F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Russell en Hamilton 2e en 3e in FP2. Maar dat was te verwachten, Barcelona is altijd al een echte Mercedesbaan geweest, als Hamilton in 2016 Rosberg niet van de baan had geknald (waardoor Verstappen kon winnen) had Mercedes in Barcelona de laatste 7 jaar gewonnen...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat Mercedes vorig jaar puur door de bandenstrategie won. Of ben ik in de war?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Aston Martin krijgt waarschijnlijk toch nog even de FIA op bezoek ivm hun kopie van de Red Bull. Aanvankelijk leek het in orde, maar er zou nieuwe info zijn die strafbare feiten laat zien.
 

Eef de Kip

Well-known member
Volgens Marko heeft RB bewijs dat 1 van de vertrokken medewerkers van RB (naar AM) info mee heeft genomen die gebruikt is door AM maar dat wordt gezien als intellectueel eigendom en dat mag dus niet. Vraag is hoe dit bewezen kan worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verstappen 15 sec achter Hamilton zie ik...

Dat is de uitslag. Volgens mij ging Hamilton met een pitstop meer jagen op Verstappen met oude banden en omgekeerd deed Verstappen dat later in Frankrijk. Weet alleen niet zeker of dat in Spanje was.
 

JMD

Well-known member
Volgens Marko heeft RB bewijs dat 1 van de vertrokken medewerkers van RB (naar AM) info mee heeft genomen die gebruikt is door AM maar dat wordt gezien als intellectueel eigendom en dat mag dus niet. Vraag is hoe dit bewezen kan worden.
Toch hopen dat die medewerker met een RB-map naar de Copyshop in Milton Keynes is gegaan, zoals ooit een McLarenmedewerker deed met een Ferrarimap... :)
 

JMD

Well-known member
Verstappen voorlopig op pole, iedereen nog 1 'kans' nu, einde Q3 komt in zicht.

Dat is de uitslag. Volgens mij ging Hamilton met een pitstop meer jagen op Verstappen met oude banden en omgekeerd deed Verstappen dat later in Frankrijk. Weet alleen niet zeker of dat in Spanje was.
Eens. Maar Mercedes stond de laatste 9 jaren hier op pole, dat toont wel aan hoe sterk ze waren/zijn hier normaal gesproken.
 

JMD

Well-known member
En Leclerc gaat sneller en Verstappen heeft technische problemen en gaat naar de pits. Verstappen 2e, Leclerc 1e en Sainz 3e.
 

JMD

Well-known member
Prima zo, racepace van RB zag er goed uit dus dit kan weer leuk worden morgen
Ik hoop met je mee, maar Barcelona levert zelden leuke races op. Vaak net zo'n optocht als Monaco, maar daar heb je door de vangrails nog de kans op fouten die direct einde race betekent. Maar goed, wie weet dat de nieuwe auto's ook hier het inhalen iets makkelijker maken.
 
Bovenaan