FC Twente Nieuws topic

de waan

Well-known member
€ 170.000 boete van de FIFA vanwege de samenwerking met Doyen.

Gooi de rekening maar op de stapel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker. Ze kunnen het niet maken richting hun achterban om er geen werk van de te maken. Als de Schotse bond Rangers niet spaart, waarom spaart de KNVB dan wel FC Twente?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zeker. Ze kunnen het niet maken richting hun achterban om er geen werk van de te maken. Als de Schotse bond Rangers niet spaart, waarom spaart de KNVB dan wel FC Twente?

Rangers kan hier niet mee vergeleken worden. Die zijn failliet gegaan en mochten een doorstart maken op het 4e niveau. Die zijn niet "teruggezet" omdat het huidige Rangers juridisch gezien een nieuwe club is.
 

Pascallovic

Well-known member
Rangers kan hier niet mee vergeleken worden. Die zijn failliet gegaan en mochten een doorstart maken op het 4e niveau. Die zijn niet "teruggezet" omdat het huidige Rangers juridisch gezien een nieuwe club is.
De Rangers hadden toch door kunnen gaan op hun licentie op het hoogste niveau na een faillsement, alleen hebben de clubs en de FA daar een stokje voor gestoken, zodat ze uiteindelijk op het vierde niveau pas konden instromen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Rangers kan hier niet mee vergeleken worden. Die zijn failliet gegaan en mochten een doorstart maken op het 4e niveau. Die zijn niet "teruggezet" omdat het huidige Rangers juridisch gezien een nieuwe club is.

Ik vraag me inmiddels af of Twente met al die vage constructies ook niet failliet was geweest.
 

Friesland

Well-known member
De Rangers hadden toch door kunnen gaan op hun licentie op het hoogste niveau na een faillsement, alleen hebben de clubs en de FA daar een stokje voor gestoken, zodat ze uiteindelijk op het vierde niveau pas konden instromen?

Dat klopt niet. De nieuwe club kon niet verder op de oude licentie. De clubs op het hoogste niveau wilden dat wel heel graag, maar de SFA was resoluut. Vervolgens heeft de nieuwe club een verzoek ingediend bij de clubs op niveau 2, 3 en 4 om in hun competitie toegelaten te worden. Deze clubs kregen ook het verzoek van de clubs op het hoogste niveau om Rangers in te laten stromen op niveau 2, zodat de Rangers dan mogelijk na een seizoen weer terug kon keren op het hoogste niveau. De 30 betrokken clubs besloten om Rangers toe te laten, maar op het vierde niveau.
 

JMD

Well-known member
Rangers kan hier niet mee vergeleken worden. Die zijn failliet gegaan en mochten een doorstart maken op het 4e niveau. Die zijn niet "teruggezet" omdat het huidige Rangers juridisch gezien een nieuwe club is.

Maar als dat laatste zo is, waarom is dan wel besloten dat het 'nieuwe' Rangers met de prijzenkast mag pronken van de 'oude' Rangers?
 

JMD

Well-known member
Ik vraag me inmiddels af of Twente met al die vage constructies ook niet failliet was geweest.
De vraag stellen is hem beantwoorden ja....


De KNVB heeft er ook wel een zootje van gemaakt. Twente had allang uit de competitie genomen moeten worden, dan was ook direct duidelijk geweest hoe de invloed was op de titelrace, strijd om plek 3, strijd om play-offplekken (Europees) en strijd om play-off degradatie. (als Twente eruit was/wordt genomen zal er neem ik aan geen ploeg rechtstreeks degraderen) Dan hadden al die ploegen die in 1 van die 'races' meedeed direct duidelijkheid en weten waar ze aan toe zijn.
Wat nu als op 1 mei blijkt dat Twente weer niet aan de eisen voldoet? 1 mei is een zondag, dus zal er 2 mei wat besloten worden, maar 8 mei is al de laatste competitieronde. Er zullen ongetwijfeld clubs zijn die ineens een zekere veilige plek zien veranderen in een onveilige (of dat nou om PO-plaatsen is of om plaats 3 ofzo). Je moet dan met 2 standen rekening houden.

Al kijken we alleen maar naar de titelrace: PSV staat 2 punten achter, maar als Twente eruit vliegt is het gat 4 punten. Stel dat dit gat zo blijft tot 1 mei dan kan Ajax achter de groene tafel kampioen worden. Lijkt me toch de minst aantrekkelijke versie. (Ajax speelt nota bene op 1 mei tegen Twente....) Als Twente er had uit gelegen had Ajax nu al 4 punten gehad, geeft je toch iets meer lucht in de laatste duels.
En zo zal het onderin en om de PO-plekken ook zijn.
 

JMD

Well-known member
Ook de transfer van Corona, naar Doyen-hoofdkwartier Porto, is verdacht.

Waarom wordt kutclub Porto overigens niet gestraft door de FIFA/UEFA? Die zijn helemaal vaak met Doyen bezig inderdaad.

Als er nou 1 ploeg permanent geschorst moet worden zijn het die Portugezen wel....
 
Bovenaan