Feyenoord in Europa

Jacco

Well-known member
Ik vond niet dat Roma extreem de bus parkeerde.
Feyenoord had misschien iets meer balbezit, maar het verschil was niet zo groot.

Ik verwacht hetzelfde spelbeeld in Roma.
Je kunt je ook afvragen of het slim is voor Feyenoord om wat verdediger te spelen, maar dat lijkt het me de ploeg niet voor.
 

Batigoal

Well-known member
Roma speelde niet bepaald vol op de aanval, maar had alsnog toch gewoon de beste kansen? Naast de genoemde kansen ook nog een paar keer El Shaarawy die voor het doel verscheen, Belotti die het een paar keer verprutste.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Roma speelde niet bepaald vol op de aanval, maar had alsnog toch gewoon de beste kansen? Naast de genoemde kansen ook nog een paar keer El Shaarawy die voor het doel verscheen, Belotti die het een paar keer verprutste.
Vond de kansenverhouding redelijk gelijk, buiten die pingel dan. Verder speelde Roma inderdaad bepaald niet va-banque, maar ook in de eerste helft probeerden ze Feyenoord al met enige regelmaat vroeg vast te zetten en tot de lange bal te dwingen. Ik vond het daarom best een mooie, gelijkwaardige wedstrijd. Feyenoord was dit keer de meest fortuinlijke, waar het in de Conference League finale andersom was. Ligt dus voor de hand om in Rome weer een vergelijkbare pot te verwachten. Blijkbaar liggen beide teams behoorlijk dicht bij elkaar. Hopelijk kunnen we daar vroeg scoren. Als zij de eerste goal maken, wordt het heel erg lastig.
 

Batigoal

Well-known member
Vond de kansenverhouding redelijk gelijk, buiten die pingel dan. Verder speelde Roma inderdaad bepaald niet va-banque, maar ook in de eerste helft probeerden ze Feyenoord al met enige regelmaat vroeg vast te zetten en tot de lange bal te dwingen. Ik vond het daarom best een mooie, gelijkwaardige wedstrijd. Feyenoord was dit keer de meest fortuinlijke, waar het in de Conference League finale andersom was. Ligt dus voor de hand om in Rome weer een vergelijkbare pot te verwachten. Blijkbaar liggen beide teams behoorlijk dicht bij elkaar. Hopelijk kunnen we daar vroeg scoren. Als zij de eerste goal maken, wordt het heel erg lastig.
Ben ik het mee eens. Op zich fascinerend om te zien hoe Feyenoord zich in een volle Kuip boven zichzelf uit kan stijgen, petje af daarvoor. Zo kunnen ze het de resterende ploegen in het toernooi allemaal best moeilijk maken.
 

Makanaky

Well-known member
541 wil ook prima met dit team. Szymanski / Paixão en López / Idrissi aan de buitenkanten afhankelijk vd stand.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ben ik het mee eens. Op zich fascinerend om te zien hoe Feyenoord zich in een volle Kuip boven zichzelf uit kan stijgen, petje af daarvoor. Zo kunnen ze het de resterende ploegen in het toernooi allemaal best moeilijk maken.
Inderdaad. Ik realiseerde me gisteravond hoe bijzonder het eigenlijk is dat ik niet eens helemaal tevreden ben met een 1-0 overwinning op AS Roma in de kwartfinale van de Europa League. Twee jaar geleden werden we nog kansloos uitgeschakeld in de groepsfase door Wolfsberger AC en Dinamo Zagreb. Het kan verkeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Roma speelde niet bepaald vol op de aanval, maar had alsnog toch gewoon de beste kansen? Naast de genoemde kansen ook nog een paar keer El Shaarawy die voor het doel verscheen, Belotti die het een paar keer verprutste.

Feyenoord kwam mede doordat het veel aanvallen matig uitspeelde nauwelijks tot kansen. Het is ook lastiger om kansen te creëren tegen de gesloten organisatie van Roma als tegen de wat meer open organisatie van Feyenoord. Al was Roma minder gesloten mede door die 1-0 en Feyenoord minder open.

Hopelijk dat de vleugelspelers bij de return in betere doen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Feyenoord kwam mede doordat het veel aanvallen matig uitspeelde nauwelijks tot kansen. Het is ook lastiger om kansen te creëren tegen de gesloten organisatie van Roma als tegen de wat meer open organisatie van Feyenoord. Al was Roma minder gesloten mede door die 1-0 en Feyenoord minder open.

Hopelijk dat de vleugelspelers bij de return in betere doen zijn.
De huidige vleugelspelers zijn het allemaal net-niet. Maar goed, als ze straks de CL in mogen zullen daar wel versterkingen gehaald worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De huidige vleugelspelers zijn het allemaal net-niet. Maar goed, als ze straks de CL in mogen zullen daar wel versterkingen gehaald worden.

Niet constant, maar over een geheel seizoen samen zijn ze productiever dan de vleugelspelers van vorig seizoen. Ik geloof dat er in Paixão nog wel rek zit dat hij hopelijk richting niveau Sinisterra kan doorgroeien. Idrissi en Jahanbakhsh zijn nuttige spelers om erbij te hebben, maar als je op CL niveau meewil zal het inderdaad wellicht wel een investering vergen. Wålemark blijft verder nog steeds een belofte, maar na straks anderhalf seizoen mag er wel wat zicht zijn op progressie. Dilrosun is een heel erg goede voetballer met op zich wel rendement, maar lijkt uiteindelijk toch niet echt te passen. Al zou er maar een grammetje peper in komen zou het wellicht kunnen, maar het lijkt er echt niet in te zitten.
 
Bovenaan