FC Twente Nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe groot is het belang van FC Twente eigenlijk bij de transfersom van Corona? Een groot deel is toch in handen van investeerders/makelaars?
 

De Groene Scout

Well-known member
Corona zit volgens mij niet in de Doyen-constructie, maar ik verwacht wel dat er nog iets anders geregeld is via de nodige achterkamertjes van Joop destijds.
Ga er maar niet vanuit dat de 15 miljoen of iets vergelijksbaars rechtstreeks de clubkas in stroomt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe groot is het belang van FC Twente eigenlijk bij de transfersom van Corona? Een groot deel is toch in handen van investeerders/makelaars?

Het is van groot belang dat zijn enorme salaris wegvalt. Van de transfersom zal Twente amper iets terugzien.

Ook Mokhtar verdiende een enorm bedrag trouwens.
 

de waan

Well-known member
Ja, dat is zo. Maar voor 1,4 miljoen kun je ook een stuk of tien modale spelers een salaris bieden. Daar zal vooral de winst zitten.

Overigens is daarmee het argument dat Twente ondermaats presteert omdat ze nog steeds de vijfde of zesde spelersbegroting hebben ook wel ontkracht. Als je redelijke spelers zo bespottelijk veel betaalt, heb je niet zoveel aan de vijfde begroting.

EDIT: Sorry, ik was vergeten op verzenden te drukken. Ik zie dat PES al min of meer hetzelfde heeft gemeld.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verder zegt begroting natuurlijk ook niets als er aan de inkomstenkant tig miljoen tekort is (of aan de uitgavekant tig miljoen teveel.....)
 

de waan

Well-known member
Ik mag toch hopen voor de club dat dat nu in ieder geval wel in balans is. Anders is het binnen een jaar einde FC Twente.
 

Maasveld

Well-known member
Ziyech zal toch ook niet voor een appel en een ei hebben getekend. Verder zijn de grootverdieners nu wel weg denk ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ziyech zal toch ook niet voor een appel en een ei hebben getekend. Verder zijn de grootverdieners nu wel weg denk ik.

Ik denk dat het met Ziyech wel meevalt. Toen wankelde Twente al. Vlak jongens als Cabral, Schilder en dat soort gasten niet uit. Die kwamen wel in dezelfde periode als Mokhtar en Corona.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ziyech beweert dat hij bij FC Twente minder verdient dan hij bij Feyenoord zou gaan verdienen. Die zal vermoedelijk hooguit een derde van het salaris van Corona pakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus Zyech voetbalt voor minder geld ook nog eens bij een klotenclupje. Die heeft verkeerd gekozen zeg.

Hij was al akkoord toen Van Geel zich nog last minute kwam melden. Valt te prijzen dat hij zijn woord nakomt, maar inderdaad een buitengewoon stomme keuze.
 

JFK

Well-known member
Volgens mijn herinnering was Feyenoord al heel lang met hem bezig, maar kwam Twente juist op het laatste moment zich melden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mijn herinnering was Feyenoord al heel lang met hem bezig, maar kwam Twente juist op het laatste moment zich melden.

Volgens Ziyech zijn herinnering/beleving was het andersom. Al kunnen we niet uitsluiten dat Van Geel al een paar maanden aan het overleggen was met de technische staf en de scouting. Het telefoonnummer van Hans Vonk had hij nog van Bilal.
 

inhethoekje

Active member
Volgens mijn herinnering was Feyenoord al heel lang met hem bezig, maar kwam Twente juist op het laatste moment zich melden.

Denk dat heeft meegespeeld dat Clasie besloot bij te tekenen.
(of hij had besloten nog 1 jaar te blijven, dat ben ik even kwijt)
 

Maasveld

Well-known member
Hij was al akkoord toen Van Geel zich nog last minute kwam melden. Valt te prijzen dat hij zijn woord nakomt, maar inderdaad een buitengewoon stomme keuze.
Dat weet ik zo net nog niet. Bij Twente is hij de absolute uitblinker op zijn eigen positie heeft hij volledige vrijheid. Bij Feyenoord is Immers bijna heilig, dus was de kans groot geweest dat hij op linksbuiten zou moeten aankloten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk dat heeft meegespeeld dat Clasie besloot bij te tekenen.
(of hij had besloten nog 1 jaar te blijven, dat ben ik even kwijt)

Bijtekenen, maar Ziyech kwam sowieso niet aanmerking voor Clasie zijn positie en het bijtekenen van Clasie was volgens mij later.

Dat weet ik zo net nog niet. Bij Twente is hij de absolute uitblinker op zijn eigen positie heeft hij volledige vrijheid. Bij Feyenoord is Immers bijna heilig, dus was de kans groot geweest dat hij op linksbuiten zou moeten aankloten.

Bij FC Twente heeft hij ook een hele periode vanaf de zijkant gespeeld. Maar je hebt wel een punt dat Immers heilig is verklaard. Al heeft die heiligverklaring toch een vijf wedstrijden onderbreking gehad.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hop een vleugel erbij voor het geval Corona echt verkocht.

FC Twente heeft Chinedu Ede aan de eerste selectie toegevoegd. De 28-jarige Duitser komt transfervrij over van FSV Mainz 05 en tekent in Enschede een contract voor twee seizoenen.
Chinedu Ede: “Ik ben erg blij dat met deze overgang naar FC Twente. Ik ken Ted natuurlijk van mijn tijd op Cyprus en heb altijd contact met hem gehouden. FC Twente is een mooie club en de Nederlandse manier van voetballen spreekt me aan. Offensief en technisch; dat past bij me. Ik ben offensief ingesteld en kan op meerdere posities spelen. FC Twente ken ik van namen zoals Arnautovic, Elia en Tadic en dat de club in 2011 Champions League speelde. Ik weet dat er veel veranderd is bij FC Twente en er veel spelers zijn vertrokken. Ik wil het team helpen om er een goed seizoen van te maken.”
Ted van Leeuwen: “Ik ken Chinedu nog uit mijn tijd bij AGOVV, want ik wilde hem toen al halen. Hij doorliep de verschillende jeugdelftallen bij Duitsland en ik ben hem blijven volgen. Vorig jaar heb ik met hem gewerkt bij Famagusta (Van Leeuwen was daar afgelopen seizoen werkzaam als technisch directeur, red.) en ik weet dat ze hem daar graag hadden gehouden. Het is een speler die op beide vleugels uit de voeten kan en op het middenveld kan spelen. Chinedu is een speler met ervaring en met een goede persoonlijkheid.”
Chinedu Ede doorliep een groot deel van de jeugdopleiding van Hertha BSC en maakte in 2006 zijn debuut in de eerste selectie van de club uit Berlijn. In 2008 tekende hij een contract bij MSV Duisburg, maar in 2010 keerde hij weer terug naar zijn geboortestad Berlijn om daar voor FC Union Berlin te gaan spelen. In 2012 maakte Ede de overstap naar FSV Mainz 05. Mainz verhuurde hem in 2014 aan FC Kaiserslautern en afgelopen seizoen kwam hij op huurbasis uit voor het Cypriotische Anorthosis Famagusta, waar Andre Paus en Stan Valckx werkzaam zijn.
 

JMD

Well-known member
Mokhtar naar het Midden-Oosten.

Corona verdient trouwens 1.4 miljoen per jaar bij Twente. Dat is toch absurd? Die Munsterman was op een gegeven moment echt zwaar van het padje.

En zou die 1,4 miljoen nog voor Ziyech zijn dan is dat nog de topspeler. Maar voor Corona... Pfff...
 
Bovenaan