Het FC Groningen Nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Schijnt dat Lars aan het kortste eindje trekt en de club moet verlaten.

Wel slim van Groningen om slecht nieuws later deze week te laten volgen door goed nieuws, want als het goed is worden Danny & Hennie dan gepresenteerd als het nieuwe trainersduo.
 

Mommiej

Well-known member
Veldwijk lijkt inderdaad niet meer mee te mogen trainen met het 1e dit seizoen en verder een transfer naar het buitenland te moeten maken wil die dit seizoen nog voetballen
 

erka

Well-known member
Veldwijk moet weg, zojuist besloten.

Contractje nog tot 2020. Lekker weer hoor.

Wat een gepruts toch in de technische staf/beleid bij de FC de laatste jaren. Verschrikkelijk.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als zijn contract ontbonden wordt kan hij inderdaad overal naarto. Van mij mag hij terug naar Excelsior, graag zelfs.
 

RickPSV

Active member
Ik vind Veldwijk ook echt een voetballer met een rot ego. Maar ik snap hem in deze wel, ik zou ook niet willen invallen als Faber mijn trainer was. Ik vind Faber bij Groningen echt gewoon een rotzak. Daarbij geloof ik Veldwijk best wel dat Faber hem niet heeft geroepen om in te vallen, en dat Faber na afloop dat tegen FOX zei om zijn eigen zootje te redden. Faber zegt ook dat de spreekkoren tegen hem onterecht was, en ik lees overal dat die spreekkoren pas kwamen nadat Hrustic inviel, nou, ik hoorde al vanaf minuut 60 die spreekkoren dus ik snap niet wat Faber nou weer allemaal zegt. Ik gun Groningen een betere trainer die beter om kan gaan met spelers en ze motiveert, en niet deze trainer die nu al met zijn hoofd op vakantie in de zomer is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Faber is gewoon een echte PSV-er. Die moet straks gewoon Cocu gaan opvolgen.
 

de waan

Well-known member
Weet niet of je er nog was gisteren, Erka, maar ik ben wel benieuwd hoeveel toeschouwers waren er nou echt waren gisteren. Kan me niet voorstellen dat het er meer dan 7.000 waren.
 

RickPSV

Active member
Weet niet of je er nog was gisteren, Erka, maar ik ben wel benieuwd hoeveel toeschouwers waren er nou echt waren gisteren. Kan me niet voorstellen dat het er meer dan 7.000 waren.

Volgens FCUpdate, die het vaak wel goed hebben, 16.723. Maar dat kan toch niet... Voetbal.com zegt overigens ook hetzelfde aantal.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Weet niet of je er nog was gisteren, Erka, maar ik ben wel benieuwd hoeveel toeschouwers waren er nou echt waren gisteren. Kan me niet voorstellen dat het er meer dan 7.000 waren.

Ik was er zelf ook niet, ben er even helemaal klaar mee. Dat aantal is verkochte kaartjes (zelfde systeem als bij aantal andere clubs). Ik schat dat het werkelijke aantal zo rond 10.000 lag, maximaal.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind Veldwijk ook echt een voetballer met een rot ego. Maar ik snap hem in deze wel, ik zou ook niet willen invallen als Faber mijn trainer was. Ik vind Faber bij Groningen echt gewoon een rotzak. Daarbij geloof ik Veldwijk best wel dat Faber hem niet heeft geroepen om in te vallen, en dat Faber na afloop dat tegen FOX zei om zijn eigen zootje te redden. Faber zegt ook dat de spreekkoren tegen hem onterecht was, en ik lees overal dat die spreekkoren pas kwamen nadat Hrustic inviel, nou, ik hoorde al vanaf minuut 60 die spreekkoren dus ik snap niet wat Faber nou weer allemaal zegt. Ik gun Groningen een betere trainer die beter om kan gaan met spelers en ze motiveert, en niet deze trainer die nu al met zijn hoofd op vakantie in de zomer is.

Ernest Faber is een professional en dat verwacht hij ook van zijn spelers. Veldwijk gaat tot diep in de nacht met zijn mediageile vrouw op Vrienden van Amstel Live de popi Jopi uithangen de nacht voor een wedstrijd en zo zullen er vast meer dingen voor zijn gevallen. Bij Groningen falen ze collectief, het lijkt mij dus onzin om alles in de schoenen van Faber te schuiven en in het geval Veldwijk denk ik dat de schuld toch echt gewoon volledig bij Veldwijk ligt. Presteert niet, komt conditioneel veel te kort (is altijd na een uur al op) en heeft desondanks een ego van hier tot Pyeongyang. En Faber ergert zich om al die dingen wild aan Veldwijk en heeft hem gister min of meer voor straf of om het ego wat te verkleinen vrolijk het luie zweet en de hoogmoed er uit laten (warm) lopen, waarna Veldwijk op een gegeven moment dacht "het is mooi geweest, ik ga lekker zitten".

Maar het probleem zit natuurlijk dieper, Veldwijk is de zoveelste net niet speler/spits bij de FC. Grauwe middelmaat die in een middelmatig team niet boven zichzelf uitsteekt met trainers die ook weinig extras brengen, grijs voetbal spelen waarmee je het normaal gesproken toch vrij trouwe publiek de tent uit jaagt. En dan is het goede nieuws dat Buijs je nieuwe trainer wordt. Met zulk goed nieuws heb je geen slecht nieuws meer nodig. Het zegt genoeg dat de door iedereen afgefikte Deyovaisio Zeefuik gister het lichtpunt was bij Groningen. Al vond ik dat afbranden sowieso altijd wat overdreven.
 

De Groene Scout

Well-known member
Waarom is Buijs eigenlijk zo goed?
Iedereen roept dat maar, maar is dat wel zo? Heeft nog niet veel meer gedaan dan een beetje meehuppelen bij de Kozakken Boys.
 

erka

Well-known member
Beloften dus, zolang als het duurt. Kan hij dat elftal ook verzieken.
Wederom een erg slechte keus van de FC. Nijland wil vast weer het onderste uit de kan, als Veldwijk nog ergens voor 22 euro 50 verkocht kan worden zal hij het niet nalaten.

Het totale complex aan factoren zit heel diep. Deze crisis is zomaar niet opgelost.
 
Bovenaan