Feyenoord - FC Utrecht

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord komt ook vrijwel direct met een bericht dat ze niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is nog eens goed handelen van de club. Dit bericht hadden ze waarschijnlijk al klaar staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wellicht dat onze spelregels kenners hier duidelijkheid over kunnen geven, maar je hebt altijd een situatie waarbij iemand sowieso aan de kant moet blijven de eerstvolgende wedstrijd ongeacht een beroep en een situatie waarbij iemand wel de volgende wedstrijd kan spelen. Ik dacht dat als je direct rood krijgt je sowieso de eerst volgende wedstrijd mist.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi, dan lijkt mij het risico dat hij PSV uit mist heel erg klein.
 

zwammy

Well-known member
Ik vond hem een beetje op die 2e van Naah lijken, wel rood maar 2 wedstrijden zou zat zijn.
 

Keyser S?ze

New member
Wellicht dat onze spelregels kenners hier duidelijkheid over kunnen geven, maar je hebt altijd een situatie waarbij iemand sowieso aan de kant moet blijven de eerstvolgende wedstrijd ongeacht een beroep en een situatie waarbij iemand wel de volgende wedstrijd kan spelen. Ik dacht dat als je direct rood krijgt je sowieso de eerst volgende wedstrijd mist.

In het amateurvoetbal is direct rood altijd de eerstvolgende wedstrijd geschorst.
 

JMD

Well-known member
Mooi, dan lijkt mij het risico dat hij PSV uit mist heel erg klein.

Tenzij het 3 wedstrijden onvoorwaardelijk worden... ;)

Ik kon me nog wel vinden in rood, maar deze straf is belachelijk. Gewoon 1 duel en klaar.
 

Jozsef

New member
Mario van de Ende snapt er ook al geen reet van. En die neem ik w?l serieus.
Rood blijft natuurlijk lachwekkend. Is het gek dat ik ergens hoopte op vrijspraak?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mario van de Ende snapt er ook al geen reet van. En die neem ik w?l serieus.
Rood blijft natuurlijk lachwekkend. Is het gek dat ik ergens hoopte op vrijspraak?

Gek niet, wel na?ef. Ze hadden het echter gewoon met een wedstrijdje ter bescherming van Blom moeten afdoen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vond de overtreding dermate zwaar dat je ook niet kunt zeggen dat vrijspraak heel erg voor de hand lag. Daar bedoel ik mee dat de beslissing van Blom wel enigszins te verdedigen valt, wat de KNVB geen reden geeft om hem af te vallen. Maar ??n wedstrijdje had inderdaad voor alle partijen de beste optie geweest.
 

Fabian

Active member
Ik had geel gegeven, maar je kunt nog redeneren over rood.

Maar de zienswijze van de KNVB vind ik zeer opmerkelijk. Die komen met 'ernstig gemeen spel'. Die jongen ging voor de bal om zijn foute aanname te corrigeren en was simpelweg te laat.
Als je het hebt over ernstig gemeen spel, spreek je van intentie en dat was er niet. Dan moet je zijn bij bijvoorbeeld die idioot van Rapid Wien die maar twee wedstrijdjes hoeft toe te kijken.
 
Bovenaan