Heracles Almelo

de waan

Well-known member
Het hele idee van dat datagedreven scouten is toch juist dat het niet zoveel uitmaakt op welk niveau te precies spelen. Als jij net die ene speler weet te vinden die kan toevoegen wat jij zoekt, maakt het niet zoveel uit waar die speelt. En als je dan spelers van dit niveau haalt - die natuurlijk een stuk goedkoper zijn - is het ook niet zo'n ramp dat een deel niet voldoet.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Voor mij is dat datagedreven scouten nieuw en ik was best huiverig. Eergisteren bestond meer dan de helft van het basisteam uit spelers die uit die hoge hoed komt. En ze voldoen allemaal aan de verwachting. Nu heeft Heracles in het verleden een lange periode gekend met een scouting waar alles voldeed. Dat zijn ze de laatste jaren compleet kwijtgeraakt. Ik zie nu bij Fortuna een Zeefuik en 't Zandt lopen. Die raakten in het zwartwit geen enkele pepernoot maar in Sittard doen ze het prima. Dat heeft niet alleen met de scouting te maken, maar ook aan de technische staf. Ook daar was voorafgaand huiverig voor, maar ook zij doen het prima. Het verschil is de laatste jaren erg toegenomen. Dat zal ongetwijfeld met geld te maken hebben, maar ik denk ook dat het Nederlandse voetbal niet zo interessant is voor spelers op het tweede niveau van Duitsland. De Eredivisie niet laat staan de KKD.

Vijf wedstrijden winnen is natuurlijk meer dan prima. Maar De Graafschap was de eerste helft gewoon gelijkwaardig en dat gold voor tegenstanders in andere wedstrijden. Heracles heeft daarbij de onderste drie gehad. Er komt nog wel meer tegenstand

Bovenaan