Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Voor een aardig co?fficient is het juist belangrijk dat je ieder jaar Europees speelt aangezien het co?fficient wordt bepaald aan de hand van de prestaties de afgelopen vijf jaar. Hopelijk dat wonderen bestaan en dat Feyenoord de playoffs wint.
 

Fabian

Active member
Voor een aardig co?fficient is het juist belangrijk dat je ieder jaar Europees speelt aangezien het co?fficient wordt bepaald aan de hand van de prestaties de afgelopen vijf jaar. Hopelijk dat wonderen bestaan en dat Feyenoord de playoffs wint.

Laat ik het zo zeggen dat we na afgelopen Europees seizoen weer wat vlees op de botten hebben wat betreft de co?ffici?nt. Zou jammer zijn als dat weer terugzakt.
 

Cees

New member
Ik heb het even opgezocht. 95e plaats terwijl het een jaar eerder een 134e plaats was. Er zit dus een kleine stijging in, kan misschien net een 'pot of plaatsing' schelen.
 

Eresd?g?

Banned
Score van afgelopen seizoen gaat vijf jaar mee. Aardig wat puntjes gesprokkeld dus Feyenoord zal wel geplaatst zijn in voorrondes. Mits ze t halen....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb het even opgezocht. 95e plaats terwijl het een jaar eerder een 134e plaats was. Er zit dus een kleine stijging in, kan misschien net een 'pot of plaatsing' schelen.

Plaatsing hing er de afgelopen seizoenen om, dus dat zou dan een zekerheidje moeten zijn. Verder zou het inderdaad een pot kunnen schelen.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Feyenoord is, voor mijn gevoel, altijd wel sterk in de playoffs. Als ze de vecht mentaliteit kunnen opbrengen dan zijn ze vaak echt sterk in een tweeluik.

Verwacht alleen wel dat Vitesse een stuk sterker is in de evtuele finale.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou niet teveel op je gevoel vertrouwen Voetbal-Coach:

NU.nl zei:
Feyenoord boekte slechtste resultaten in historie play-offs

Feyenoord heeft de slechtste resultaten geboekt van alle vijftien clubs die sinds 2006 deelnamen aan de play-offs om Europese tickets.
Aan de zes wedstrijden die de Rotterdammers afwerkten in de climax van het seizoen hielden ze slechts ??n punt over, hetgeen neerkomt op een gemiddelde van 0,17 punt per duel.

In 2006 greep Feyenoord door nederlagen tegen Ajax naast een startbewijs voor de voorronde van de Champions League, in 2007 bleek FC Groningen te sterk in de play-offs om een UEFA Cup-ticket en in 2009 ging het voor Feyenoord mis tegen NAC Breda in de Europa League-play-offs.

Ook Sparta (0,50), Roda JC (0,58), RKC Waalwijk (0,83) en NAC Breda (0,92) zitten onder het gemiddelde van ??n punt per wedstrijd, waarbij aangetekend dat Sparta slechts twee duels afwerkte in de play-offs om Europese tickets.

ADO Den Haag heeft met een moyenne van 2,25 punten per duel het beste gepresteerd in de play-offs. Dat dankt de residentieclub volledig aan de succesvolle campagne van 2011, toen ADO Den Haag een Europa League-ticket veroverde.

Ajax (2,08) en NEC (1,81) presteerden ook naar behoren in het 'toetje' van het seizoen. In 2008 wonnen de Nijmegenaren zelfs alle zes de wedstrijden in de play-offs.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Eens moet het goed komen, niet waar? Ik zet mijn toto op Feyenoord.

Overigens wel hele mooie herrineringen aan de playoff duels tussen Ajax en Feyenoord 'jaren' terug.
 

Jozsef

New member
Een meeting op vrijdagmiddag. Zijn we daar eigenlijk wel voor in?
Voor ik plannen gaat maken, wel handig om te weten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eindelijk weer eens een leuke tegenstander bij de openingswedstrijd. De fans van Southampton en Feyenoord liggen elkaar heel goed. Zeker nu Koeman daar werkt en er regelmatig Feyenoorders die kant op gaan. Gaat een feestje worden. Zin in!
 

fr-keff

Active member
Feyenoord is, voor mijn gevoel, altijd wel sterk in de playoffs. Als ze de vecht mentaliteit kunnen opbrengen dan zijn ze vaak echt sterk in een tweeluik.

Verwacht alleen wel dat Vitesse een stuk sterker is in de evtuele finale.

PEC en Vitesse hebben we beide nog een appeltje mee te schillen dus dat zal wel goed komen mochten we de finale halen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben sowieso met een hoop clubs dit jaar een appeltje te schillen. Tegen Willem II en SC Heerenveen hebben we ook maar een punt gehaald. Go Ahead Eagles heeft ons uit de beker gegooid en van ons gewoon in de competitie in De Kuip.
 

Fabian

Active member
De eerste persconferentie met Van Bronckhorst is achter de rug en eigenlijk proef je al een andere benadering dan bij Rutten.

Van Bronckhorst heeft het over een visie die hij in zijn hoofd heeft en hij is benieuwd of hij dat kan overbrengen (dat is wel wat voorzichtig voor een nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord). Hij wil vooral spelers helpen in hun ontwikkeling. Dat is niet echt een verwijzing naar de ervaring, maar meer naar de jeugd van Feyenoord. Eigenlijk een gegeven die bij Rutten minder op de voorgrond trad. De roep om ervaring of aankopen zal je bij Gio minder snel horen, is mijn gevoel. Hij en Van Gastel weten heel goed wat er op Varkenoord rondloopt.

Ook trekt hij het boetekleed aan en geeft hij aan dat hij medeverantwoordelijk is voor het verval van de laatste weken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan