FC Utrecht Nieuws topic

De Groene Scout

Well-known member
De nieuwe trainer is bekend; Erik ten Hag dus:
Erik ten Hag is met ingang van het nieuwe seizoen hoofdtrainer van FC Utrecht. Dat meldt Fox Sports. De oefenmeester uit Oldenzaal zal samen met Jean-Paul de Jong Rob Alflen opvolgen. Het trainersduo wordt komende week gepresenteerd.

Ten Hag zal naast zijn taken als hoofdtrainer ook technische verantwoordelijkheid krijgen over de scouting en de opleiding. 'Mister FC Utrecht' De Jong zal als veldtrainer fungeren en is daarnaast assistent. De twee werkten eerder al samen bij Go Ahead Eagles toen het in 2013 promoveerde. Ook toen was Ten Hag hoofdtrainer, De Jong liep in die tijd stage.

Voor Ten Hag betekent het zijn debuut als hoofdtrainer in de Eredivisie. Eerder was hij assistent bij FC Twente en PSV, telkens onder Fred Rutten. Ten Hag kondigde onlangs aan te stoppen bij de beloften van Bayern M?nchen, waarmee hij vorig seizoen kampioen werd, maar desondanks op het nippertje promotie misliep. In het seizoen 1995/1996 speelde Ten Hag voor FC Utrecht.
 

Methone

New member
'FC Utrecht omzeilt straf van KNVB voor thuiswedstrijd tegen Ajax'

FC Utrecht biedt seizoenkaarthouders van de Bunnikside een andere plek in het stadion aan tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax op 13 december, zo meldt RTV Utrecht. Dat is volgens de regionale omroep de reactie van de club op de straf van de KNVB, die de Utrechters verplicht de Bunnikside leeg te houden.
De KNVB legde de straf op omdat supporters van FC Utrecht tijdens de vorige wedstrijd tegen Ajax antisemitische leuzen riepen. Algemeen directeur Wilco van Schaik heeft de supporters per mail verteld dat voor alle leden van de fanatieke tribune een andere plek in het stadion wordt gezocht.
De KNVB legde vanwege de kwetsende spreekkoren de club ook een boete van 10.000 euro op. FC Utrecht heeft een hoger beroep aangespannen. Mocht dat verloren gaan, dan worden de fans in (gezins)vakken neergezet. De daders van de racistische spreekkoren op 5 april werden nooit door politie of justitie ge?dentificeerd.

Bron: Voetbalzone
 

SanMark.

Well-known member
'FC Utrecht omzeilt straf van KNVB voor thuiswedstrijd tegen Ajax'

FC Utrecht biedt seizoenkaarthouders van de Bunnikside een andere plek in het stadion aan tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax op 13 december, zo meldt RTV Utrecht. Dat is volgens de regionale omroep de reactie van de club op de straf van de KNVB, die de Utrechters verplicht de Bunnikside leeg te houden.
De KNVB legde de straf op omdat supporters van FC Utrecht tijdens de vorige wedstrijd tegen Ajax antisemitische leuzen riepen. Algemeen directeur Wilco van Schaik heeft de supporters per mail verteld dat voor alle leden van de fanatieke tribune een andere plek in het stadion wordt gezocht.
De KNVB legde vanwege de kwetsende spreekkoren de club ook een boete van 10.000 euro op. FC Utrecht heeft een hoger beroep aangespannen. Mocht dat verloren gaan, dan worden de fans in (gezins)vakken neergezet. De daders van de racistische spreekkoren op 5 april werden nooit door politie of justitie ge?dentificeerd.

Bron: Voetbalzone


Dus je kan concluderen dat Utrecht achter zijn supporters staat en achter de spreekkoren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Slecht signaal natuurlijk. Anderzijds zou ik er ook niet op zitten te wachten dat wanneer men op vak T massaal dergelijke liederen gaat zingen, dat ik dan op vak R ook thuis mag blijven.
 

SanMark.

Well-known member
Gewoon een prima manier om aan te geven dat ze het een keer niet eens zijn met de straf van de KNVB.

Maar straks wel weer krokodillentranen huilen dat het hun schuld niet is, dat ze de supporters niet onder controle kunnen krijgen en dat de overheid maar moet ingrijpen.
 

De Groene Scout

Well-known member
In dit voorbeeld ging het FC Utrecht volgens mij met name om de willekeur. Tijdens die wedstrijd werd er wel iets geroepen, maar viel het in vergelijking met vele andere wedstrijden in de eredivisie nogal mee. Dat dan complete vakken leeg moeten blijven vonden ze in Utrecht een beetje te ver gaan. Als dit de lijn is, dan speel je wekelijks voor lege stadions. Stelde volgens mij ook niet zoveel voor.

PS: O ja, ik ga spreekkoren niet goed praten hoor.
 

Maasveld

Well-known member
In dit voorbeeld ging het FC Utrecht volgens mij met name om de willekeur. Tijdens die wedstrijd werd er wel iets geroepen, maar viel het in vergelijking met vele andere wedstrijden in de eredivisie nogal mee. Dat dan complete vakken leeg moeten blijven vonden ze in Utrecht een beetje te ver gaan. Als dit de lijn is, dan speel je wekelijks voor lege stadions. Stelde volgens mij ook niet zoveel voor.

PS: O ja, ik ga spreekkoren niet goed praten hoor.
https://youtu.be/zV1rR6J1aXs
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lastige kwestie. Gevalletje de goeden lijden onder de kwaden. Ik kan me voorstellen dat je als club niet zit te wachten op een wedstrijd zonder je fanatiekste supporters, omdat een groepje idioten zich niet kan gedragen. Maar anderzijds behoor je als club stelling in te nemen tegen dit soort gedrag. En dit is het tegenovergestelde. Ik snap ze wel, maar de manier waarop is niet handig.
 

gevegt

Well-known member
Wat me het meest opvalt is dat ze niemand getraceerd hebben die meedeed aan de spreekkoren.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat bedoel ik. Groepje van 30 leeghoofden zingt een niet te verstaan liedje over Joden en dan moeten complete vakken thuis blijven. In ieder stadion waar Ajax speelt hoor je wekelijks het woord Joden. Dan kun je dus alle wedstrijden die Ajax speelt wel zonder publiek afwerken. Ze zijn er overigens zelf ook trots op door er wekelijks liedjes over te zingen. Op het veld heft volgens mij niemand zich aangesproken gevoeld, als het al te horen was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lastige kwestie. Gevalletje de goeden lijden onder de kwaden. Ik kan me voorstellen dat je als club niet zit te wachten op een wedstrijd zonder je fanatiekste supporters, omdat een groepje idioten zich niet kan gedragen. Maar anderzijds behoor je als club stelling in te nemen tegen dit soort gedrag. En dit is het tegenovergestelde. Ik snap ze wel, maar de manier waarop is niet handig.

5.500 supporters straffen wat honderd supporters op hun geweten hebben. Blijft lastig.

Wat me het meest opvalt is dat ze niemand getraceerd hebben die meedeed aan de spreekkoren.

Dat is inderdaad opvallend. Na Feyenoord - AS Roma heb ik nergens gelezen dat ze aanstekergooiers hebben gepakt. De racisme claim sloeg in dat geval nergens op, maar de aanstekergooiers moeten ze een langdurig stadionverbod opleggen. In het geval van Feyenoord hangen er camera's bij vakken en dat zal bij de Bunnikside niet anders zijn.
 

Fabian

Active member
Die vuurwerkgooiers. Die moeten ze echt levenslang in een hok stoppen en de sleutel wegsmijten.

Sowieso dat je op het idee komt om met iets te gaan smijten. Randdebielengedrag.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die vuurwerkgooiers. Die moeten ze echt levenslang in een hok stoppen en de sleutel wegsmijten.
Sowieso dat je op het idee komt om met iets te gaan smijten. Randdebielengedrag.

Die bom waarbij een steward zijn hand verloor. Nooit meer wat over gehoord. Dat soort figuren mogen ze inderdaad levenslang opsluiten.
 
Bovenaan