Groep B

erka

Well-known member
Nou ja, de commentator gaf net al aan dat in de jeugd voetbal veel populairder is dan ijshockey.

Net even opgezocht maar bij de jeugd is ijshockey maar de 8e sport in Canada. Vanwege de kosten voor ouders. Ik doelde vooral op aandacht bij de profleagues en publiek.

JMD

Well-known member
Toronto ook heel veel immigranten die voetbal populair maken. Ik heb wel eens gelezen dat Toronto de meest internationale stad ter wereld is qua samenstelling van de bevolking
Ik ben in Toronto geweest. Het is dat je daar een Noordamerikaans stratenpatroon hebt (rechthoekig) en veel hoge gebouwen ziet, maar voor de rest voelt het niet Noordamerikaans.

Overigens is dat nog meer in Quebec City, de hoofdstad van Quebec, de enige stad van Noord-Amerika met een oude stadsmuur. Daar heb je het gevoel dat je in Frankrijk loopt.

JMD

Well-known member
Net even opgezocht maar bij de jeugd is ijshockey maar de 8e sport in Canada. Vanwege de kosten voor ouders. Ik doelde vooral op aandacht bij de profleagues en publiek.
Jep, waarbij het volgens mij wel zo is dat ijshockey ook veel gespeeld wordt op kleine natuurijsbaantjes in de winter. Nederlanders gaan op natuurijs schaatsen, Canadezen ijshockeyen.

erka

Well-known member
Ik ben in Toronto geweest. Het is dat je daar een Noordamerikaans stratenpatroon hebt (rechthoekig) en veel hoge gebouwen ziet, maar voor de rest voelt het niet Noordamerikaans.

Welke Toronto ben jij dan geweest? Ik ben ook 2x in Toronto geweest en het is hartstikke Amerikaans. Sterker nog, voor films wordt Toronto altijd gebruikt als ze New York willen laten zien maar daar niet kunnen filmen.

JMD

Well-known member
Welke Toronto ben jij dan geweest? Ik ben ook 2x in Toronto geweest en het is hartstikke Amerikaans. Sterker nog, voor films wordt Toronto altijd gebruikt als ze New York willen laten zien maar daar niet kunnen filmen.
Klopt, dat zeg ik ook. Qua stratenpatroon en gebouwen is het 100% Noordamerikaans. Maar qua mensen die er lopen e.d. (en daar refereerde jij eerder aan) zijn echt van allerlei types.

• Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Eerst Canada met een fraaie aanval die geen 1-1 oplevert en dan even later is ineens Bosnië weg, maar redt de keeper.

Bovenaan