Handbal

Friesland

Well-known member
13 Europese team bij de laatste 16 lijkt mij overigens geen goede ontwikkeling voor de sport.

Bij de mannen waren het er, eerder dit jaar, maar 11. Vier Europese landen werden toen vroegtijdig uitgeschakeld.

Wat is het verschil met het WK voetbal ?

Enorm.
WK handbal vrouwen 2015: 13-0 (13 door, 0 vroegtijdig uitgeschakeld)
WK voetbal vrouwen 2015: 6-1
WK handbal mannen 2015: 11-4
WK voetbal mannen 2014: 6-7 (was in 2010 ook al het geval)

Dus, bij handbal komt 75% van de ploegen in de achtste finales uit Europa, bij voetbal slechts 37,5%.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Bij de mannen waren het er, eerder dit jaar, maar 11. Vier Europese landen werden toen vroegtijdig uitgeschakeld.



Enorm.
WK handbal vrouwen 2015: 13-0 (13 door, 0 vroegtijdig uitgeschakeld)
WK voetbal vrouwen 2015: 6-1
WK handbal mannen 2015: 11-4
WK voetbal mannen 2014: 6-7 (was in 2010 ook al het geval)

Dus, bij handbal komt 75% van de ploegen in de achtste finales uit Europa, bij voetbal slechts 37,5%.

:D

En daar is Friesland weer met de juiste cijfers.

Prachtig !
 

erka

Well-known member
Nederland staat nu 29-14 voor in de 8e finale tegen Servi?. Dat komt wel goed dus. Op naar de kwartfinale!
 

Friesland

Well-known member
Ik was Skyfall aan het kijken, maar ik had de wedstrijd even opgenomen. Fantastische reactie van de speelsters: "En we gaan nog niet naar huis...", haha.

Zweden, de nummer 2 van de Nederlandse groep ligt er overigens uit. Ze verloren van gastland Denemarken.
Polen en Angola, die ook in de groep van Nederland zaten, zitten er nog wel in, maar die hebben nog niet gespeeld. :rumcolaa:

De kans is overigens vrij groot dat er in de kwartfinale alleen nog Europese teams over zijn, Brazili? werd uitgeschakeld en Angola en Zuid-Korea waren vierde in hun groep en zijn dus de underdog in hun achtste finale.
 

gevegt

Well-known member
Allemaal leuk & aardig die vrouwen, maar waar is Fred en hoe doet hij het bij zijn nieuwe club?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik hoorde mevrouw Fred afgelopen weekend nog op Radio 1. Op de vraag hoe het met haar eigen ontwikkeling ging en over de overstap naar een nieuwe club gaf ze een wel heel opmerkelijk antwoord:
"Handbal is soms net als in een relatie, je bent soms toe aan een nieuwe uitdaging".

Dat Fred het maar even weet.
 

Joost

Well-known member

Er zijn 12 plaatsen beschikbaar op de Spelen. Daarvan wordt de helft via het Olympisch kwalificatietoernooi verdeeld, de andere helft via continentale kampioenschappen en het gastland.

Brazili? is als gastland automatisch geplaatst.
Angola won het Afrikaans kampioenschap
Noorwegen is Europees kampioen
Argentini? won de Pan-Amerikaanse kampioenschappen
Zuid Korea won het Aziatisch kwalificatietoernooi
De winnaar van het WK plaatst zich ook automatisch.

Als de winnaar van het WK zich ook al via het continentale kampioenschap heeft geplaatst dan plaats de verliezend finalist van het continentale toernooi zich voor de OS. Voor Europa betekend het dus dat wanneer Noorwegen Wereldkampioen wordt, Spanje zich plaatst.

Het Olympisch kwalificatietoernooi telt 12 deelnemers in 3 groepen van 4. In iedere poule gaan de 2 besten naar de Olympische Spelen.

De eerste 6 deelnemers aan het OKT zijn de nummers 2 t/m 7 van het WK. Als er landen tussen zitten die zich al geplaatst hebben dan schuift het een plaatsje op.
De andere 6 komen uit de continentale kampioenschappen. Voor Europa, als beste continent, geldt dat er twee plaatsen daarvoor beschikbaar zijn.

Het OKT:

Poule A
Nr 2 WK
Nr 7 WK
3e beste continent
4e beste contnent

Poule B
Nr 3 WK
nr 6 WK
2e beste continent nr 1
1e beste continent nr 2

Poule C
Nr 4 WK
nr 5 WK
1e beste continent nr 2
2e beste continent nr 1
 

Batigoal

Well-known member
Ik hoorde mevrouw Fred afgelopen weekend nog op Radio 1. Op de vraag hoe het met haar eigen ontwikkeling ging en over de overstap naar een nieuwe club gaf ze een wel heel opmerkelijk antwoord:
"Handbal is soms net als in een relatie, je bent soms toe aan een nieuwe uitdaging".

Dat Fred het maar even weet.

Fred lost eerst zijn relatiecrisis op voordat hij hier weer komt posten.

Er zitten trouwens genoeg leuke vrouwen bij dat handbalteam, dus Fred hoeft niet te wanhopen.
 

Joost

Well-known member
Nog als toevoeging;

Je kunt beter op de 2e of 7e plek gerangschikt zijn als Nederlands team. Dan kom je op het OKT tegen 1 niet-Europese ploeg en dan ben je eigenlijk al bijna zeker omdat de andere continenten weinig voorstellen.
 

erka

Well-known member
Fred lost eerst zijn relatiecrisis op voordat hij hier weer komt posten.

Er zitten trouwens genoeg leuke vrouwen bij dat handbalteam, dus Fred hoeft niet te wanhopen.

Op TV lijkt het heel wat maar in het echt zijn handbalvrouwen 2 meter breed.
 

Shayman

New member
Zo staat het op teletekst inderdaad. De kans dat Nederland niet haalt is vooral theoretisch.
Gezien het doelsaldo en ook de laatste wedstrijd dan zal het niet snel verkloot kunnen worden. Als Angola straks wint van Montenegro (niet heel waarschijnlijk) dan is het alsnog beslist denk ik als ik de regels zo bekijk.

Maar de succes-supporter is bij mij wel weer wakker geschud want ik begin het te volgen inmiddels.
 

Joost

Well-known member
Gezien het doelsaldo en ook de laatste wedstrijd dan zal het niet snel verkloot kunnen worden. Als Angola straks wint van Montenegro (niet heel waarschijnlijk) dan is het alsnog beslist denk ik als ik de regels zo bekijk.

Maar de succes-supporter is bij mij wel weer wakker geschud want ik begin het te volgen inmiddels.

Angola of Zuid Korea maakt het inderdaad helemaal zeker.
 
Bovenaan