Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft Kongolo al bijgetekend eigenlijk?

Wat zou er verder nog het verlanglijstje staan, goede linksback?

Ja, in januari al. Ook tot 2018.

Feyenoord is naar het schijnt nog op zoek naar een buitenspeler. Linksback denk ik niet eigenlijk. Daar krijgt Woudenberg de kans, heeft Nelom het afgelopen seizoen niet slecht gedaan en kan Kongolo eventueel ook nog spelen. Ik denk dat Feyenoord al bijna klaar is op de transfermarkt, tenzij er nog spelers gaan vertrekken.
 

Ivanhoe

Active member
Mooi, denk dat we al een aardig elftal hebben staan nu. Benieuwd of die Jorgensen echt wat toevoegt, dan kunnen we misschien weer een beetje meedoen, denk dat we een goede mix hebben van ervaring en jongere jongens.
 

inhethoekje

Active member
Ik denk dat Kuyt niet meer alles volledig gaat spelen,sterker nog, de keren dat hij naar de kant werd gehaald vond ik het elftal vaak daarna veel ''losser'' spelen.
Denk dus dat Jorgensen vooralsnog als stand in voor Kuyt is gehaald, dus veel invalbeurten rond de 75e minuut.
 

Cees

New member
Zo dat is een verrassing. Ik kan me verder wel vinden in het voorstel van Jamel voor een 442 opstelling. Zeker omdat ook nog Toornstra nog belangrijk kan zijn op het middenveld. Ik denk alleen dat Van Bronckhorst dat niet ziet zitten.

Daarnaast zie ik Kongolo misschien nog wel vertrekken, daar is wel belangstelling voor volgens mij.

En Van Beek van het laatste half jaar is wel een zwakke schakel, maar ik heb wel vertrouwen dat dat wel weer goed komt met die jongen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dan heb je Tapia dus voor lul gehaald?

Mwah. Ik vind Tapia toch wel een ander type speler. Bovendien beben ik toch wel van 'm onder de indruk geraakt op de Copa en is hij nog erg jong. Dus wat mij betreft gaat hij zijn kansen nog wel krijgen.
 

Pieros

Active member
Vind het maar apart. Eerst lopen de onderhandelingen vast vanwege te groot verschil tussen vraag en aanbod, daarna lees je over gesprekken met oa Inter, Marseille en Olympiakos en uiteindelijk tekent hij gewoon bij. Of de aanbiedingen van de buitenlandse clubs waren minder goed dan verwacht of hij speelde blufpoker met buitenlandse interesse, terwijl hij gewoon bij Feyenoord wilde blijven. Maar goed, vind het wel mooi dat ie blijft. Ik vind het maar niks dat al die talentjes bij het minste geringste naar het buitenland vertrekken.
 

inhethoekje

Active member
Vilhena heeft gewoon een ontsnappingsclausule in zijn contract staan, hij weet dat hij nu tegen Oranje aan loopt te hikken dus een jaar Feyenoord is beter,maar als in de winterstop er alsnog een leuk bedrag op tafel wordt gelegd dan is hij weg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vilhena heeft gewoon een ontsnappingsclausule in zijn contract staan, hij weet dat hij nu tegen Oranje aan loopt te hikken dus een jaar Feyenoord is beter,maar als in de winterstop er alsnog een leuk bedrag op tafel wordt gelegd dan is hij weg.

Gelijk heeft hij. Jarenlang als basisspeler aan de onderkant van de salarisstructuur staan en nu niet de transfervrije tekensom ontvangen. Dan staat er wel wat tegenover. Clasie had bij het bijtekenen ook bepaalde afspraken gemaakt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, die heeft gewoon een gelimiteerde transfersom van 1.5 miljoen in zijn contract. Die zal wel een goed jaar draaien en weg gaan voor een scheet en 3 knikkers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Taco van der Velde heeft onze nieuwe spits geanalyseerd. Klinkt wederom veelbelovend. Ik ben echt enthousiast!

Deense aanwinst Feyenoord is werkspits met potentie
Net als Michiel Kramer is Nicolai J?rgensen (25) lang, kopsterk en maakt hij doelpunten. Maar daar houden alle overeenkomsten ook wel mee op. De nieuwe spits van Feyenoord is verder alles wat Kramer niet is.


Volgens technisch directeur Martin van Geel worden de supporters van Feyenoord het komend seizoen heel gelukkig. Met het aantrekken van de nieuwe spits Nicolai J?rgensen heeft de club in de roos geschoten. ‘Het is een speler die wij al vele jaren op de korrel hebben. De laatste maanden hebben we hem heel intensief gevolgd, omdat we wisten dat hij nog maar een eenjarig contract had bij FC Kopenhagen’, stelt Van Geel, die de 25-jarige aanvaller voor vijf jaar vastlegde. ‘Wij zijn erg overtuigd van zijn kwaliteiten en hij kan zich nog volop ontwikkelen de komende jaren. Wij denken dat hij voor Feyenoord een aanwinst is.’

Feyenoord maakte geen transfersom bekend, maar vanuit Denemarken melden bronnen dat er 3,5 miljoen euro is neergelegd om het laatste jaar van het contract af te kopen. Is deze 25-jarige spits dat waard? Vorige zomer investeerde diezelfde Van Geel nog ruim twee miljoen euro om Michiel Kramer vast te leggen. Daarvoor was op dat moment blijkbaar ook genoeg vertrouwen. Wat maakt deze transfer anders? Wie is Nicolai J?rgensen en wat kan hij zoal? Met behulp van het analyse-syteem Instatt keken we eens wat we mogen verwachten van de zoveelste nieuwe Feyenoord-spits.

Bij Feyenoord zijn ze ervan overtuigd dat de Deen zich de komende jaren nog volop kan ontwikkelen. Kun je zoiets verwachten van een voetballer van 25 jaar? Normaal gesproken heeft een speler dan de meeste stappen in zijn ontwikkeling al gemaakt. Nicolai J?rgensen was negentien toen hij door Bayer Leverkusen bij het Deense Akademisk BK werd weggeplukt. Dat kwam duidelijk te vroeg. In Leverkusen kwam hij nauwelijks aan spelen toe en ook tijdens zijn huurperiode bij 1. FC Kaiserslautern in de tweede Bundesliga werd J?rgensen nooit een basiskracht. De aanvaller krabbelde pas weer op toen hij door FC Kopenhagen werd ingelijfd. Daar was hij vier jaar een vaste keuze in de basis, maar nooit een echte goalgetter. Elk seizoen bleef zijn productie zo rond de tien doelpunten hangen.

Tot het afgelopen seizoen en in het bijzonder de periode na de winterstop. In de zestien competieduels die Kopenhagen speelde, maakte J?rgensen elf treffers. Is dat een incident of heeft hij zich doorontwikkeld? Bij Feyenoord geloven ze het laatste. Wat dat betreft hebben de Rotterdammers zelf de ervaring dat zoiets op die leeftijd wel degelijk mogelijk is. Toen Graziano Pell? in 2012 werd gehuurd van Parma, was hij 26 jaar en zat zijn carri?re in het slop. Tegenwoordig staat hij in de spits bij Itali?.
Kwaliteiten

De volgende kwaliteiten springen het meest in het oog: dribbelen, afronden en zijn passes. Dat geeft wel een aardig beeld van zijn veelzijdigheid. En het is sowieso opmerkelijk dat een speler van 1 meter 90 opvalt door zijn vele dribbels. Betekent dat automatisch dat hij een goede techniek heeft? Niet direct. Zijn dribbels getuigen daar wel van, maar tegelijkertijd valt op dat J?rgensen niet altijd een goede eerste aanname heeft. Onder druk wil de bal nog weleens van zijn voeten springen. Dat laatste kan ook te maken hebben met inzicht. J?rgensen dribbelt veel op tegenstanders af. Daar ligt aan de ene kant zijn kwaliteit, maar aan de andere kant heeft hij ook vaak geen oog voor de simpele oplossing. Een simpele kaats zou een moeilijke dribbel kunnen voorkomen. Het lijkt er echter vaak op dat J?rgensen pas over een oplossing begint na te denken na de eerste aanname. Omdat hij groot en sterk aan de bal is, komt hij daar mee weg. Bovendien kiest hij uiteindelijk daarna wel vaak voor de goede oplossing. Als J?rgensen eenmaal de bal aan de voeten heeft, heeft hij wel degelijk een goed oog voor zijn ploeggenoten. Hij gaf dit seizoen acht assists. Dat is geen toeval voor iemand die gemiddeld drie keer per duel een ploeggenoot in kansrijke positie brengt.
Toekomst

Michiel Kramer is vooral een goaltjesdief. Iemand die liever niet al te veel energie verspeelt om scherp te zijn voor het doel. De statistieken laten zien dat Nicolai J?rgensen een totaal ander type spits is. Qua stijl eerder te vergelijken met Lars Veldwijk of Ralf Seuntjens. Een werkspits die bereid is druk te zetten. Iemand die de ruimtes in duikt en overal bij betrokken wil zijn. Hij geeft gemiddeld twee keer zoveel passes als Kramer en vecht veel meer duels uit. Het 4-4-2-systeem van Kopenhagen bood alle gelegenheid om die kwaliteiten te benadrukken. Het is de vraag hoe Giovanni van Bronckhorst dat gaat invullen bij Feyenoord. Gaat J?rgensen samen met Dirk Kuijt een spitsenduo vormen in een 4-4-2-formatie of wordt hij een eenzame puntspeler in een 4-3-3? Dat laatste zou nog weleens enige aanpassing kunnen vergen. In elk geval is de komst van J?rgensen vooral voor ??n man slecht nieuws: voor Michiel Kramer lijkt weinig plaats meer.

En hij opteert dus ook voor het door mij al genoemde 4-4-2 systeem. Echt benieuwd of Gio dat gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan