FC Twente nieuws

Atreides

Well-known member
Atreides waar kom jij weg? Omdat je regelmatig over Emmen post.

Je aanname is juist over Drenthe ?n over Emmen. Wel woon ik in het gedeelte van Emmen waar we spreken over 'in' Emmen wonen i.p.v. 'op'.

Aangezien het topic 'met de billen bloot in de biechtstoel' met de forumtransitie verloren is gegaan moet ik het hier maar plaatsen. Ooit in het verre verleden was ik een supporter van de lokale FC (destijds nog B.V.O). Nadat FC Emmen beleidsmatig zo enorm is gaan prutsen ben ik ergens afgehaakt (waarbij ze consequent om de 2 jaar het elftal -onnodig - vervingen voor mindere spelers, met een Jan Olde Riekerink die dacht dat het reeds verzorgde Emmense voetbal nog net iets meer richting Ajax moest, met als absolute nekschot de keuze om de jeugdopleiding te laten overnemen door ??n of ander Fries dorp met nauwelijks meer dan een kwart van de inwoners van de gemeente Emmen). Enfin, als echte teletoeter ben ik in de play-offs tegen Sparta weer aan boord geklommen, om nu in elk geval ??n jaar de eredivisie live vanaf de tribune te mogen aanschouwen.

Waar kom jij weg?

Over heerlijk boers gesproken :D

Echt boers is het niet. Meer een soort van Noord-Nederlands ABN, niet te verwarren met dialect want die gasten versta je echt niet. https://www.taalvoutjes.nl/column-weg-kom

De Meer had een capaciteit van 29.500, later wegens veiligheidsredenen terug gebracht tot 19.500, dus wat jij zegt klopt niet.

Aha, thanks. Ik kende het alleen van latere capaciteit wat ik bedroevend laag vindt voor de grootste Nederlandse club (ja, ik weet dat er werd uitgeweken naar het Olympisch stadion bij grote wedstrijden).

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij universeel plattelands "de deur is los". Zelfde als met "waar kom je weg", "op bed gaan" etc..

Bij nader inzien denk ik dat dit toch van mijn ouders afkomt wat betreft die losse deur en mijn vaders familie is vrijwel volledig Zaans (mijn overgrootoma is geboren in Zierikzee) en van mijn moederskant is het toch ook half Amsterdams/Zaans en half invloeden vanuit Drenthe. Invloed Hoorn/Westfriesland is eigenlijk wel uitgesloten. In de wijk waar ik de eerste vijftien jaar heb gewoond, daar wonen nauwelijks Horinezen en Westfriezen. Ik vermoed dat het van het Zaanse deel van de familie komt. Van moeders kan was men teveel aan het verhuizen om echt diepe wortels te hebben.

Maar on topic: Las gisteren dat FC Twente weer met een speler van Sevilla bezig was.

Jacco

Well-known member
Ja, Xandro Schenk, Rafael Ramos, Nacho Monsalve en Richardinho

Dan zijn er nog Beijen en Lely en kom je dus uit op 6 verdedigers voor 4 plekken; als ik er niet eentje vergeet.

Max

Administrator
Forumleiding
Het aantal valt dan mee, maar je haalt dan wel wat vreemdelingen voor de bank.

Jacco

Well-known member
Ja, 't wordt wel een vreemdelingenlegioen zo.

Als ze een beetje presteren en enigszins uitstralen dat ze graag voor de club spelen zal het wel loslopen.

Bovenaan