F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid een 1-2 voor Red Bull. Da's wel een hele fijne weer hoor!
Ik zie Russell nog wel voor Perez eindigen eerlijk gezegd.

En wat mij betreft mag Bottas ook wel op het podium komen.
 

Ska P 187

Well-known member
De vraag is wat Verstappen gaat doen. Uitrijden lijkt me ook een beetje link op soft, zeker nu zijn concurrent eruit ligt. Kan hij als nog aan de bak, al zal hij veel jongere banden hebben.
 

JMD

Well-known member
Hoe dan? Hij rijdt er 6 seconden achter, Perez rijdt elke ronde een klein stukje weg bij hem en ze hoeven allebei niet meer te stoppen.
O ja... Keek even niet goed. Zit 3 schermen tegelijk te bekijken (tennis, AZ-HVN en F1)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit had ik voorafgaand aan het seizoen ook niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar... Hup Hamilton!
 

Mommiej

Well-known member
Hoe gaat dat kwalificeren? Een aantal dagen op rij kansen om het snelste te zijn? Gisteren hadden ze 6 uur? En dan om en om rijden?
Gisteren mochten ze alle 33 rijden. Er mag er max 1 tegelijk op de baan zijn (De ervaren Takuma Sato, 2x winnaar, wist niet dat je na je 4e snelle ronde terug de inrijdbaan op moet en reed daarbij Andretti in de weg). Al die 33 rijden de 1e 3 uur van bijna 7 uur die ze hebben. Daarna is het zo dat je aan mag geven dat je nog keer wilt gaan, daarvoor kun je dan in de rij gaan staan, geef je je snelste poging helemaal op, krijg je zelfs voorrang voor nieuwe poging. Van de 33 blijven er vandaag nog 12 over, die beginnen vanaf 10 uur vanavond weer blanco (net als Q1, Q2 en Q3 in F1) en krijgen 1 poging om bij de snelste 6 te komen. Diezelfde 6 gaan dan vervolgens tussen 10 over 11 en kwart voor 12 vanavond uitmaken wie op pole staat volgende week.
 
Bovenaan