Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eric Corton slaat hier de spijker behoorlijk op z'n kop, vind ik. Er komen wat scholieren met een aantal aanbevelingen en gelijk duikelen er allerlei mensen over elkaar heen om het, op z'n zachtst gezegd, te ridiculiseren en met opgeheven vinger 'Dit is weer Woke, blabla' te roepen. Dat is een soort spasme in de maatschappij waar ik onderhand toch zo gek van word. Zodra er iets gebeurt of gezegd wordt wat niet in jouw wereldbeeld past, gelijk zwaar over de top roepen hoe het hele land naar de verdoemenis gaat, of dat de ander met de andere mening rijp is voor een gesticht. Doe even rustig en probeer eens een keertje te luisteren naar wat de ander zegt.

 

gevegt

Well-known member
Eric Corton slaat hier de spijker behoorlijk op z'n kop, vind ik. Er komen wat scholieren met een aantal aanbevelingen en gelijk duikelen er allerlei mensen over elkaar heen om het, op z'n zachtst gezegd, te ridiculiseren en met opgeheven vinger 'Dit is weer Woke, blabla' te roepen. Dat is een soort spasme in de maatschappij waar ik onderhand toch zo gek van word. Zodra er iets gebeurt of gezegd wordt wat niet in jouw wereldbeeld past, gelijk zwaar over de top roepen hoe het hele land naar de verdoemenis gaat, of dat de ander met de andere mening rijp is voor een gesticht. Doe even rustig en probeer eens een keertje te luisteren naar wat de ander zegt.

Net zoals hier zijn de reacties volkomen voorspelbaar uit de ( ultra ) rechtse conservatieve hoek dat die kinderen gewoon dood moeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

gevegt

Well-known member
Inderdaad. Toch te triest voor woorden dat die kinderen van het Laks nu bedreigd worden.
Voor een bepaald soort mensen lijkt het een dagtaak te zijn om iemand dood te wensen met een andere mening.
De inflatie is zo groot dat ik het meestal niet niet serieus neem.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ga er vanuit dat 99% van alle mensen op de wereld nog gewoon man/vrouw is. Is er echt zo'n noodzaak om dan die aanspreekvorm aan te passen?
 

JMD

Well-known member
Net zoals hier zijn de reacties volkomen voorspelbaar uit de ( ultra ) rechtse conservatieve hoek dat die kinderen gewoon dood moeten.
Die mensen van het LAKS bedreigen is idd totaal idioot (sowieso is bedreigen idioot, welke mening die mensen dan ook hebben), maar de kritiek op dit geschrift van LAKS was breder dan van alleen deze idioten. Het overgrote deel had 'gewoon' kritiek, maar dat lijkt tegenwoordig ook niet meer te mogen. Ook dan zie je de spasme waar Jamel over schrijft. We lijken niet meer te kunnen accepteren dat er mensen zijn met een andere mening, en dat geldt dan ook beide kanten op. Net zoals er opmerkingen gemaakt mogen worden in de trant van wat het LAKS zegt, mogen er ook opmerkingen gemaakt worden dat dat een onzingeschrift is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ga er vanuit dat 99% van alle mensen op de wereld nog gewoon man/vrouw is. Is er echt zo'n noodzaak om dan die aanspreekvorm aan te passen?
Ik snap de gedachte op zich wel om transseksualiteit in algemene zin bij kinderen minder taboe te laten zijn. Dat is volgens mij ook één van de redenen voor dit soort initiatieven en ook anderen zoals dat met Lentekriebels. Heb me daar nog te weinig in verdiept trouwens, omdat ik al moe werd van de eerste spastische reacties waar ik het eerder over had.

Waar het naar mijn idee om gaat is dat veel kinderen al op jonge leeftijd worstelen met seksualiteit en geaardheid, maar dat dit tot voor kort een taboe onderwerp lijkt op scholen. Ik ben via mijn werk met diverse transseksuelen op volwassen leeftijd in contact gekomen. Bij het gros van die mensen diende de twijfels over hun identiteit zich al op hele jonge leeftijd aan. Ze hadden op de basisschool al het gevoel 'in een verkeerd lichaam te zijn geboren'. Maar tegelijkertijd was dit iets wat ze nergens bespreekbaar durfden of konden maken, waardoor er serieuze psychische problemen zijn gaan spelen. Dus dat er mensen zijn die pleiten voor minder taboe, dat juich ik alleen maar toe.

Is de weg van Lentekriebels en nu dit advies van Laks de juiste weg? Dat is een andere discussie, dat weet ik niet precies. Ik neig er persoonlijk naar dat het een beetje doorslaat, maar ik zou graag willen dat we er op een normale manier met elkaar over in gesprek kunnen. Maar zoals met wel meer van dit soort controversiële onderwerpen is de nuance direct zoek en vallen ze bij zowel voor- als tegenstanders over elkaar heen om het direct in het absurde te trekken.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Waarom met suggesties komen als er geen noodzaak toe is?
Ik maakte ook een suggestie binnen onze voetbalclub waarmee we de club verder kunnen brengen. Er was geen directe noodzaak voor. Overigens een suggestie waar ook nog wat mee gedaan gaat worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bud Light. Ik zit even te kijken op Untappd, maar dat is echt behelpen als je dat drinkt. Vervelend natuurlijk dat een beurswaarde even daalt, maar je hoeft het niet af te tikken. Ik ben benieuwd hoe standvastig de VS is. De Hema boycot kwam hier niet echt van de grond. Dit is natuurlijk wel makkelijker als ze nu per ongeluk in aanraking komen met bier met smaak.
 
Bovenaan