Groundhopdag zaterdag 30 maart 2019

zwammy

Well-known member
Uiteraard, anders telt het niet.

Iedereen heeft wel zijn eigen regels maar het zien van een wedstrijd is wel standaard.

Dit staat er op de site:

Een groundhopper bezoekt zoveel mogelijk stadions in binnen- en buitenland. Voor de een moet dit absoluut met een wedstrijd, de ander telt lege stadions ook mee. Zo houdt iedere groundhopper zijn eigen lijstje bij. Om deze mooie ervaringen te delen met elkaar brengen wij op 30 maart groundhoppers uit Nederland en Belgi? samen.

Vandaar.

Ga je nu andere landen aan je lijst toevoegen of ben je klaar?
 

TeeZee

Active member
Dit staat er op de site:



Vandaar.

Ga je nu andere landen aan je lijst toevoegen of ben je klaar?
Het is klaar. Ik heb veel met Engeland en hun sportcultuur, is puur een gevoelskwestie.
Maar ik zal gewoon af en toe naar Engeland blijven gaan in de toekomst, maar de eerste keer de 92 voltooien kan maar 1x. "Eerste keer?" Ja, dat zit zo, als er nu twee degraderen en er komen er 1 of 2 terug die ik nog niet heb, dan moet ik die eigenlijk ook weer doen om weer op 92 te komen.
 

zwammy

Well-known member
Ja, dat wist ik inderdaad. Wel fijn dat het moeten nu klaar is. Nu kun je lekker afreizen naar de favoriete clubs die je bezocht hebt.
 

Joost

Well-known member
Dit staat er op de site:

Dat klopt niet.

Iedereen heeft z'n voorkeuren en als ik volgende week naar Schotland rijd dan komen ook wel langs een geinige tribune in Gala Fairydean, dan stoppen we daar eventjes. Maar dat is geen vinckje.
Er zijn ook diverse sites waar je alles bij kunt houden, dat werkt altijd op basis van wedstrijden.

Hoeveel minuten, wat voor wedstrijd en dat soort details zijn voor iedereen zelf in te vullen maar een stadion zonder wedstrijd telt gewoon niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lekker boeiend allemaal.

Ophouden met al die regels. Als je er geweest bent en je hdbt op de middenstip gekeken, dan mag je 'm van mij lekker noemen hier.

Ik vind al die speciale regels, bij sommigen tellen oefenduels of Europese duels weer niet, zo onnodig. Laat men gewoon lekker die stadions bezoeken, al dan niet met wedstrijd.
 

erka

Well-known member
Lekker boeiend allemaal.

Ophouden met al die regels. Als je er geweest bent en je hdbt op de middenstip gekeken, dan mag je 'm van mij lekker noemen hier.

Ik vind al die speciale regels, bij sommigen tellen oefenduels of Europese duels weer niet, zo onnodig. Laat men gewoon lekker die stadions bezoeken, al dan niet met wedstrijd.

Het is een beetje van allebei. De meeste mensen zullen het doen zoals je zegt. Maar als je er echt een challenge van maakt dan moet je wel een beetje dezelfde regels hebben.
 

TeeZee

Active member
Het is puur voor mezelf. Toen ik begon in 2001 was het ook niet de bedoeling om ze allemaal te gaan bezoeken. Ik wilde gewoon eens de Engelse sfeer ervaren die altijd indruk op mij maakte als ik op tv een Engelse wedstrijd zag. Maar als je bij Fulham geweest bent, dan ben je benieuwd hoe het bij Crewe Alexandra is, of bij Nottingham Forest, of bij QPR, Chelsea, etc. Het loopt vanzelf uit de hand en dan is het ineens 18 jaar later en heb je van alle 92 profclubs een thuiswedstrijd bezocht. Ik heb het nooit als een "challenge" gezien, het was gewoon iets wat ik leuk vond om te doen. Het voelt nu alsof ik mijn Paninialbum vol heb.
 

de waan

Well-known member
Door dit soort slap gelul over regeltjes en elkaar vliegen afvangen heb ik dus bijzonder weinig met die groundhop-cultus.

Maar het lijkt me evident dat ik het daarbij dus niet over TeeZee heb.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Door dit soort slap gelul over regeltjes en elkaar vliegen afvangen heb ik dus bijzonder weinig met die groundhop-cultus.

Maar het lijkt me evident dat ik het daarbij dus niet over TeeZee heb.

Zoals elke hobbyclub slaan de diehards veel te ver door.
 

ALenstra

Well-known member
Bestaan de continentals nog? Dat was toch vroeger ook zo'n clubje in Nederland die met de 92 bezig was.
 

BlauwVinger

Well-known member
Bestaan de continentals nog? Dat was toch vroeger ook zo'n clubje in Nederland die met de 92 bezig was.

The Continentals zijn vanaf 2003, na het memoreren van het 25-jarig bestaan op The Racecourse in Wrexham, langs de weg der geleidelijkheid uiteengevallen, omdat het individualistische terrein won op collectief en geprogrammeerd reizen. Nochthans was er in 2018 een zeer goed bezochte re?nie.
 
Laatst bewerkt:

BlauwVinger

Well-known member
Ik heb mij nooit aangesproken gevoeld tot de termen 'tick off the bucket list', groundhopper, anorak, collectioneur, etc tijdens de 92 crusade. Het is namelijk gevoelsmatig een middel en geen doel.
 

Joost

Well-known member
Lekker boeiend allemaal.

Ophouden met al die regels. Als je er geweest bent en je hdbt op de middenstip gekeken, dan mag je 'm van mij lekker noemen hier.

Ik vind al die speciale regels, bij sommigen tellen oefenduels of Europese duels weer niet, zo onnodig. Laat men gewoon lekker die stadions bezoeken, al dan niet met wedstrijd.

Het is een beetje van allebei. De meeste mensen zullen het doen zoals je zegt. Maar als je er echt een challenge van maakt dan moet je wel een beetje dezelfde regels hebben.

Met al die regels heb ik helemaal niks, dat bepaal ik gewoon lekker zelf en dat doet iedereen maar er is 1 punt dat bij iedereen die de hobby uitoefent hetzelfde is; je telt een stadion pas als je er met een wedstrijd geweest bent.
Het tellen is ook maar bijzaak, uiteindelijk zijn we alleen voetbal en of stadionliefhebbers.

Zie ook bijvoorbeeld de Duitse wikipedia:
Keinen Konsens gibt es vor allem dar?ber, ab wann ein Ground als gemacht gilt. Die englische Z?hlweise schreibt 90 Minuten Anwesenheitspflicht vor und l?sst Freundschaftsspiele nur bei Nationalmannschaften zu. Auf dem Kontinent herrscht weder ?ber die L?nge eines Stadionbesuchs noch ?ber die Art des Spiels, zum Beispiel Profi- oder Amateurspiel, Einigkeit. Viele akzeptieren ein Spiel und ein Stadion schon nach einer Halbzeit, anderen reicht bereits eine Viertelstunde. Grundvoraussetzung ist lediglich, dass ein Spiel stattfindet und es sich nicht um eine reine Stadionbesichtigung handelt.

Of de Nederlandse:
Binnen het groundhoppen bestaan met betrekking tot de tellingen ‘stromingen’, vooral in Duitsland, die in meer of mindere mate strikt gevolgd worden. Als basisregel geldt echter dat iemand een wedstrijd moet hebben gezien in een stadion om deze aan zijn lijst te kunnen toevoegen. Een stadion bezocht buiten een wedstrijd om, telt derhalve niet ‘echt’ mee. Dat neemt niet weg dat veel groundhoppers ook graag stadions bezoeken buiten wedstrijden om.

of de Engels;
There is no universal set of rules for counting ‘hopped grounds’, although a generally accepted one is that a match must have been seen at the ground.

Ik weet niet of je zelf iets spaart. Postzegels bijvoorbeeld, je telt toch ook geen postzegels die je ooit een keer gezien hebt maar alleen degene in je bezit? En als iemand je vraagt of je een stad bezocht heb dan antwoord je toch ook niet bevestigend als je er alleen ooit eens met de trein doorheen gereden bent?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Onzinnige vergelijking.

Als iemand van stadions houdt en graag aan rondleidingen deelneemt, dan is ie daar toch gewoon geweest?
 
Bovenaan