Feyenoord in Europa

Abubakari

Well-known member
Dus de heiligverklaring van Slot is ook alweer voorbij?

Ik denk, je ziet het bij Ajax ook, dat zoveel nieuwe spelers inpassen gewoon met de nodige problemen gaat. Zowel Ajax als Feyenoord is meer dan een half basiselftal kwijt, dat merk je. Spelers moeten op elkaar ingespeeld raken, waarom het dan in de ene wedstrijd wel lukt en in de andere niet snap ik ook niet. Maar dat het niet 1 2 3 loopt met zoveel nieuwelingen verbaast me niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar is het terecht dat Feyenoord heeft verloren? Is het elftal door de zo gezegde ondergrens gezakt?

Ik denk niet dat we terecht hebben verloren over de gehele wedstrijd, maar wel puur op basis van de tweede helft. De tweede helft zijn we ruim door de ondergrens heen gezakt. Het leek werkelijk nergens op.

Dus de heiligverklaring van Slot is ook alweer voorbij?

Ik denk, je ziet het bij Ajax ook, dat zoveel nieuwe spelers inpassen gewoon met de nodige problemen gaat. Zowel Ajax als Feyenoord is meer dan een half basiselftal kwijt, dat merk je. Spelers moeten op elkaar ingespeeld raken, waarom het dan in de ene wedstrijd wel lukt en in de andere niet snap ik ook niet. Maar dat het niet 1 2 3 loopt met zoveel nieuwelingen verbaast me niet.

De absolute heiligverklaring is wel voorbij. Maar Slot staat uiteraard nog wel steeds op een voetstuk. Het is alleen wel zo dat Slot voor bepaalde zaken die al anderhalf jaar niet goed gaan oplossingen moet gaan vinden en dat hij dit half jaar sowieso wat duidelijkere keuzes moet gaan maken/kiezen voor een vastere samenstelling.

Verder inderdaad niet wonderbaarlijk dat het van wedstrijd tot wedstrijd kan verschillen. Alleen is Trauner/Hancko zo'n beetje het enige koppeltje wat niet onwennig oogt. Ik denk dat dat komt door dat velen wisselen, wat Pascallovic goed uiteen heeft gezet. Vastere samenstellingen zal zorgen dat er weer echt een wisselwerking gaat ontstaan tussen spelers, waardoor het minder inspanning kost om een goede wedstrijd te spelen. Het is ook wel lastig voor Slot, omdat de selectie juist relatief evenwichtig is samengesteld (behoudens dan voor de zes positie waar we juist niemand echt voor hebben gehaald). Daardoor zijn de kwaliteitsverschillen tussen spelers klein en daardoor is de verleiding groot om weer te wisselen als het een keer minder loopt. Daar gaan spelers op de langere termijn niet beter van voetballen.
 

Abubakari

Well-known member
Onder ten Hag duurde het vaak ook een tijdje voor de ideale samenstelling gevonden was, denk dat Slot dat ook nog aan het uitzoeken is, welke 11 vormen het beste team in de zin dat ze elkaar het best aanvullen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kom op!!! Lazio had het lastig tegen Graz en Midden-Jutland, terwijl wij vier keer niet de mindere waren tegen die tegenstanders. Niet onmogelijk dus, vandaag.
 
Bovenaan