat hun kinderen wil beschermen tegen sommige achterlijke inteeltkoppen die bij de ME rondlopen
 

Miramar

Well-known member
Die sommige mensen verdienen ook een wapenstok op de harses, niet het volk dat hun kinderen wil beschermen tegen sommige achterlijke inteeltkoppen die bij de ME rondlopen
Klopt in dit geval helemaal. Voorts bestaat de ME voornamelijk uit frusties. Thuis niets te vertellen, mislukt als wijkagent etc etc....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan