FC Utrecht Transfertopic

G

Gast

Guest
Nog geen transfertopic bij mijn favo club zag ik.

Bij Benfica geflopte Ould-Chikh duikt op bij FC Utrecht
Bilal Ould-Chikh hoopt zijn voetballoopbaan bij FC Utrecht nieuw leven in te blazen. De negentienjarige vleugelspeler traint momenteel mee met de ploeg van Erik ten Hag nadat een avontuur bij Benfica op een mislukking uitliep. In Portugal kwam het voormalig toptalent van Twente niet verder dan een reserveplek bij het tweede elftal.
Ould-Chikh (foto, links) stond in Nederland te boek als een groot talent en debuteerde op zijn zestiende in het eerste elftal van FC Twente. Een jaar later verdiende hij een transfer naar Benfica, dat 1,25 miljoen euro voor hem betaalde. In Portugal haalde de Marrokaanse Nederlander echter nooit het eerste elftal; hij kwam niet verder dan ??n basisplaats en elf invalbeurten in het tweede.

Waar Ould-Chikh bij Twente op jonge leeftijd al successen vierde met onder meer een doelpunt tegen Heracles en negentien wedstrijden in de hoofdmacht, kwamen er vanuit Portugal vooral negatieve berichten over naar Nederland. Zo werd hij bij Oranje Onder-19 vanwege onprofessioneel gedrag uit de selectie gezet.

FC Utrecht wordt mogelijk de zesde club van Ould-Chikh, nadat hij ook in de jeugdopleidingen van Feyenoord, RBC Roosendaal en Willem II/RKC speelde. Daarnaast kwam hij uit voor meerdere jeugdteams van Oranje, voordat hij in eerder deze maand voor Marokko Onder-20 koos.

Bron: vi.nl

Talent is het probleem niet bij deze jongen, hopelijk kan ten hag hem op de rails krijgen.

Als fcu hem zou contracteren komen er wel veel Marokkanen in de a selectie met als mogelijk gevaar dat er groepsvorming gaat plaatsvinden..
 

Batigoal

Well-known member
FC Utrecht wordt zo een opvanghuis voor geflopte talenten (Labyad, Sneijder, Zivkovic, Haller, Barazite).
 
G

Gast

Guest
Lijkt het wel wat op idd maar spelers met een krasje zijn haalbaar voor Utrecht. De uitdaging voor de club is om deze spelers weer op de rails te krijgen zoals Mols, Letschert en Haller.
Daarnaast heeft Utrecht ook wel goede jeugdproducten voortgebracht de laatste jaren zoals Ramselaar, Troupee, Amrabat en in mindere mate Ayoub (een verleden bij Ajax)
 

De Groene Scout

Well-known member
Mooi voorbeeld van een veel te vroeg uitgewaaid talentje.
Als hij ook in de spiegel durft te kijken heeft hij nog wel kans iets van zijn carri?re te maken.
 

Batigoal

Well-known member
Lijkt het wel wat op idd maar spelers met een krasje zijn haalbaar voor Utrecht. De uitdaging voor de club is om deze spelers weer op de rails te krijgen zoals Mols, Letschert en Haller.
Daarnaast heeft Utrecht ook wel goede jeugdproducten voortgebracht de laatste jaren zoals Ramselaar, Troupee, Amrabat en in mindere mate Ayoub (een verleden bij Ajax)

O het is ook zeker een goed beleid en de club staat er sportief niet voor niets zo goed voor. Blijkbaar weten ze goed om te gaan met jongens die voorheen niet zo'n beste mentaliteit hadden. Daarnaast knap dat ze regelmatig jeugdspelers weten in te passen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich ook wel gezond dat er een flink aantal Marokkanen spelen bij FC Utrecht. Er wonen ook heel erg veel Marokkanen in Utrecht. Een gezonde afspiegeling. Ik ben benieuwd naar deze andere Bilal. Zou ook een interessante speler voor Feyenoord kunnen zijn.
 
G

Gast

Guest
Feyenoord moet aan de bak: clubs staan in de rij voor uitblinkende Jones
Maandag 13 maart 2017 om 12:40
EXCLUSIEF - Dat nog onzeker is waar Brad Jones komend seizoen onder de lat staat, zorgt ervoor dat de huidige eerste keeper van Feyenoord wordt platgebeld. Bijna de volledige Eredivisie-subtop zit achter Jones aan.

FC Twente, sc Heerenveen, FC Utrecht en AZ hebben - zelf of via tussenpersonen - al een lijntje uitgegooid naar de keeper die deze zomer transfervrij is. Het management van Jones is in gesprek met de directie van Feyenoord over een nieuw contract, maar vooralsnog is er nog geen akkoord bereikt.

Op voorhand ja zeggen tegen een rol als tweede keeper ziet Jones niet zitten. Hij wil na het vooralsnog geweldig verlopen seizoen graag de concurrentiestrijd met Kenneth Vermeer aangaan. Als er onverhoopt geen akkoord met Feyenoord bereikt zou worden, heeft Jones echter voldoende alternatieven.

Na dit seizoen lijkt er in de Eredivisie een ware keeperscarrousel te gaan draaien. Nick Marsman, huidige eerste keeper van FC Twente, heeft een aflopende verbintenis. Hetzelfde geldt voor Erwin Mulder (sc Heerenveen), Tim Krul (gehuurd, AZ) en Robbin Ruiter (FC Utrecht). Daarnaast is het sterk de vraag of PSV erin slaagt Jeroen Zoet te behouden.

(Wout Stravers / VoetbalPrimeur)
 
G

Gast

Guest
Zo jammer, deze jongen kan een goede worden maar dit is pas zijn eerste volledige seizoen en wordt een mogelijke speler van wereldformaat genoemd

'Sofyan Amrabat kan de absolute wereldtop halen'
Sofyan Amrabat beleeft het seizoen van zijn doorbraak. Pas 20 jaar is hij, maar de Marokkaanse middenvelder van FC Utrecht speelt zich in zijn eerste jaar al nadrukkelijk in de kijker van grotere clubs. De vraag is of een transfer deze zomer al wijsheid is.

Redactie 20-04-17, 10:54 Laatste update: 12:11
18
6
Amrabat in duel met Eljero Elia
Amrabat in duel met Eljero Elia ? ANP Pro Shots
Bart Ramselaar. Een jaar geleden schreeuwde heel Utrecht moord en brand toen hij de wijk nam naar PSV en trainer Erik ten Hag doodleuk verkondigde dat hij niet de markt op wilde voor een opvolger. ,,Die hebben we al'', zei de oefenmeester met overtuiging. Die jongen met rugnummer 25, Sofyan Amrabat, om precies te zijn.

De afgelopen maanden is het gelijk van Ten Hag wekelijks te zien, want niemand rond stadion Galgenwaard rept ook maar een seconde over het gemis van Ramselaar. De ene publiekslieveling is dood, leve de andere. Zo simpel kan het voetballeven gaan.

Amrabat, het tien jaar jongere broertje van Watford-aanvaller Nordin (ex-PSV, -Galatasaray en -M?laga), was de afgelopen twee wedstrijden tegen FC Twente en Feyenoord) het beste dat FC Utrecht te bieden had. Bescheiden als hij is zegt Amrabat dat 'het wel aardig gaat', maar niet voor niets is Utrecht achter de schermen druk doende om hem langer vast te leggen. Zijn contract loopt na komend seizoen af, er is een optie voor het seizoen 2018-2019, maar de relatief korte contractduur maakt hem interessant voor kapers op de kust.

Uitgeleerd
Souf is in alles een moderne middenvelder. Hij heeft power, is effectief, heeft duelkracht, een goede passtechniek, plus loopvermogen
Nacer Barazite
Ten Hag - 'op zijn positie zijn er bijna geen gelijkwaardige middenvelders in Nederland' - adviseerde zijn pupil al eerder om te blijven. Om in elk geval komend seizoen te bevestigen wat hij nu laat zien. En volgens Ten Hag is Amrabat nog niet uitgeleerd bij een subtopper. Maar wat is wijsheid? Komende zomer gaan of bijtekenen? ,,Ik denk dat hij met sterkere spelers om zich heen nog beter tot zijn recht komt.''

Dat zegt Nacer Barazite. De nummer 10 van Utrecht stelt dat Amrabat 'alles heeft om de absolute wereldtop te halen'. ,,Hoewel iedereen zijn kwaliteiten kende, is de snelheid waarmee hij stappen maakt wel verbazend. Hij is misschien wel beter dan Bart Ramselaar. 'Souf' is in alles een moderne middenvelder. Hij heeft power, is effectief, heeft duelkracht, een goede passtechniek, plus loopvermogen.''

Grandioos
Tegen Twente was hij grandioos, In de Kuip deed hij het ook prima.
John de Wolf
John de Wolf zag Amrabat als analyticus van FOX Sports de laatste weken vaak aan het werk. Hij is onder de indruk van de enkelvoudig Marokkaans international. ,,Tegen Twente was hij grandioos'', vindt De Wolf. ,,In de Kuip deed hij het ook prima. Dat geef ik je te doen. Voor 45.000 fans, in die ambiance, je hoofd boven water houden en ook nog eens goed spelen, is knap.''

De voormalige verdediger kijkt graag naar Amrabat. ,,Het is een mooie speler. Box-to-box is hij heel sterk. Fysiek ziet het er prima uit. Natuurlijk gaat de vraag komen of het wijs is om deze zomer al voor een transfer te gaan. Het clich? 'wat goed, is komt snel' past hem. Ik denk dat hij de volgende is die gaat bij Utrecht.''

Een tussenstap naar de Nederlandse top lijkt logisch. Intern bij Utrecht houden ze al rekening met die marsroute. De Wolf: ,,Hij past qua manier van spelen bij PSV, want zo'n stap zou het beste zijn. Het belangrijkste is dat hij bij kandidaat-clubs met de trainer praat. Is die gecharmeerd van hem, wat zijn de plannen? Want bij Utrecht zit hij prima nu. Die club doet het fantastisch, hij kan er vlieguren maken. Ze hebben bovendien een trainer die spelers beter maakt. Ideaal voor een jongen als Amrabat. Maar heb je echt een keuze als er een grote aanbieding komt?''
 

Batigoal

Well-known member
Veel te veel talenten denken na ??n goed jaartje bij een subtopper dat ze de top aan kunnen. Dat kan nog eens vies tegenvallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zie je aan Bilal, die begint nu ook pas een beetje aan te haken na ruim twee seizoenen. Sinkgraven heeft ook aanpassingsproblemen gehad en is uiteindelijk maar tot linksback omgeturnd.
 

Pascallovic

Well-known member
Er valt nog heel weinig te zeggen over het niveau van Amrabat en waar ie terecht kan komen. Op dit moment komt ie bij de topclubs niet in het eerste elftal, dus dan zou ik nog lekker een jaartje bij FC Utrecht blijven.
 

Batigoal

Well-known member
Ik las gisteren dat zijn broer gaat proberen te regelen dat Amrabat naar Watford kan. Lijkt me niet de beste keuze.
 

Batigoal

Well-known member
Nou ja, beter Watford dan een top-6 ploeg. Watford heeft ook een goede jeugdopleiding

:cab:

Je bedoelt dat de faciliteiten op orde zijn? Dat zal bij elke Premier League en Championship-club wel zijn. Verder heeft Watford voor de buitenstaander natuurlijk 0,0 uitstraling met z'n 23 nationaliteiten in het eerste team alleen. Amrabat II gaat de komende jaren lekker verhuurd worden aan allerlei teams uit de lagere divisies.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, ik bedoel dat ze een goede opleiding hebben. Met een idee en een filosofie. Maar noem gerust een PL team met eigen jeugdspelers in het team. Everton?
 

ALenstra

Well-known member
Hoeveel spelers stromen vanuit de jeugd door naar het eerste team bij Watford. Mij lijkt het vooral een koopclub. Berghuis kwam er ook niet aan de bak.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, ik bedoel dat ze een goede opleiding hebben. Met een idee en een filosofie. Maar noem gerust een PL team met eigen jeugdspelers in het team. Everton?

Amrabat zit op een leeftijd dat hij niet zoveel meer te maken heeft met een jeugdteam.

Maar Everton, West Ham, Southampton, Tottenham daar denk ik eerder aan bij ploegen met een goede jeugdopleiding. Dat betekent namelijk dat er nog weleens iemand doorbreekt. Weet jij ??n speler die is opgeleid door Watford?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk ook niet meteen aan Watford als het gaat over het geven van kansen aan jonge spelers, al dan niet uit eigen opleiding.
 
Bovenaan