Handbal

JMD

Well-known member
Het werd toen ook nog wel op een grasveld gespeeld. Misschien ook wel een groter veld. Verder kon men toen waarschijnlijk minder hard gooien waardoor de keepers meer kans hadden. Die passiviteitsregels zullen er waarschijnlijk ook niet zijn geweest.

Grasveld is geleidelijk na de oorlog afgeschaft. En zaalhandbal werd Olympisch in 1972 (voor de mannen), kan me niet voorstellen dat toen de WK's nog op het veld waren.
 

erka

Well-known member
Net even opgezocht: Tot en met 1966 was het op een voetbalveld, buiten. Daarna binnen. Dat verklaart ook de scores denk ik.
 

erka

Well-known member
Die commentator bij Ziggosport houdt trouwens niet over. Alles wat hij zegt kan ik zelf ook wel zien.
 

gevegt

Well-known member
Dat de spelregel na een doelpunt is verandert speelt ook een grote rol in het aantal doelpunten. Vroeger moest je net als bij voetbal weer op de middellijn beginnen.
 

JMD

Well-known member
Dat de spelregel na een doelpunt is verandert speelt ook een grote rol in het aantal doelpunten. Vroeger moest je net als bij voetbal weer op de middellijn beginnen.

Is toch nu nog steeds zo? Van de week dacht ik een middenuit te zien na een goal.
 
Bovenaan