Het beste topic ooit: Situatie rondom de VS

JFK

Well-known member
Volgens Uri Rosenthal doet Israel niets verkeerd en verdedigt het alleen maar haar voortbestaan zonder daarbij internationale regels te schenden. Voorts is hij van mening dat Europa in gebreke is gebleven om Trump niet direct te hulp te schieten voor de rechtvaardige strijd die hij is aangegaan.
Die kerel moet niet zoveel blowen.

JMD

Well-known member
Ik jarenlang was altijd vrij neutraal in het MO-conflict. De situatie is sowieso super ingewikkeld. Israel gebruikte zijn superieure militaire macht echter sinds 1973 altijd defensief. Wat ze vooral deden was psychologische oorlogsvoering op de Westbank met de nederzettingen, landjepik en het structureel klein maken van de Palestijnen. Dat is absoluut fout. Tegelijkertijd is het ook fout dat Palestijnen en zeker clubs als Hamas en Hezbollah de totale vernietiging van Israel willen bereiken, met terreur. In die zin: waar twee vechten hebben twee schuld.

De inval in Israel van Hamas was ook hartstikke fout. Als Israel daar gepast op had gereageerd dan had ik daar nog wel begrip voor kunnen opbrengen., Sinds Gaza echter gebruikt Israel zijn superieure militaire macht in combinatie met macht over de grenstoegang/voedsel/water aanvallend om de huizen/dorpen/steden plat te bombarderen en genocide te plegen op het Palestijnse volk. Met inmiddels tienduizenden doden en honderdduizenden daklozen tot gevolg. En na Gaza is nu Libanon aan de beurt. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat een land dat zo goed weet wat het is om uitgemoord te worden en daar zijn bestaansrecht aan dankt nu hetzelfde doet bij zijn buurlanden. Alle balans is totaal weg en niemand durft er iets aan te doen of ze er serieus op aan te spreken. Totale vrijbrief voor een pogrom maar dan op de Palestijnen. Bestaat daar een Arabisch woord voor? Mijn steun zijn ze helemaal kwijt. Ik hoop dat er snel een eind aan komt.
Eens ja. Ik denk dat (iig de legertop/Netanyahu) Israël klaar is met de angst om vernietigd te worden (wat Hamas en Hezbollah idd in hun handvesten hebben staan) en dus zelf maar gaat vernietigen. "Eten of gegeten worden"
Dat dat niet kan en mag lijkt me duidelijk.

Bovenaan