Flora en Fauna

Unregistere

Well-known member
Super leuk. Had gisteravond mijn nichtje op de app. Ze zit in groep 5 en gaat weer naar school. Nu mocht ze gisteren haar spreekbeurt houden, die was uitgesteld door alle perikelen. Ze had een 8!!!

De spreekbeurt ging trouwens over de ekster.
 

Abubakari

Well-known member
Over Noord Ooster en waarom zoveel clubs op zaterdag gaan spelen en waarom zaterdag superieur aan zondag is dus?
 

Unregistere

Well-known member
Over Noord Ooster en waarom zoveel clubs op zaterdag gaan spelen en waarom zaterdag superieur aan zondag is dus?

Nee, echt over de ekster!

Enkele zinnetjes die ik me kan herinneren - ze deed de hele spreekbeurt via Whatsapp bellen ook voor mij namelijk - waren de volgende:

De ekster is zwart of wit, maar nooit grijs. En ook niets er tussenin. Je kunt de ekster herkennen aan zijn roep. Hij maakt een geluid dat hij vaak herhaalt. Je hoort weleens dat eksters blinkende dingetjes uit huizen pikken. Dat is niet waar. Eksters zijn wel nieuwsgierig naar nieuwe dingen, daarom gaan ze het wel onderzoeken, maar ze pikken het niet. Soms vallen eksters in groepjes van drie een kat aan, om de kat weg te jagen uit hun gebied. Volgens mijn oom is er in Engeland een voetbalclub met de bijnaam 'de eksters'. Dat is Newcastle United. In China en Korea zien de mensen een ekster als een geluksvogel, daar is hij een soort zondagskind. In Europa juist niet.

En dan nog wat verhaaltjes daaromheen, maar dit bleef het meest bij mij hangen. De juf was kennelijk ook onder de indruk!!
 

De Wolf

Well-known member
@Unregistere

In Duinrell een Westelijke stierslang gezien bij de rodelbaan. In die omgeving niet heel bijzonder omdat er een aantal in de duinen bij Wassenaar kruipen.
 

Unregistere

Well-known member
@Unregistere

In Duinrell een Westelijke stierslang gezien bij de rodelbaan. In die omgeving niet heel bijzonder omdat er een aantal in de duinen bij Wassenaar kruipen.

Toch wel opvallend hoor, al die ontsnappende slangen!

De westelijke stierslang is gelukkig minder vasthoudend dan de noord-oostelijke variant.
 
Bovenaan